Inlägg från: Anonym (Freja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freja)

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-17 11:09:49 följande:

Den faktan du gav där är inte relevant för vem som belastar sjukvården, och verkar som du tror vaccinen kom samma dag med COVID-19.

Varför försöker du inte ens?

Jag vet dock varför du inte gör, då du inte har den faktan som krävs.

Den ovaccinerade extrem dominerar i att belasta sjukvården, och även SIRI stödjer detta.

Och en sak till, de äldre som dör, de dör pga att deras kroppar inte längre klarar av att få en immunrespons.

Detta är kända sker sedan många decennier tillbaka, så vad du säger med dessa vet ingen, då det inte stödjer din antifakta.

Om de inte klarar immunrespons borde de ju inte heller rådas att vaccinera sig heller tänker jag?

Jag förstår faktiskt inte vad du menade första delen av ditt inlägg, förlåt att jag är trög men vart vill du komma med att vaccinet inte kom samma dag som sjukdomen?

Påstod inte heller att det ger en enhetlig bild av vilka som *belastar* sjukvården men det ger en bild av vilka som blir svårt sjuka och avlider. Varför behöver jag då vaccinera mig? När man ändå för smittan vidare oavsett om man är vaccinerad eller ovaccinerad. Skickade ju en länk där det står hur många som ligger inne med svår covid. Antal vårdtillfällen. Anser du att det är en jättehög belastning?
  • Anonym (Freja)
    AndreaBD skrev 2022-01-17 11:08:28 följande:

Vad är det för larviga beteckningar och påståenden? Inga argument, ingen fakta. 

Vad är felaktigt?
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:17:03 följande:

Dina egna tankar med desinformation och konspirationer är irrelevant för allt som har med vaccin och COVID-19 och göra.

En åsikt som saknar saklig grund och som du aldrig förklarar, det är en åsikt som är fel pga du inte kan påvisa det.

Och dina vänner inser jag att du inte förstår alls vad de säger om sjukvård.

Varför du pratar om media är en gåta för alla, då faktan kommer inte ifrån dom, utan Sjukvården och tex SIRI och andra rapporteringssystem om sjukvård och dess behandlingar.

Som samtliga säger att den ovaccinerade belastar sjukvården svårt, fast de är så få.

Dessa säger även att biverkningarna är galet få och mycket lätta, och svåra biverkningar är mycket sällsynta.

Gravida får man ge akut kejsarsnitt pga COVID-19 och att de inte tagit sina vaccination.

Du behöver inte vara då nedlåtande hela tiden. Isf blir det svårt att föra en diskussion. Förstår inte varför detta är ett så genomgående drag hos de vaccinerade.

Jag har ju rätt att uttrycka i ett diskussionsforum mina egna privata iakttagelser inte sant?

Du får gärna ge exempel på desinformation jag skulle ha spridit?

Okej men du kan ju kolla på siffror kring antal dödfödslar senaste året och antal prematura födslar. Finns experter som talar om detta.

Förstår att du kanske anser att de som får anslag är de som ska få forska är de enda som får uttala sig. Men man bör inte lyssna på andra experters tankar i ämnet? Utan enbart de som fått pengarna att forska om det?

Kan berätta en intressant sak för dig. Igår ringde en läkare upp mig. Han frågade mig om jag kunde tänka mig att delta i en studie kring effektiviteten kring ett visst läkemedel. Alltså frågeställningen var huruvida det var effektivt eller inte. Ja visst svarade jag. Jag hade ju skrivit upp mig för att delta. Han frågar om jag tagit medicinen innan och jag svarar att det har jag. Hjälpte det undrade han. Både ja och nej svarar jag. Det tog bort vissa symtom medan vissa andra kvarstod (huvudsymtomet blev jag aldrig av med) men var nu villig att försöka igen och se i denna studie. Varpå han svarar att han enbart inkluderar människor i studien där läkemedlet haft effekt, tagit bort huvudsymtomet. Frågeställningen var alltså inte att kolla vad som hjälpte i läkemedlet utan han undrade alltså om läkemedlet var effektivt eller inte.
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:23:23 följande:

Det har vi berättat för dig, och nu har du redan glömt?

Men det mesta är desinformation av dig.

Så det är felaktigt att vaccinerade ska behöva följa restriktioner, intressant.
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:23:23 följande:

Det har vi berättat för dig, och nu har du redan glömt?

Men det mesta är desinformation av dig.

Du låter väldigt hjärntvättad och verkar även ha en stor oförmåga att tänka själv. Förlåt men alltså blir svårt att diskutera med dig. Du har redan bestämt dig för en grej och går på som en bandvagn och förolämpar de du diskuterar med. Lägger snart ner detta.
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:22:36 följande:

Enda som sker är att vaccinationen inte tar, då kroppen inte klarar av att skapa immunrespons.

Detta är välkänt fakta sedan många decennier nu.

Du har ingen fakta som stödjer din sak, var det så svårt och förstå?

Och att posta döda, då börjar du bara prata om annat, för sen när vaccinen kom så var det ~1% vaccinerade som dog och 99% ovaccinerade, och detta återberättade man världen över.

Senare ändrar sig detta pga att de med immunresponsen borta kom in i bilden lite mer.

Den ovaccinerade belastar med sina ~13,8% som inte ens tagit en dos, med siffror upp mot 90% och gäller även IVA-vården berättar SIRI.

Varför kommEr du med all D E S I N F O R M A T I O N  för?

Är verkligheten för jobbig?

Jag har inte kommit med någon desinformation (vad repetitiv du är). Då får du gärna ge exempel på detta.

Okej men det är inte många det handlar om som vårdas inneliggande för covid just nu.

Jaha okej det visste jag faktiskt inte. Tack för upplysningen. Okej så varför fortsätter man då att rekommendera äldre att vaccinera sig?
  • Anonym (Freja)
    broderbob skrev 2022-01-17 11:32:28 följande:

Visst kan man fortsätta att delge dom fakta men hur länge då, innan någonting allvarligt händer ? 

Vaccinmotståndare har under hösten skickat hotfulla mejl och gjort aktioner utanför skolor för att nå föräldrar, skolpersonal och elever med sitt budskap.

? De jämför covidvaccineringen av barn med experiment som utfördes av nazister under andra världskriget på barn, säger Kent Werne, författare av boken ?Konspirationsfeber"

Jag tycker man måste rikta in sig på detta, då detta inte bara är vaccinationsmotstånd eller konspirationsideer , utan något mycket allvarligare.

Alla vet ju att de inte har några fakta de kan hänvisa till och det är då lätt att motbevisa dom, men när de nu går från samtal till psykiskt och fysiskt angrepp då räcker inte bara en dialog till utan då måste också någon annan gripa in och vilka -ska det vara privat personer eller - jag vet faktiskt inte men någon form av lösning måste finnas så att det inte blir någon upptrappning eller vitesföreläggande

Det är väldigt sjukt att man hotar människor. Det är aldrig OK. Man får göra som man vill med vaccination åt båda håll och även gällande sina barn. Däremot kan jag faktiskt heller inte förstå vitsen med att vaccinera barnen? Är det nån härinne som gör det?
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:35:44 följande:

Fakta är inte nedlåtande, fakta har inga känslor.

Ja, du ger desinformation, och vi tar med oss att du aldrig styrker nått, och det blev rätt komiskt när du presenterar dödssiffrorna, och när en ÖVERDRIVEN majoritet av dessa dog före vaccinen

Och när du skulle "ändra" fakta om vem som belastar sjukvården och att dessa är just ovaccinerade i överdriven majoritet

Vilka experter, du kommer ju aldrig med nått som styrker det du påstår.

Din anekdot är betydelselös utan vi vet exakt vilken studie det är, men eftersom du redan tagit läkemedlet så vet vi redan att den var godkänd.

Det berättar klart och tydligt för mig att man var ute efter nått annat än avgöra läkemedlet i sin helhet.

Nej jag sa att DU är nedlåtande i ditt sätt att uttrycka dig. Varför så aggressiv?

Här är exempel på en doktor som uttalar sig i ämnet kring vaccination på gravida

Jo kolla dödsstatistik idag så ser du att den är betydligt lägre nu än den var 2020.

Du ser inte poängen med det jag berättade. Jag utgår ifrån att frågeställningen var den han delgav mig - skulle han ljuga om studiens syfte menar du? Att det är godkänt vet man sen länge och var ingen frågeställning. Det betyder inte att man slutar forska i ämnet. Ju mer evidens desto högre bevisvärde. Ja men ser du inga problem med att bara ta med deltagare där man redan vet att det funkat. Bra så varför genomföra en studie då?

Har inte ändrat någon fakta. Min fakta handlade om dödlighet - inte belastning. Har sagt det flera gånger nu men du verkar vara ute efter att missförstå.
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:43:52 följande:

Hotar antivaccers planerade att döda politiker, och detta för de inte har förmågan att ta in fakta.

Låter väldigt sjukt. Tråkigt att höra.
  • Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-17 11:42:39 följande:

Kanske man kan ta reda på det via blodprov, men det finns inget medicinskt intresse i detta eller lägga pengar på nått som saknar betydelse, det är billigare att försöka.

Så ja, varför skulle man avråda dom?

Men vi har med en desinformatör att göra nu, och det blir väldigt konstiga saker då har vi nu sett ett tag.

Det blir desinformation då du aldrig klarar av att påvisa nått, och du berättar ju det själv att du har rätt till vilken åsikt som helst.

Dock är denna åsikt du har icke fakta baserad, och när du upprepar felen, så blir det PER AUTOMATIK desinformation.

Den ovaccinerade belastar sjukvården svårt, och och dominerar IVA-vpården, detta är fakta du kan följa detta på mer ställen än ett, ett gott ställe är SIRI och de olika rapporteringssystemen man har i sjukvården.

Du kan inte ducka fakta och ge desinformation.

Varför skulle man inte vaccinera de äldre för?

Och vem ska betala för ta reda på detta, om det ens går.

Du har inget argument här, bara okunskap.

ÄR den medveten?

Det är dock mycket välkänt och flera decennier också.

Jag svarade att jag inte visste om detta om äldre men tackar för informationen - vad intressant. frågan blev då alltså varför de äldre rekommenderas att ta vaccinet då om deras kroppar ändå inte klarar av att ge immunrespons? Eller har jag missuppfattat något i det du skrev ursäkta i så fall.

Aha kan du länka till siri då så får vi se hur många som ligger inne med covid nu då?

Nej jag påstår inte att mina åsikter är fakta. Jag har dock rätt att säga att jag och många andra inte vårdar covidsjuka i särskilt stor utsträckning, du menar på att det är en enorm belastning på vården. Kan du ta fram siffror på detta?

Att jag delar min uppfattning är inte fakta vilket jag var tydlig med men det är ingen desiformation. Om jag säger att jag gillar citroner är inte det desinformation, däremot kan det vara intressant faktum att det finns en sådan diskrepans mellan det man ser på sjukhusen och den bilden som målas upp. Men ja fram med siffror så tittar vi hur det ser ut svart på vitt i nuläget. Bra det där med Siri.
  • Anonym (Freja)

Man förstår inte ett ord av vad du försöker få sagt. Någon annan härinne som förstår vad denna användare menar?

• Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-18 06:38:55 följande:

JA, för det är de som fått oss i detta läget idag, och varför?

Ja, det är ingen som vet, då de inte ens kan förklara det själva när de försöker, för det är bara desinformation och konspirationer kvar.

Anonym (Freja) skrev 2022-01-17 21:21:32 följande:
    Exakt!!

Exakt vad?
    För det glömde du.

Det var exakt han sade och att detta skule ned och döda viruset i lungorna på miniter, och när man pratar om minuter, så poratar man om ett starkt dewsinfektionsmedel också.

Men såklart man kan ju låtsas annat när Fauci övriga satt och rullade med ögonen vid detta galna påstående och ingen ville ens ta ögon kontakt med trumpen.
    Men nu vill ju trumpen att man ska ta vaccinen, så där finns ju inga oklarheter.

Tow2Mater skrev 2022-01-17 23:33:15 följande:
    Så du tycker det, samtidigt som du utan sammanhang rapar upp lite om hur man vill forgifta befolkningen med 5G och microchip och allt annat smaskigt!

Vi vet inte varför antivaccers trodde detta om vaccinen och mikrochipps och att de ska bli spårade.

Sen kommer den riktiga humo0rn och att de sen går runt med en mobiltelefon som spårar dom både i IRL och på nätet, det är inga genomtänkta konspirationer de har, men det går väl ihop med att man även tror Bill Gates är en rymdödla // Spöke

5G är rätt roande faktiskt, man hört samma sak med varje uppgradering, och med var uppgradering har de gett upp den gamla konspirationen, fast än näten finns kvar.
    Sånt är priceless.

Faktan är så övertydlig så de väljer att ignorera det helt, det är nog därför det blir upprörande för dom att vi pratar om ovaccinerade som belastar sjukvården och IVA.
    För det är ett rätt pinsamt faktum att ovaccinerade ~13,8% som inte ens tagit en dos, står för upp mot 90% av belastningen på vården.

Och tydligen ska privata åsikter utan någon som helst faktagrund berätta för oss att så är det inte alls.
    Och då börjar de ropa om MEDIA!!! MEDIA!!! MEDIA!!!, och när det är sjukvården som berättar detta genom deras rapporteringssystem.
    Vad nu media har med nått och göra, allt de gör är återberättar verkligheten på det nämnda.

Det bästa av allt är väl när de påstår saker, sen när det är upp till bevis, så säger de jag vet redan det är så, och så får vi inte reda på mer om dessa galna saker som de påstod.
    Måste tillstå och säga, för att de är så säkra på sin sak, så har de ovanligt lite saklighet.
    Eller ovanligt lite, där blev det lite fel, för mer  ingen saklighet alls.
    En fråga jag ställer mig, hur kan man missa allt detta och varför tror dom desinformation och konspirationer berättar nått om vaccinationer?

Tow2Mater skrev 2022-01-18 01:20:13 följande:
    Sluta kalla andra for namn! Det är du som sprider felaktigheter konstant här på forumet. Fattar inte att de tillåter dig hålla på.

Trumps presskonferens finns att se, men det har du inget intresse av, du vill bara sprida dynga. Jag såg den live.

Tycker allra mest bob postar länkar till fakta ifrån olika myndigheter om COVID-19.

Ja, vi har sett trumpen och när han sade detta, semantiklekar ändrar inget, och älskar hur igen ville ta ögonkontakt efter dessa helt galna påståenden om desinfektionsmedel i lungorna, priceless.

Så du säger att de ovaccinerade inte alls belastar sjukvården så illa som de gjort och gör?
    Dessa är ju redan kvantifierade.

Man hade kunnat göra en intressant diskussion och belysa olika perspektiv.
    Du tog till exempel aldrig fram siffror från SIRI som du pratade dig varm om och fortsätter att upprepa samma förolämpningar gång på gång på gång på gång. *desinformation*, *antivaxxare* *konspirationsteorier* osv utan att komma med någon som helst fakta att diskutera utifrån som du själv påstår dig sitta på
    och grunda dina beslut på. 

Andra kommer med sakliga argument som du fortsätter bemöta med ovanstående osanna och nedsättande uttryck och noll fakta och påstår att jag mfl är faktaresistenta trots att vi ENBART väntar på siffrorna du pratar om och ingenting annat. Då hade en intressant diskussion kunnat föras. 

Man kan lätt konstatera att du är en väldigt foglig medborgare som helt verkar sakna förmågan till kritiskt tänkande eller möjlighet att sakligt ta in annan information än den som passar din egen agenda. Det är också tydligt att du inte är här för att diskutera sakligt utan enbart för att slänga skit på andra. 

• Anonym (Freja)
    klyban skrev 2022-01-18 12:05:05 följande:
    Är fakta så desorienterande för dig menar du?
    Anonym (Freja) skrev 2022-01-18 11:25:41 följande:

Man hade kunnat göra en intressant diskussion och belysa olika perspektiv.
    Du tog till exempel aldrig fram siffror från SIRI som du pratade dig varm om och fortsätter att upprepa samma förolämpningar gång på gång på gång på gång. *desinformation*, *antivaxxare* *konspirationsteorier* osv utan att komma med någon som helst fakta att diskutera utifrån som du själv påstår dig sitta på
    och grunda dina beslut på. 

Andra kommer med sakliga argument som du fortsätter bemöta med ovanstående osanna och nedsättande uttryck och noll fakta och påstår att jag mfl är faktaresistenta trots att vi ENBART väntar på siffrorna du pratar om och ingenting annat. Då hade en intressant diskussion kunnat föras. 

Man kan lätt konstatera att du är en väldigt foglig medborgare som helt verkar sakna förmågan till kritiskt tänkande eller möjlighet att sakligt ta in annan information än den som passar din egen agenda. Det är också tydligt att du inte är här för att diskutera sakligt utan enbart för att slänga skit på andra. 

Gav dig en länk till SIRI, så titta du på den.

Det existerar ingen förolämpning i fakta, fakta har inga känslor.
    Och fakta är den ovaccinerade står för....

Ja, om du inte tar in fakta som detta, så är du faktaresistent.
    Hur är man foglig när man tar in fakta direkt ifrån källan?
    Allt man gör är att återge VERKLIGHETEN.

Den som är kritisk mot verkligheten och aldrig är kritisk mot konspirationen, vad berätta en sådan person?
    En sak vet vi och det är att man säger inget om verkligheten, vilket är udda då det går kolla upp själv och direkt ifrån källan.
    "Slänga skit", jag ger fakta, och berättar att en del du ger är desinformation, kanske om du återger verkligheten korrekt, så skulle du se det inte var att "slänga skit", utan fakta.

Och det riktigt stora frågan är varför du inte tar in fakta om vem som belastar sjukvården svårt och överdriven majoritet.
    För där är svaret otvetydigt den ovaccinerade, och det vi tar med oss är att du inte har fakta som ändrar detta.

Ingen kallar mig för foglig i IRL och absolut inte här på FL,  då jag har integritet och förmågan att förstå skillnad på fakta och fiktion.

Var har jag påstått att fakta har känslor. ta fram det 
  • Anonym (Freja)
    Tow2Mater skrev 2022-01-18 13:19:39 följande:
    Det är samma i varendra tråd (har slutat läsa). Med bob nu också i smeten låter det som en schitzofren som pratar med sig själv.
    Hahaha har tänkt exakt samma sak 
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-19 11:40:53 följande:
    Ur flödet, Läs !
    #stulenfrånensjuksköterska 

"Bland alla vacciner jag har känt i mitt liv (difteri, stelkramp, mässling, röda hund, vattkoppor, hepatit, hjärnhinneinflammation och tuberkulos), vill jag också lägga till influensa och lunginflammationer. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som tvingat mig att bära mask och hålla min sociala distans, även när man är fullvaccinerad. Jag hade aldrig hört talas om ett vaccin som sprider viruset ens efter vaccination. 

Jag hade aldrig hört talas om belöningar, rabatter, incitament att vaccineras. Jag såg aldrig diskriminering för dem som inte gjorde det. Om du inte har vaccinerats har ingen försökt få dig att känna dig som en dålig människa. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som hotar relationen mellan familj, kollegor och vänner. Jag har aldrig sett ett vaccin användas för att hota levebröd, arbete eller skolan. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som tillåter en 12-åring att åsidosätta föräldrarnas samtycke. Efter alla vaccin jag listat ovan har jag aldrig sett ett vaccin som detta, som diskriminerar, splittrar och dömer samhället som det är. 

Och när det sociala tyget stramar åt... Det är ett kraftfullt vaccin! Det gör alla dessa saker utom IMMUNISERING. 

Om vi fortfarande behöver en boosterdos efter att vi är fullvaccinerade, och vi fortfarande behöver få ett negativt test efter att vi är fullt vaccinerade, och vi behöver fortfarande bära mask efter att vi är färdigvaccinerade, och fortfarande läggas in på sjukhus efter att vi har varit fullt ut vaccinerad, det kommer troligen att komma till 

"Det är dags för oss att erkänna att vi är lurade"
    Så spot on verkligen 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?