AndraSladdis skrev 2022-07-24 10:45:05 följande:
När du sätter in en blastocyst så räknas den alltid att ha åldern dag 5 efter befruktning (en dag 6 blasto är egentligen en lite sen dag 5 blasto). Den kan ju inte implantera förrän i livmodern. Så du är tekniskt sett bara 10 dagar efter befruktning. Allt kan fortfarande hända!
Tack! Jag har sådan grym molvärk så att NÅGOT händer därnere är iaf uppenbart. Men nu när det varit fem besvikelser på raken är det där svarta filtret på och säger att det inte kommer att gå den här gången heller.
Jag har tänkt mycket på statistiken - vår klinik säger att de har 80% levandefödslar på sina ET (de pgt-a testar alla så därför får de ju bort många mf på det sättet) - men nu har jag läst så många dåliga omdömen om just den kliniken med recensioner som plockas bort m.m. att jag blir orolig att statistiken inte stämmer.
Och om man inte rent statistiskt "måste" lyckas så småningom, vad har man egentligen då att känna tilltro till? Inte deras kompetens. Inte att de verkligen vill att jag ska få barn (för det skiter de nog fullständigt i, ärligt talat). Det känns ju inte direkt som att man har experter som jobbar för en, om du förstår hur jag menar. Mer som att spela på ett lotteri, där insatsen är hundratusentals kronor, och ingen ens kan ge dig råd om hur du ska förbättra dina chanser, bara vill att du ska satsa mer pengar samtidigt som de är otrevliga mot dig.
Vilken klinik är det du går på, har du varit där länge, har samtliga försök varit hos dem och är det andra försöket med ÄD om jag förstod det rätt?