• molly50

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-10 15:09:25 följande:
    Det förstår dock inte jag heller.
    Nej,det räcker ju med att gå till vanliga affären så märker man att en del är dåliga på att hålla avstånd.
    En del står så pass nära att man nästan kan känna deras andedräkt.
  • molly50
    AndreaBD skrev 2022-01-10 16:43:54 följande:
    Visst, men det är många som inte verkar göra det. Tyvärr.
    Nej,så är det ju absolut. Tyvärr! 
    Det är som att en del har glömt bort att pandemin fortfarande pågår.
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2022-01-10 20:42:26 följande:
    Jag har full förståelse för att folk åker kollektivt..
    Det är mycket enkelt..
    Alla har inte bil, och alla kan inte ha råd med att äga en bil. Folk måste ta sig till jobbet, då alla kan inte jobba hemifrån.
    Folk måste ta sig till och från exempelvis sjukhusen, handla mat etc.   Visst kan man handla mycket mat över internet i dag, men alla nätmatvaruhus har inte allting på lagret och då kan man behöva gå ut för att kompletteringshandla.

Jag håller med dig att det är onödigt att springa och handla i onödan, och att springa på köpcentrum, möbelvaruhus etc etc.
    Ja,jag har också insett det,som jag skrev i ett tidigare inlägg.
    men man kan åtminstone försöka använda munskydd och hålla avstånd. Eller åka på en tid då det inte åker så många andra,om den möjligheten finns.
    Det är som om en del har glömt bort att pandemin fortfarande pågår.
  • molly50
    Anonym (Qq) skrev 2022-01-11 06:08:50 följande:
    Tittar man på statistik från folkhälsomyndigjeten så ligger risken över nyttan med vaccinerna för friska människor som inte är riskgrupp. Sen har vårdens resurser varit belastad sedan ett bra tag tillbaka med mycket nedskärningar. Tex 1993 hade Sverige 4300 Iva-platser med respirator men till 2018 så hade dem bara cirka 600 platser. Vart tror du att alla pengar till vaccinerna, administrativa avgifter, all testning har kostat Sverige? Att pressa Sveriges befolkning till vaccination som inte ens ger gott skydd och hindrar smitta anser jag inte är rätt väg. Viruset kommer vi behöva leva med. Många läkare och immunologer håller inte med vaccinerna men allt som ifrågasätter dessa på internet censureras. Det största läkaruppropet pågår nu där andra forskare och experter inom virus ifrågasätter hanteringen av detta vaccin och speciellt införandet av vaccinpass då det inte finns någon vetenskaplig grund till att passen fungerar. Det skapar endast påtryckningar och utanförskap, folk som inte accepterar varandras val. För sånna som du ger mig intrycket att vi som inte vaccinerar oss är dum i huvudet, medans vi inte ifrågasätter ditt val som har tagit sprutan, utan mer Sveriges och Europas hantering av denna pandemi och restriktioner som skulle vara tillfälliga som nu är vardag.
    Så det är därför man rekommenderar alla som kan att ta vaccinet?
    För att riskerna överstiger nyttan?
    Hur tänkte du där?
  • molly50
    Tobben skrev 2022-01-11 07:52:09 följande:
    Rekord i antal anmälda biverkningar på ett år.

Hur många doser alvedon har tagits i Sverige sista tio åren och hur många anmälningar om biverkningar är gjorda?
    Är det konstaterat att dessa biverkningar kommer av vaccinet?
    Om inte så kanske man ska invänta forskningsrapporterna och se vad de visar.
  • molly50
    Anonym (q) skrev 2022-01-11 10:14:04 följande:
    Jo det gör du. Sluta med det.
    Problem ja men det är ren lögn att vården kollapsade långt innan pandemin.
    Kollapsade är kanske fel ordval.
    Men det har varit problem pga nedskärningar och personalbrist väldigt länge.
  • molly50
    Anonym (Renblodig) skrev 2022-01-11 14:23:24 följande:

Youtube, Google, Facebook, Instagram, till och med svenska medier som Expressen och Aftonbladet ALLT ägs av staten. Till och med familjeliv, det är därför de censurerar saker här också. De vet allt om dig. Allt de vill ha är makt och en världsreligion. En världsregering. Det är dessa sjuka människor som har gjort att det blivit såhär idag, dessa människor som gjort dig hjärntvättad. Har bevis på det med.

Men snälla du. Det är en sak att sprida information om covid och dess komplikationer eller om covidvaccinet och vilka biverkningar man kan få.
    Men det du och andra antovaccers gör är att sprida ren antivaccpropaganda och konspirationsteorier för att skrämma folk till att inte våga ta vaccinet.
    Och det är inte ok.
    Dessa videor på youtube och grupperna mot vaccinet på facebook är inte trovärdiga som faktakällor.
    Det har inte med censurering att göra utan på att man inte ska sprida lögner då det kan vara en samhällsfara.
    Så du kanske skulle fundera ett varv till på varför dessa videor och inlägg tas bort.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-11 15:48:18 följande:

De läser biverkningarna som fan läser bibeln, de förstår inte ens att man kommer göra en hel del revideringar och klassning av dom.
    Många av dessa ~90000 är mycket enkla biverkningar, och direkt övergående.
    Det är på samma sätt de tror de ~350 döda alla har dött av vaccinen, och inte fattar när man vaccinerar en hel befolkning, så kommer folk dö av andra saker samtidigt.
    Men det är också människor som inte har intresse att se annat än "gift" och "biovapen" och när de pratar om vaccin.

Och invänta forskning och fakta det är dessa inte intresserade av, för det är då deras narrativ är dött.
    Så den dagen ser de inte fram emot.

EpicF skrev 2022-01-11 09:52:56 följande:
    Men andra ord inget svar, precis som vanligt.

Jo, det finns kvinnor som väljer att vänta eller helt avstå av rädsla för biverkningar som mensrubbningar.

Nej, enbart vaccinering kommer inte att minska smittspridningen då även vaccinerade både sprider smittan och kan bli sjuka. Här är en artikel som menar på att de är lika smittförande som ovaccinerade
    www.thelancet.com/journals/laninf/article/PII...(21)00648-4/fulltext

Nej, jag har förstått att DU inte tycker det. Men sedan är inte du kvinna och kommer aldrig att riskera att få den biverkningen.

Ja,det verkar inte bättre.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-11 16:14:14 följande:

molly50 skrev 2022-01-11 15:45:40 följande:
    Kollapsade är kanske fel ordval.
    Men det har varit problem pga nedskärningar och personalbrist väldigt länge.

Dock inget som liknar det som skedde sen med COVID-19 och inställda undersökningar och behandlingar.

Men ändå väldigt ansträngande då det var mycket nedskärningr och brist på personal.
    Jag har själv jobbat inom både vården och äldreomsorgen,men gick in i väggen pga detta.
    Så att säga att vården inte varit ansträngd innan pandemin är fel.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-11 17:09:30 följande:

Helt klart inget som jag ifrågasatt, utan jag pratar om den extrema skillnaden före pandemin och under pandemin och dramatiskt ökad vårdskuld pga att personalen måste ta hand om annat.

Och förstår inte varför epic vill prata om annat, än erkänna denna abnorma vårdskuld vi fått pga COVID-19.

Sen kan man prata om vården före också, och dessa nedskärningar, dock kollaps är vi inte nära där.
    Vi har en del att arbeta på efter pandemin och den vårdskuld pandemin gett oss.

En kollaps är kanske inte så långt borta om vården fortsätter att belastas mer och fler personal säger upp sig för att de inte orkar mer.
    Därav också att man rekommenderar folk att vaccinera sig.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?