• joy85

Äggdonation 2022

Hej, hittade denna tråden nu och läst igenom era olika resor ni gör/gjort. Är drt någon som är aktiv här fortfarande? Hur har det gått för er? Jag är gravid i vecka 17 med med nr 2  och båda är med äggdonation via linköping. Hade varit roligt att ha kontakt med någon mer som befinner sig på samma resa. Hoppas det gått bra för er alla

• joy85
    SuzieZ skrev 2023-01-29 10:39:56 följande:

Hej! 

fortfarande aktiv och försöker med syskonförsök på Livio i Gbg. Dock har det kommit en ny lag som gör att ägg efter 1 februari måste frysas och ligga i ?karantän? i 6 månader! så vi missade vår chans med 2 dagar då donatorn har plock på torsdag. 

väldigt ledsen över detta just nu!! Försöker leta andra alternativ (i Sverige som har frysta ägg eller utomlands där de ej har samma reglering). Var i Linköping gjorde ni behandling? Bra? 

kram 

Hej,  Jaha den lagen måste jag ha missat, vi gjorde våran återföring i början på oktober. Men varför måste de ligga i karantän? Vi gjorde våran på universitetssjukhuset i Linköping, dom har varit fantastiska.  Förstår att ni blir besvikna, det är jobbigt nog som det är med allt man måste ta sig igenom för att komma hit och väntan gör det inte lättare. Gjorde ni er första insättning på Livio också? 
    Kram
  • joy85
    SuzieZ skrev 2023-02-27 15:59:33 följande:

Hej! 

fick vår son via Ovumia i Helsingfors! 

Åh har ni en son :) vi med han är 4 nu. Hur gick det med att kolla alternativ? Är det skillnad på regler Helsingfors och i Sverige? Gällande information som är tillgänglig för barnet sen? Bara nyfikenhet då jag förstått det som det är olika beroende på vart man gör det.
  • joy85

Åh vilka härliga nyheter, 9 st är ju toppen. Hur har det gått? Vi hade 2  kvar i frysen dagen för återföring från samma donator men första klarade inte upptining men sista gjorde det och är nu  i vecka 32 och väntar otåligt på vår lilla tjej hoppas det har gått bra för er och att ett syskon snart är på gång. Skönt att de kunde släppa på karantänen när blir det återföring för er?

Svar på tråden Äggdonation 2022