Inlägg från: Anonym (Blåbrunt 2022) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blåbrunt 2022)

Uppskattningstråd för er som tänker rösta rött

Nej tack. Röstar blåbrunt 2022.

• Anonym (Blåbrunt 2022)
    Anonym (zzz) skrev 2022-01-06 13:09:43 följande:

Aldrig i livet. Jag är kvinna, och jag skulle aldrig rösta på ett parti som har släppt in våldtäktsmän och hederskultur här i landet, vilket har gjort livet hårdare, svårare, farligare och otryggare för alla tjejer och kvinnor inom landets gränser. Sd är det enda alternativet av riksdagspartierna. Fast egentligen tycker jag att de också har blivit för mainstream.

Hur eller hur kommer jag aldrig att rösta på sossarna igen, trots att vi har mycket att tacka dom för ifrån 1800-talet och de första decennierna på 1900-talet. Men från 1960-talet gick de snett och åt fel håll. 

Befriande att höra en kvinna som begripit hur det ligger till.
  • Anonym (Blåbrunt 2022)
    Flash Gordon skrev 2022-01-10 10:07:26 följande:
    Hur tänkte du lösa det?

Annie kommer i ett paket med Sossarna och Vänstern. Rösta rött så röstar du på Annie.
    Så är et ftersom C nu tydlig tagit ställning som ett parti på vänstra sidan.
  • Anonym (Blåbrunt 2022)
    Anonym (f.d. liberal) skrev 2022-01-10 17:25:43 följande:
    En äkta Jonny liksom. Hans brorsa Conny med kepsen bakvänd håller säkert med.

Kan inte de med y-namn sluta vara så extremt kliché någon gång? Kan de en enda gång överraska mig med en välformulerad tanke eller ett resonemang som inte går ut på att allt är någon annans fel?

Nej, jag tror inte på det heller. 
    Enklare att säga vad som är sant i S politik än vad som inte stämmer.
    Ett parti som kämpar för att byta ut befolkningen mot stökiga, lågutbildade män från MENA-länder.

Konstigt att S tycker om jämställdhet när man importerar kvinnoförtryck.
  • Anonym (Blåbrunt 2022)
    Jonnynilsson skrev 2022-01-11 13:26:22 följande:

Ja det är märkligt att S kan ha så stort stöd som man har trots havererad energipolitik, havererad integration, gängskjutningar och bidragsfusk för miljarder årligen och ett skuggsamhälle där till och med stadsministern rekryterar städare och bidrar till den ekonomiska brottsligheten för att nämna några av sossarnas bedrifter.

Beror på att SVT, SR, DN och AB hejar fram regeringen och säljer in Magdalena Andersson genom att inte ställa kritiska frågor kring det du nämner.
Svar på tråden Uppskattningstråd för er som tänker rösta rött