Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför tar ni inte vaccinet?

AndreaBD skrev 2022-01-24 13:36:51 följande:
    Så exakt vet jag inte. Men tror du att man måste vänta ett år? Jag menar dödorsaksintyg finns ju även om inte registret är uppdaterat? Dessutom borde man redan kunna komma åt korrigerade siffror om 2020 och 2021 - om inte de rättades under årets gång. Så jag skulle anta att det redan ingår? 
    Med svenska myndigheter tror jag inte det är mojligt att det uppdatears mer än minimalt, och jag tror knappast siffror for 2021 har justerats redan i mitten av januari, speciellt med all sjukfrånvaro och vab.

Och  som vanligt är statistikens källor olika och man vet inte vad man ska kunna lita på, fhm versus socialstyrelsen versus kanske fler? Inte mycket är speciellt tydligt.
  • Tow2Mater
    Bubbelio skrev 2022-01-24 13:57:23 följande:
    Tänkaren är utan tvekan den med mest koll av alla här inne. Jag skulle kunna visa statistik från alla våra myndigheter med både visuell- och sifferfakta vilket bekräftar allting hen och andra vaccinkritiska säger, men väljer att avstå eftersom ni inte verkar ha förstånd nog att tolka grundläggande statistik. Krävs liksom ingen master för det, men men. 

Ni orkar inte ens försöka begripa så fortsätt ni med ert "extremhöger" (????) narrativ så kan ni sova gott. Åtminstone ett tag till, tills det inte längre går att blunda för att ni har blivit grundlurade. SÅ glad att jag inte gått på skiten och varken förgiftat mig själv eller mina barn. 
    Kan du dela statistiken från fhm versus socialstyrelsen, stämmer de overens?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2022-01-24 14:09:27 följande:

Är detta ett sådant där tillfälle och där om det skiljer en, så är allt fel?
    Undrar då jag sett detta innan.

Nej, det skulle jag inte påstå. Men du vill diviera från hela min frågeställning med en dum fråga.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ss) skrev 2022-01-25 15:39:53 följande:

I flertalet trådar skriver du att ingen borde referera till FHM för någonting för du litar inte på FHM.

Vad jag förstår bor du sedan länge inte i Sverige, utan i USA.

Du tycker svenska myndigheter är värdelösa och litar inte på något de anger.

Varför bryr du dig så mycket om svenska myndigheter och skriver så mycket om dem som du gör ändå?

Vill du bara sprida att du minsann inte bor i Sverige och inte litar på svenska myndigheter. Ja det har framgått i många trådar.

Du kan sluta med det, i var och varannan tråd. Varför sprida denna dynga i varje tråd?

Jag har stort intresse av sverige pga släkt, resor och eventuell tillbakaflytt. Du kan ignorera det jag skriver om du vill, inget hindrar dig. Jag skriver dock alltid under mitt nick till skillnad fran dig som fegt sprider din dynga och personattacker under dubbelanonym.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2022-01-25 16:40:11 följande:

Du har en del att lära om Sverige, och det kommer inte bli lätt för dig och med tanke på att man tror Regeringen är den som står för allt. och när det är FHM som gör i stort.
    Och förvaltningsmodellen kommer bara bli än svårare omställning för dig och med tanke du skriver här.

FHM har gjort ett mycket bra arbete och efter man lyft blicken ifrån marken och tittat sig lite omkring.

Jag vet en hel del om Sverige, jag har bott där i största delen av mitt liv.

Hur är det nu då, stämmer socialstyrelsens siffror med siffrorna FHM redovisar? Du kan ju leta upp det och svara på det om du vill ha nåt att bidra med.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2022-01-25 21:17:28 följande:

DU kommer aldrig med siffror, och i efterhand kommer man få det rätt och med rapporteringen.
    Vi sett detta många ggr innan att de justerar sånt som blivit fel.

Det står ju att "Statistiken över dödsfall som presenteras av Folkhälsomyndigheten består av personer som har fått en laboratoriebekräftad covid19 diagnos och är rapporterade som avlidna i databasen SmiNet" och "Socialstyrelsen mäter dödsfall genom dödsorsaksregistret. Dödsorsaksregistret uppdateras varje år enligt föreskrift". Hur ska något som uppdateras årligen reflekteras i fhms statistik? Har det t ex uppdaterats for 2021?

Nej, jag har inte siffrorna, därfor frågar jag t ex dig. Hade jag dem skulle jag inte behova fråga eller hur.
  • Tow2Mater
    sextiotalist skrev 2022-01-26 08:54:48 följande:
    Vet inte hur många gånger det har skrivits. Det lämnas en preliminär dödsförklaring till FHM, där alla som är smittade med covid rapporteras in. Socialstyrelsen får sedan in den exakt dödsorsaken, skriven av en läkare. Dödssiffrorna har faktiskt justerats, inte bara en gång. Men det är en fördröjning på flera veckor.
    Så ja, en cancersjuk med covid kan rapporterats in till FHM när personen dör, men när själva dödsattesten kommer, så, om det är pga cancer, så kommer det stå att cancern var dödsorsaken. Och felrapporteringen justeras
    Men vad bra, en avstämning verkar ju då iallafall goras oftare än "Dödsorsaksregistret uppdateras varje år enligt föreskrift".
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2022-01-28 10:30:54 följande:
    Åsikter om att WHO gått ut strax före jul och sagt åt västvärlden att skippa tredje dosen och se till att dessa istället kommer länder som knappt fått ut första till gagn?
    Du menar skippa FHMs rekommendationer och lyda WHO? Det är ju också ett sätt om man vill ha en ursäkt for att inte folja rekommendationerna ;)
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2022-01-28 15:36:54 följande:
    Vad skrev jag i inlägget?
    Du bad om åsikter. Så länge FHM inte modifierat sina rekommendationer är det väl dem man ases ska folja? Fast de som inte vill det och vill ha stod for sin sak, kan ju alltid luta sig mot WHO nu då.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?