• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2023-05-22 11:32:38 följande:

Visst är Dennis en källa.

Jag förstår du inte vill veta av han, då han berättar något som du inte förstår.
    Det är vad han berättar, och det är bara du som kan nå dit, för jag lärt mig du läser/tittar ALDRIG på nått jag skriver.

Även vet vi med erfarenhet att jag aldrig har fel, och av enkla anledningen jag inte skriver saker som jag inte vet redan är korrekt.

Du vet som när vi redan visste att COVID-19 inte alls var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor och när vi redan hade faktan och hur du vägrade erkänna du hade fel.

Och nu flera år senare skyller du på en infektionsläkare, men ett lite4t litet problem där för dig och det är att då visste vi redan R0-talet på både COVID-19 och vattkoppor.
    Ändå hävdade du att du hade rätt, eller ja, du slutade ens svara på det, då vi välde in och berätta samma sak och ingen av oss var en infektionsläkare.
    Det intressanta är också att en infektionsläkare och om den hade den allra minsta kunskap om coronavirus, det är att coronavirus har inte de egenskaperna att ge så höga R0-tal som på vattkoppor.

Det finns bara ett sätt för dig att ta in detta, och det är att DU tar reda på detta själv och genom ta del av hans arbete.
    Men det vill du inte för du vet redan att jag har rätt och det går inte.

Sk007 skrev 2023-05-22 08:33:57 följande:

Hahaha! Saken är därmed avgjord!
    Klyban är trådens största vaccinationsmotståndare.
    Med samma tillvägagångssätt som sd-aktivisterna nästlar sig in i eller startar trådar för att smutskasta och trigga genom att kasta ur sig något måttligt provocerande.

Mmm, jag är vaccinmotståndare som tycker alla som kan ska ta vaccinet och inte ha dåliga ursäkter att inte göra.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Gillar din sarkasm den var rolig :lol::lol::lol:
    Dock ej saklig och därmed irrelevant för ämnet.

Då får du visa en länk där han säger det du påstår. För hittills befinner sig det påståendet enbart i ditt huvud. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-22 11:50:01 följande:

Vad skulle det vara för mening med det, det har du ju aldrig brytt dig om källor som någon ger dig innan, du vet som tex på vattkoppor och när vi redan visste om R0-talen på både COVID-19 och vattkoppor.

DÅ du vägrar erkänna någon har rätt på nått, dock hade du tagit del av Dennis Carrolls arbete, så hade du fått reda på detta oerhört intressanta arbeta han har om virus.
    Men du anser dig veta bättre än Dennis, sånt är intressant.

För min del är vattkoppfrågan redan utredd för länge sedan. Du verkar ha svårt att släppa att folk och även läkare kan ha fel. 

Jag har läst om Dennis Carroll och inte sett en enda källa på att han påstår det du påstår. Tycker inte heller hans arbete om virus är speciellt intressant. 

Och nej, jag anser mig inte veta bättre än Dennis Carroll. Har aldrig påstått det. Det existerar också bara i ditt huvud, som så mycket annat svammel. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-22 14:28:05 följande:

Nej, du har aldrig sagt EN ENDA GÅNG  i hur galet ute fel ute var där.
    Och sen år senare får vi höra en efterkonstruktion om en infektionsläkare.

Det är bara ett problemn för dig där, vid det tillfället visste vi redan om R0-talen och vattkoppor hade ett som var x10 och ändå framhärdade du om och om igen, om och om igen....., att COVID-19 var inte bara mer smittsamt än COVID-19, UTAN MYCKET MER SMITTSAMT.

Detta berättar att ingen infektionsläkare har någonsin existerat, för det vore ju att berätta detta var en sjukligt inkompetent infektionsläkare som trodde att COVID-19 skulle ha en R0-tal på runt 100.

Det faller på sin egen orimlighet, och allt har med att du har inte förmågan att erkänna dina fel som jag alltid gör.

Blir då oops, nu blev det fel, och sen är diskussionen över, det är intelligens för mig, då det inte blir som du och försvarar ett fel som ingen gick på från början ens.
    Jag tror inte en infektionsläkare skulle sagt ens utan att veta att det skulle vara MYCKET mer smittsamt än COVID-19, då R0-talet på vattkoppor är väldigt högt och påstå MYCKET mer smittsamt skulle den aldrig göra.

Det är ingen som går på din efterkonstruktion då den är befängd med tanke på fakta  om vattkoppor.

Och en sak til och när du försvarade detta så svårt, det var att då visste vi redan det var fel, ändå framhärdade du annat om och om igen, om och om igen, om och om igen.
    Det var först när vi var upp mot 10st du trodde du kunde tiga ned detta GIGANTISKA felet av dig.

Hade jag skrivit samma fel, så hade jag sagt ooops, ber om ursäkt, det blev fel där.
    Och det är så att jag sällan diskuterar något jag inte redan vet om, och jag vet också redan att du aldrig läser nått jag ger dig och det lärde jag mig med vattkoppor.

Det enda sättet för dig ta in detta som Dennis Carroll säger, det är att du tar del av hans arbete och det betyder att du får ta del av hans arbete och inte googla.
    För googla har jag då aldrig sagt du ska göra för detta.

Vad som triggar dig så svårt om Dennis Carrolls uppskattningar och förutsägelse när man samlat in alla sorter av tex coronavirusen, det är märkligt att se.

Efterhandskonstruktion?  Inte det minsta. Jag har talat om för dig att vi hade fel. Varför är detta fortfarande de ett problem för dig? 

Och var är länken som stödjer till påstående om vad Dennis Carroll har sagt?

Och nej, blir fortfarande inte triggad av Dennis Carroll. Jag vill bara ha bevis som stödjer ditt påstående. 

Du däremot blir triggad av vattkoppdiskutionen. Det är dock väldigt intressant. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-23 07:09:35 följande:

Såklart det är en efterhandskonstruktion, då vid tillfället visste vi redan vad R0-talen var, men du vägrade alla länka folk skickade till dig.
    Ditt påstående var att COVID-19 var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor och det skulle innebära ett R0-tal på 100-200 på COVID-19.

OCh du hävdade detta påstående om COVID-19 även när vi var säkert 10st som sadwe du hade helt fel.
    Så ja, vi förstår att denna infektionsläkare är en efterkonstruktion, och en efterkonstruktion som inte håller.
    Och varför den inte håller, det är för redan då hade vi fakta om COVID-19 R0-tal.
    Det komiska är att hade en infektionsläkare sagt detta till mig som du påstår den gjorde, så hade jag sagt till denna läkare varför den ljuger för och när vi redan vet hur extremt smittsamt vattkoppor är.
    Jag förstår dock att det svider svårt att ha så otroligt fel som du hade, det bästa av allt, du har aldrig erkänt en enda gång hur galet fel ute du var, än mindre varför du spred den desinformationen om COVID-19.

För den påminner om samma desinformation du ger om magiska skador efter 10år, som ingen kan se före och detta fast världen över berättar man upprepat att efter rätt kort tid så ser man inga nya biverkningar eller skador.

Jag gett dig källan och Dennis Carroll, du får sätta dig in i hans arbete, då vi vet redan mer erfarenhet att du vägrar ta in fakta som tex på vattkoppor inte alls är mycket mindre smittsamt än COVID-19.
    Vet inte vad som triggar dig så svårt med Dennis arbete, att du inte kan ta in vad det berättar.
    Och jag har lärt mig hårda vägen att du inte bryr dig om ens att titta på källor folk ger dig.

Sen bara på BBC sakligheten, gett den källan 100ggr, och du inte ens läst den en gång eller förstår deras rapportering är saklighet och hämtad ifrån områdets saklighet.(Och det beror på att ditt antivaccer propaganda du ger om 10år..., skulle mosas.)
    Dock så upprepas samma sak världen över, och att det inte ger några magiska skador som ingen kan se innan efter 10år.

Kan du förklara hur denna skadeprocess går till och efter dessa tio år? Solig

Är det med en knäppning med fingret det sker, så 9år, 364d, 23h 59min 59sek så kan man inte se skador alls, och sen tickar det över till 10år 1sek, så BAAAAAM så uppstår en skada ur tomma intet.
    Kan du förklarar hur detta går till utan magi? :evilgrin39:

Och frågat 200ggr nu, hur kan du påstå detta utan man sett detta skett ens en gång innan på läkemedel som vaccin?
    Det berättar du redan vet om att påståendet du gett är absurt fel och pga du inte har saklig grund för detta.
    Precis som med att COVID-19 skulle vara mycket mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast vi bevisade för dig du hade fel, så fortsatte du att hävda ett gravt fakta fel pga vi redan visste om R0-talet på COVID-19 och hur vattkoppor hade ett R0-tal som var x10.

Du får tro vad du vil 

Jag väntar fortfarande på din källa till det du påstår att Dennis Carroll sagt. Hur går det med den? Hittar du ingen sida där han säger det du påstår? 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-23 11:35:29 följande:

Nej, jag tror inte, utan jag vet du hävdade detta om COVID-19 och fastän FAKTA om R0-talen redan fanns, så vägrade du först ändra dig.

Du fått källa, och vi alla vet att du vägrar ta del av dom.

Det verkar trigga dig svårt denna Dennis Carroll och eftersom du ifrågasätter det han säger.

Så inte ett enda exempel på hur magiska skador av läkemedel som vaccinuppstå 10år och 1sek och som inte gick se vid 9år, 364d, 23h 59min 59sek.
    Och även hur du dissar alla som berättar att det är nonsens ditt antivaccer propaganda.
    Kanske det är dax att bekänna färg någon gång.(Men lugnt, vi alla vet redan att du inte klarar detta.)
    Utan saklig grund så berättar du inget och det du påstår har aldrig skett innan...

Som sagt du får tro precis vad du vill. Men det märkliga är att du fortfarande hänger upp dig på att infektionsläkare och sjuksköterskor hade fel. Du vet vi är också människor och kan ha fel. Detta var dessutom precis i början av pandemin, närmare bestämt i mars 2020 och då visste vi väldigt lite om viruset, hur det sprets, smittsamhet etc. 

Men du triggas fortfarande av detta, 3 år senare, av någon märklig anledning. 

Ser också att du fortfarande inte kommit med en enda gälla till ditt påstående om vad Dennis Carroll påstå. Som jag trodde, du hittar inget. 

Du får se när långtidsstudier är färdiga, precis som resten av världen. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-24 07:14:57 följande:

Jag gissar detta är för den lågutbildade i USA och all desinformation om COVID-19 och antivaccers som florerar där och att de vill kanske tydliggöra det hela.
    Eller kanske dom skrev artikeln pga Delta hade ett ökat R0-tal mot Alpha.
    Nu inte läst artikeln i sin helhet, men du tänkte på R0-talen?

Vi hade ju en här på FL som hävdade COVID-19 var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor tex i säkert 6 månader och fast vi då visste redan vad R0-talet var på COVID-19 vid tillfället och att vi var ett helt tjog som berättade det var inkorrekt.

Så kanske artikeln var för de som har svårt och förstå, för den var ju rätt pedagogisk , i alla fall delar av den.

Det är redan utrett. Varför hänger du fortfarande upp dig på det? 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-24 07:14:57 följande:

Jag gissar detta är för den lågutbildade i USA och all desinformation om COVID-19 och antivaccers som florerar där och att de vill kanske tydliggöra det hela.
    Eller kanske dom skrev artikeln pga Delta hade ett ökat R0-tal mot Alpha.
    Nu inte läst artikeln i sin helhet, men du tänkte på R0-talen?

Vi hade ju en här på FL som hävdade COVID-19 var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor tex i säkert 6 månader och fast vi då visste redan vad R0-talet var på COVID-19 vid tillfället och att vi var ett helt tjog som berättade det var inkorrekt.

Så kanske artikeln var för de som har svårt och förstå, för den var ju rätt pedagogisk , i alla fall delar av den.

Det är redan utrett. Varför hänger du fortfarande upp dig på det?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-24 15:57:06 följande:

Hänger upp mig på vad exakt?

Allt jag diskrediterade om den halmgubben du aldrig förstod fast vi var massor som berättade att du hade fel om R0-talen, men ändå hävdade du om och om igen att du hade rätt.
    Men till slut blev det för många som berätta hur fel du hade och sen bara låtsas om att detta inte var ett av de största felen du skrivit någonsin och detta av en som är utbildad inom vård och omsorg inte ens visste detta, och det är MAKALÖST.

En annan favorit hur du försökte säga COVID-19 var luftburet enligt den medcinska vetenskapen många ggr, och trodde semantik skulle göra att COVID-19 viruset skulle bli luftburet.
    Och detta samtidigt alla som kunde det allra minsta om luftburna virus, vet att det är FUNDAMENTALA skillnader mellan luftburet och droppsmitta.

Och det är samma som dessa magiska skador som ska uppstå 10år senare, och detta efter vaccinet ämne sedan länge är borta.
    Nått som inte existerar kan inte skada, men denna gången har inte en infektionsläkare lurat dig, utan antivaccer.
    Men ändå försvarar du detta med näbbar och klor.
    Men för all del, kan du inte förklara den process som ligger bakom i hur ett vaccin kan skada efter denna tid, utan synts före?
    Men det är lugnt, vi alla vet du inte kan och det berättar att du redan vet du har fel, men som vanligt inte har förmågan att erkänna detta.

Ska skador som inte synts på 9år, 364d, 23h 59min 59sek, ska vid 10år och 1 sek helt plötsligt magiskt uppstå och existera skada 2 sekunder senare.
    Hur kunde antivaccer lura dig så svårt om du inte är en, för du borde ju tänkt efter i din utbildning att ingen någonsin har hävdat något sånt i den.

Du har totalt hängt upp dig i vattkoppor relaterat till covid. Trots att diskussion för länge sedan är slutförd. 

Nu har du också fått en länk som visar även CDC trodde samma. Och säkerligen ännu flera som trott samma. 

Och nu påstår du även att det är omöjligt art veta vattkoppors R0-tal.... Då innebär det rent faktisk att covid-19 R0-tal hade kunnat vara större.... Men det kommer du neka till🤦?♂️

Eftersom du aldrig kommer att förstå hur covid smittar så kommer inte gå in i en diskussion om smittävgar. Det ger ingen mening då du inte vill ta in fakta eller vetenskap. Förövrigt så är det både luft- och droppsmitta. Vilket du igen kommer neka till. 

Sedan vägrar du också ta in att både vaccinet och viruset är nytt vilket innebär att vi inte vet vad för skador det eventuellt kan ge i framtiden. Inte heller vet vi framtida effekter eller bieffekter av vaccinet, pga att vi ännu inte har långtidsstudier. Är det verkligen så svårt för dig att ta in? 

Varför inte bara acceptera det faktum att det är mycket vi (CDC, folkhälsomyndigheten etc) inte vet? Och som inte BBC heller har fått veta och kan rapportera om... 

Tyvärr så går det inte att förklara saker för dig eftersom du helt enkelt inte är mottaglig för det. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-24 17:44:11 följande:

Visst har jag hängt upp mig på dina grava fel, då de berättar något och den på vattkoppor var GIGANTISK.

SÅ direkt berättar du att du inte förstår vad en förutsättningslös diskussion är och än mindre förstår syftet med den.
    För det är vad den meningen du gav där berättar, och CDC är till ingen hjälp för dig heller, då dessa mutationer existerade inte ens när du gjorde ditt påstående och försvarade det svårt.
    Du vet såna här sakliga "petitesser" :lol:

Det jag skrev var att eftersom de flesta har redan fått vattkoppor, så är det mot omöjligt att veta hur mycket högre R0-tal vattkoppor har.
    COVID-19´s R0-tal visste vi redan om när du kom och sade att CVOID-19 är MYCKET mer smittsamt, vilket var ett av de största felen jag sett på länge.
    Vill du försöka igen?Solig

COVID-19 är inget annat än en droppsmitta, en luftsmitta enligt medicinvetenskapen är något helt annat, och COVID-19 har inte dessa egenskaper.
    Skoj att du inom "yrket" försöker påstå en så här tokig sak och tror semantik skulle ge dig rätt.
    För det du berättar är att du inte ens vet vad en luftsmitta är när du tror semantik hjälper dig, kanske du ska läsa upp dig lite?
    Men visst, detta är annat stort fel du gjort, och detta fast än vetenskapen berättade för dig att COVID-19 viruset aldrig kan få den egenskapen pga virusets uppbyggnad.
    Och semantiken du inbillar dig betyder att COVID-19 är ett luftburet och vetenskapen säger du har fel, och det är många såna här fel du gjort nu.
    Hur kan en i yrket inbilla sig den får rätt om en klassificering som detta genom semantik och utan bry sig om kriterierna för var och av en av smittvägarna.
    Och hur kan man inbilla sig en droppsmitta blir en luftburen smitta pga droppen är suspenderad i luften, är det din utbildning somt alar nu, för det påståendet du gör är makalöst faktaberfriat.

Vad vi vet är att vaccinet visar INGEN skada på 9år, 364d, 23h 59min 59sek, ska vid 10år och 1 sek helt plötsligt magiskt uppstå och existera skada 2 sekunder senare.

Du för ett antivaccer propaganda, och det är intressant att du gått på den och med tanken på det aldrig hänt.
    Men för all del, du fått frågan många ggr nu, förklara den process som gör en skada ej går se innan 10år gått.(Det är lugnt att du inte svarar, för vi alla vet att det har aldrig skett, men du påstår det ändå, det  berättar så mycket.)
    SÅ vad väntar du på? :lol:

Vi har hört denna mening förr, och du använder den alltid nbär du vet att du har fel har jag lärt mig, då du har vägrat svara läkare också och med samma mening "att det är ingen idé att jag svarar, för du fattar ändå inte.".
    Det enda det berättar är just att du vet du har fel och inte ens vet hur du ska komma undan mer än projicera att någon annan inte vet.

Nu har du själv erkänt att det inte var ett "gravt fel", och kanske inte ens fel eftersom vi enligt dig inre vet vattkoppors R0-tal... 

Nej, jag påstod heller inte att mutationerna existerade (eller snarare kommit fram). 

Det är inte jag som påstår att covid-19 också är en luftburen smitta. Antar att du missade "både luft- och droppsmitta". Jag tar reda på fakta från bla folkhälsomyndigheten, både i Sverige och utlandet. Så det var inte jag som sa det utan experterna. De du tvivlar på. 

Jag vet luftsmitta är. Men det är tydligt att du inte vet. Som jag visste. 

Inte antivaccpropaganda här. Du däremot börjar komma väldigt nära sk antivaccpropaganda. Är du antivaccer? För min del får du gärna vara, det jag bryr mig inte om vad folk är eller inte. 
  • EpicF

Klyban: Förresten, har du inte hittst länken till där det bevisas att Dennis Carroll säger det du påstår? Jag väntar och vi är fler som väntar... 

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?