• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-04 12:54:45 följande:

Detta är enkelt att förstå, du har inte ens susning vad du svarar berättar du.

Tryck visa endast xxxx, du har själv skrivit att du vägrar svara.

Kanske du inte litar på dig själv?

Den grannen är sufflerad av antivaccers och inget du säger ädnrar detta, för läkaren ger vaccination idag om det vore så hon ville.

Nä, detta är första gången någonsin jag ens nämner denna granne.

Så du har rätt, allt handlar inte om denna granne, hur man nu ens inbilla sig nått sånt tokigt.

En teori där är att Omikron smittar lite annorlunda och mer tid smittsam före symtom visar sig.

Och har man redan smittat, så kan dom isolera hur mycket dom vill, smittan sprider sig våldsamt ändå.

Men sure, lite mindre blir det nog om det hade skett, men frågan om det ens värt tiden.

Det försökte jag säga också, att vaccinet var planerat ifrån läkaren var redan avgjort.

Dax att träffa farsan igen och se om det är nån mer skit nån försökt lura i han, men väntar nog lite till efter denna våg.

Nu har han dock aldrig varit nära att inte ta, men väl småkonstiga saker har han sagt.

Men kanske det är pga ålder också, men lite för specifika för jag skulle tro det var så.

Vad det låter jobbigt, låter som jag också hade gett upp.

Saken är när folk påstår konstiga saker till mig, så väljer jag ta reda på fakta istället.

Och visst har dom rätt ibland, och då har man lärt sig nått nytt, så bara positivt.

Men de som vägrar delta i verkligheten, dom är svårt att lyssna på, och man hela tiden funderar "Är dom på riktigt verkligen." pga det är så galet tokigt.

Jag vägrar inte att svara dig. Men när du inte kan bemöta de svar du får eller svara på de frågor du får så är det helt meningslöst att ens försöka föra en vettig diskussion med dig.
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-04 16:59:53 följande:

Enligt Klyban så ska läkaren ha rekommenderat grannen att ta vaccinet.

Ja, det är väl vad denne tror...
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 18:46:37 följande:

Du får ta det med läkaren, men du tror bättre än denna läkare menar du?

//

Kan skrev attDU att dina föräldrars grannes läkar har sagt till denne. Jag tror nämligen inte du vet ett skit om vad dina föräldrars grannes läkare sagt till henne/honom ang vaccinen.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 18:46:37 följande:

Vet du inte vad du skriver, det är ingen idé att svara, då jag eller någon annan fattar inte ändå.

En sak som vi vet om vid detta laget, det inlägget har du per automatik bekräftat som korrekt.

Jag vet vad jag har skrivit. Men jag vet inte vilket inlägg du vill ha svar på. Jag trots allt skrivit mer än ett inlägg. Så vilket är det du vill ha svar på? Och vad för svar vill du ha? Vilket svar godkänner du?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 19:21:53 följande:

Jag pratade om att antivaccers hade sufflerat en som borde tagit vaccin, du ville prata om annat.

Jag kom med en förklaring till att det kunde ha varit helt korrekt att inte ta vaccinen för en som är multisjuk. Oberoende av dina föräldrars granne. Allt handlar inte om dina föräldrars granne.
    klyban skrev 2022-01-04 19:21:53 följande:

Du svara på inget, så börja där

Om du trycker på visa endast så ser att jag svarar på mycket.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 19:45:16 följande:

Din förklaring är irrelevant nu, det är som det är och det är bara acceptera verkligheten.

Inget svar nu heller ser vi, varför citera inlägg och inte svara och med så mycket information också.

Min förklaring var högst relevant. Men jag är inte ett dugg förvånad av att du inte förstod den.

Nej, du har ju fortfarande inte berättar vilket inlägg du vill ha svar på.
  • EpicF
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 20:02:03 följande:

Se Israel tex eller andra med högre vaccinteckningsgrad än Sverige, de har det jobbigare med covid än vi här i Sverige. Varför då om nu vaccinet är så bra?

För att man motverkar överbelastade sjukhus och överarbetad personal.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 20:37:37 följande:

Det inlägget du sade det inte var någon idé att svara..., tryck visa endast.

Det inlägget fick du ett svar på. Att du inte godtog svaret är inte mitt problem
    klyban skrev 2022-01-04 20:37:37 följande:

Ja, och sen det lilla abret att påståendet var inkorrekt.

www.nytimes.com/interactive/2021/world/covid-vaccinations-tracker.html

Israel har en fullvaccinations grad på 66%, en dos 73% och påfyllnaden är lite högre då de var först ut och är på 47%.

Sverige har 72% full, 75% en dos, och 24% påfyllnad.

Sen har vi pratat om att vi måste hjälpa de trötta sjukvårdspersonalen, men då har man aggressivt sagt de har inte nått mer och göra det minsta.

Det är svårt att fixa sånt här snabbt pga utbildningstider, det är tyvärr nått man får fortsätta arbeta med senare och efter.

Vaccinet är till för motverkar allvarlig sjukdom, dvs inläggelse på sjukhus och död. Och om många vaccinerar sig så får vi lite mindre överbelastade sjukhus och förhoppningsvis lite mindre överarbetad personal pga corona. Dock så kan der mycket väl hända att det inte händer något eftersom folk läggs in med andra sjukdomar.
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-04 21:05:55 följande:

Nåja,den som vet sanningen om det är Klyban. 

Den som faktiskt vet sanningen är Klybans föräldras granne, eftersom det är denne grannen det gäller.
  • EpicF
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 22:16:02 följande:

Håller med att Israel var ett dåligt exempel, men frågan kvarstår, förklara gärna för mig varför flera länder med hög vaccintäckningsgrad har mer smitta än oss i Sverige? För att det ska bli korrekt denna gången kan vi ta tex Portugal som ligger runt 90% i täckningsgrad.

Vaccinet gör inte att man blir immun. Många vaccinerade blir asymptomatiskta, dvs får inga symtom och vet inte att de har fått Covid-19, därför blir smittspridningen högre.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?