Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför tar ni inte vaccinet?

AndreaBD skrev 2022-01-09 17:31:36 följande:
    Inte vet jag vad syftet är, men att man inte kan få alla att rätta till eventuella missförstånd - det får man nog förlika sig med i ett forum. 
    Missförstånd? Ja ja snacka att försöka släta över det med.

När flera har förklara och, det har till och med bevisat via länkar vad rapporteringarna handlar om, och vad mensrubbningar verkligen betyder.

Då kan man ju undra om det verkligen handlar om missförstånd.Drömmer
    Tror snarare det handlar om tjurskallighet, än missförstånd.  Cool

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 17:40:36 följande:

Och det som sades av mig var att vi behöver mer fakta och en del forskning och få veta betydelse av dessa biverkningar.
    Jag tagit upp tre jag hört talas om, har du hört någon mer?
    Så kan jag ta med dom också, vilka nu de är.

Du skriver ju i inlägg efter inlägg "riklig mens".

Att du skrev om VISSA kvinnor och deras biverkning i ETT inlägg, gör det inte rättfärdigat att sitta och fixera sig enbart vid "riklig mens" när diskuteras GENERELLT om vaccin och mens, så som du gör.

Och INGEN har förnekat, heller att mer fakta behövs. Det är knappast andras problem OM du har missat detta.
    Ingen har missat att du har skrivit detta, och ingen har missat att det finns andra som skrivit detta  att mer fakta behövs, så du är knappast ensam i tråden om tycka att det behövs.

Dock så fråntar det inte sanningen att DU aldrig kan ta för givet att det är "riklig mens" det enbart handlar om som du upprepat enbart skriver, bara för att det finns VISSA kvinnor som har får den typen av mensrubbning.
    Det är FLERA som har sagt i från till dig att man inte vet vilken typ av mensrubbning, som är vanligast.
    OCH nej fortfarande INGEN som förnekar dessa VISSA kvinnor och deras problem med riklig mens i samband med vaccinet.

Det har ju även framkommit i tråden att STUDIER GÖRS om dessa inrapporterade mensrubbningar. 
    Finns det ett samband mellan vaccinet och mensrubbningar, så skall det även redas ut VILKEN typ av mensrubbning som är vanligast och mindre vanlig. 

Så innan fakta finns, så kan du väl ha tillräckligt med vett och skriva mensrubbning, och förstå att mensrubbning även innefattar då problemet "riklig mens". I stället för att enbart fixera dig vi "riklig mens". Hur svårt skall det vara för dig?  Eller är det för svårt för dig?
  • EnAnonumius
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 17:57:14 följande:
    En hel del tjejer / kvinnor har drabbats i av riklig mens, blivit rädda då det är helt onormalt mycket och då är självaste mens rubbningen en bisak!
    Så kvinnor som drabbats av plötsligt riklig mens, så är
    mensrubbningen en bisak. Får du ihop den själv? 

Du vet. Drabbas man av en plötslig "riklig mens" så har man just fått en s.k mensrubbning.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 17:45:51 följande:
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 17:18:55 följande:
    Du har inget underlag att säga åt mig att jag skall ta vaccinet.  Så varför sitter du och INDIREKT sprider lögner om att jag inte tagit vaccinet? 

Du hävdade ju att du inte hade behov av att ljuga., Nu sitter du och just ljuger här när du uppmanar mig att ta vaccinet.
    Jag har skrivit det i andra vaccinations-trådar att jag har tagit dem, fast då var det två doser som gällde vid de tillfällena.  Samma trådar som du har deltagit i.

Nu i samband med denna tråden så är det tre doser som gäller.

Jag har tagit alla tre doserna till och med...
    Vill du ha datumen med. Här har du dem. 

27/5-2021 Dos 1
    8/7-2021   Dos 2
    3/1 2022   Dos 3

Hur ska jag kunna ljuga om nått du nu först berättade?(eller ja, min första gång jag såg detta.)
    Jag också tagit tredje dosen i fredags.

Men vad bra för dig att du tagit vaccinet.

Fast det spelar ingen roll om du såg "först nu" att jag tagit vaccinet.

Du hare INGEN, absolut INGEN rätt,när du SAKNAR vetskapen om huruvida en person (jag i detta fall) har tagit vaccinet eller inte, att då BEORDRA (kräva) att en person att ta vaccinet så som du gjorde mot mig.
    Att dra slutsatser om en person baserat på "noll fata" är just att sitta och dra en lögn.  Du hävdar ju själv att du "inte sett det förs nu".

Hade du haft någon som helst tankeverksamhet  (något att tänka med innan för pannbenet), så hade du val att FRÅGA personen, "Har du tagit vaccinet"? Men nu gjorde du INTE det. 

• EnAnonumius
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 18:57:57 följande:
    Har aldrig sagt att det ena motsätter sig det andra. Men har men riklig mens så är rubbningen en bisak då man har problem med just RIKLIG MENS.
    Det hör i allra högsta grad hit. Då diskussionen handlar om inrapporterade mensrubbningar i samband med covid-vaccinet. 

Då "riklig mens" är just en mensrubbning".
    Om en kvinna får plötsligt riklig mens som inte har haft det innan hon vaccinering, och hon får det efter vaccinerat sig, så har denna kvinna fått just en mensrubbning.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-10 12:29:13 följande:

Du har berättat du tagit vaccinet, jag bara antar att du är som mig och aldrig ljuger.

Anonym (L) skrev 2022-01-10 12:19:57 följande:
    Efter dagens presskonferens: två sprutor är otillräckligt för att stoppa smittspridningen. Det är effektivt mot allvarlig sjukdom, men inte för att stoppa smittspridningen.

Vaccinpass är ett otillräckligt verktyg för att stoppa smittspridningen (bra att de insett det). (Mitt vaccinpass går ut i maj, trots att jag i februari kommer att ha 25% skydd om jag inte fått spruta 3.) Införs därför bara på mässor också i nuläget.

Spruta 3 tycks hjälpa rätt bra mot omikron och bidra till att minska smittspridningen.

Kan folk bara hålla avstånd och hålla sig hemma, tack? Använda munskydd, inte träffa folk? Inte vara ute och resa, gå på krogen, handla i affärer
    DU vägra att begripa, är det medvetet eller är det för att du intellektuell svag?

Ditt inlägg #713,
    så hade du citerat mig (som den sista i det inlägget) och avslutat ditt svar till mig med "Gå och ta vaccinet".

Mitt inlägg #722,
    så hade jag citera DINA ord "Gå och ta vaccinet". Och det var i det inlägget jag skrev till dig att att du saknar underlag att säga åt mig att ta vaccinet. Att du saknar rättighet att skriva något sådant.

Ditt inlägg #727,
    så hade du b.la citerat mitt inlägg #722, och skrivit och frågat om hur du kan ljuga om nått som du hävdar är första gången du ser. 

I mitt inlägg #772,
    så förklarade jag för dig att det är FEL att bara anta att folk inte tagit vaccinet OCH sedan BEORDRA folk att de skall gå och ta vaccinet, om man saknar fakta om huruvida någon tagit vaccinet eller inte.

Och Nu som kommer du med detta total IQ-befriade svar som "du har ju berättat...."
    Du har ju från början (#713), BEORDRAT mig att ta vaccinet. Det är just din iq-befriade beteende jag vänder mig emot. Har du så svårt att fatta detta?

Ditt totalt pantade tilltag om "Gå och ta vaccinet", som du BEORDRADE mig att göra blir ju knappast "mindre" eller mer rättfärdigat bara för att du skriver ett sådant här dumt svar på det hela "Du har ju berättat att du tagit vaccinet".

Oavsett hur du väljer att försöka släta över det, så har du fortfarande INGEN rätt och INGEN skyldighet heller att säga åt folk "Gå och ta vaccinet". 
    Det spelar ingen roll om "du inte visste" och/eller om det är en antivaxxare du diskuterar med. Så har du INGEN rättighet och/eller att BEORDRA att de skall vaccinera sig.

Och att dra förhastade slutsatser om folk, UTAN som vetskap, (i detta fall huruvida jag var vaccinerad eller inte) är i sig att föra fram en lögn om en annan.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-10 13:39:26 följande:

Folk ska gå ta vaccinen man tyckte detta tom på Presskonferensen.
    Och du har svarat att du har tre och det går jag på, för jag antar du är som jag och aldrig ljuger.
    Och det har jag tre också sedan fredags (Y)

Wow ytterligare ett IQ-begfriat svar från dig.

Du vet det är en jävla stor skillnad mellan att någon "tycker" och att "kräva"/"BEORDRA".

Bara för attt någon TYCKER, så har du ingen INGEN rätt och eller skyldighet att bara ta för givet att utgå från att någon du diskutera med,  när du inte har vetskapen, om någon person (mig i detta fall)  har vaccinerat sig eller inte,  att BEODRA: "Gå och ta vaccinera dig".
    klyban skrev 2022-01-10 13:39:26 följande:

Jag kan säga gå ta vaccinen hur många ggr jag vill, för du vet väl om det är frivilligt att vaccinera sig?

Att någon TYCKER på en presskonferens.. Som sagt tycker.. 

Men du skrev en beordra.
    Det har du ingen rätt och/eller skyldighet att beordra folk ändå för den saken skull.  

Som sagt alla vet att vaccinet är frivilligt, därför ger det dig heller ingen rätt och/eller skyldighet att BEORDRA folk att ta vaccinet så som du gjkiorde.

Men ja, jag vet att du kommer vägra att begripa detta. 

Den stora frågan är om du gör det på pin kiv, eller om det är för att du vägrar att ta till dig att du begår fel. 

• EnAnonumius
    molly50 skrev 2022-01-10 13:37:10 följande:
    Jag förstår inte heller varför folk måste åka kollektivt,resa utomlands,gå på krogen och springa på köpcenter osv nu.
    Många håller inte ens avstånd till andra.
    Det är som om folk har glömt bort att vi  fortfarande har en pandemi.
    Jag har full förståelse för att folk åker kollektivt..
    Det är mycket enkelt..
    Alla har inte bil, och alla kan inte ha råd med att äga en bil. Folk måste ta sig till jobbet, då alla kan inte jobba hemifrån.
    Folk måste ta sig till och från exempelvis sjukhusen, handla mat etc.   Visst kan man handla mycket mat över internet i dag, men alla nätmatvaruhus har inte allting på lagret och då kan man behöva gå ut för att kompletteringshandla.

Jag håller med dig att det är onödigt att springa och handla i onödan, och att springa på köpcentrum, möbelvaruhus etc etc.
  • EnAnonumius
    moaguuun skrev 2022-01-10 16:39:42 följande:

TA DET JÄLVA VACCINET NI FÖRSTÖR MITT LIV!!

Jag ska ej behöva lida något så oberört pga ett val ni gör. Jag tyckte inte heller om att vaccinera mig. Men gjorde det för att få ha ett liv. Nu får jag inte det endå pga restriktionerna som är ERT fel. 

VAR INTE SÅ JÄVLA SKÄLVISKA

Du har ingen rätt att kräva att andra skall ta vaccinet.

Och DU om du vill påstå att det är det ovaccinerades fel  att du saknar ett liv så är det vackert DU som får belägga det påståendet med objektiva fakta bevis.

P.S
    Är faktiskt vaxxad med alla tre dosern.
  • EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-10 23:09:09 följande:
    Visst har man rätt till att uppmana till att andra ska vaccinera sig - samt att säga till att personen och andra drabbas om inte fler vaccinerar sig, man har inte rätt till att skrämma / hindra/ desinformera andra till att inte vaccinera sig
    Uppmana har man rätt till ja.

Fast hen uppmanade inte. Hen krävde.

Ja, jag är mycket väl medveten att vissa inte vill skilja på uppmana och kräva.
  • EnAnonumius
    SHB skrev 2022-01-10 23:32:19 följande:

Varför ska jag spruta in gift i kroppen?

Vad är dina belägg för att det är ett gift?

Kom med objektiva källor som styrker ditt påstående.

• EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-13 01:03:39 följande:
    DET ÄR SKÖTERSKOR SOM STÅR I FRONTLINJEN SOM TAR EMOT ALLA SJUKA OVACCINERADE SOM HAR ARBETSPASS UPP TILL 12 TIMMAR SOM SEDAN SKA HEM TILL FAMILJEN FÖRV ATT ÄTA OCH FÅ VILA FÖR ATT ORKA MED KOMMANDE DAG FÖR ATT KUNNA TA EMOT SJUKA OCH VACCINATIONSMOTSTÅNDARE SOM DIG SOM BEHÖVER IVA VÅRD FÖR ATT DU INTE VACCINERAR DIG- NU NÄR MAN ARBETAR FÖR FULLT FÖR ATT SKYDDA OSS MOT CORONAVIRUS COVID-19 GENOM ATT TA FRAM VACCIN VAD HAR DU SJÄLV GJORT- SUTTIT OCH GNÄLLT?..MAN FÅR INTE NEKA NÅGON VÅRD - DU BORDE TILLHÖRA EN UTAV UNDANTAGEN DEN SKATT JAG BETALAR ÄR INTE FÖR DIG OCH ANDRA VACCINATIONSMOTSTÅNDARE - DEN ÄR TILL FÖR DOM SOM ÄR I BEHOV AV VÅRD DU OCH DINA GELIKAR HAR JU REDAN LÖST DET SÅ NI HAR INGET BEHOV AV VÅRD
    Men lägg ned. Du behöver inte skrika..

Ja att  enbart använda versaler i skrift är   motsvarighet på att skrika. Jobbigt att läsa dessutom.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-19 20:45:10 följande:
    Än vad?
    Sveriges?
    Inleder med
    Noter noggrant att jag har faktiskt själv tagit 3doser (vilket jag har uppgivit i tråden), och är för vaccinet också.

Med det sagt så skall jag lägga kommentar på detta.

I Sverige 2022-01-19, är det 38,5% av folket (18år och äldre) som är vaccinerade med 3 doser.

Så vi i Sverige har ett mycket lågt antal vaccinerade med 3doser.

Källa FHM

Se tabell 3 på sidan

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/

Hur jag än letar så hittar jag inte motsvarande för Israel, med 3doser för folk som är 18år och äldre.

Och kom INTE med kommentaren "det är desinformation",  som de andra sprider om Israel, och sedan komma med en harang av metalångt rabblande på "varför, enligt dig".
    För anser du att det skall svaras att det är "desinformation de andra kommer med", så SKALL du kunna styrka det med objektiv källa. För likväl som du kräver källor av antivaxxare, så skall du kräva  samma även av dig själv och andra som är för vaccinet när de kommer med påstående. 

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-20 06:39:43 följande:
    EnAnonumius skrev 2022-01-20 01:05:11 följande:
    Inleder med
    Noter noggrant att jag har faktiskt själv tagit 3doser (vilket jag har uppgivit i tråden), och är för vaccinet också.

Med det sagt så skall jag lägga kommentar på detta.

I Sverige 2022-01-19, är det 38,5% av folket (18år och äldre) som är vaccinerade med 3 doser.

Så vi i Sverige har ett mycket lågt antal vaccinerade med 3doser.

Källa FHM

Se tabell 3 på sidan

www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapporte.../

Hur jag än letar så hittar jag inte motsvarande för Israel, med 3doser för folk som är 18år och äldre.

Och kom INTE med kommentaren "det är desinformation",  som de andra sprider om Israel, och sedan komma med en harang av metalångt rabblande på "varför, enligt dig".
    För anser du att det skall svaras att det är "desinformation de andra kommer med", så SKALL du kunna styrka det med objektiv källa. För likväl som du kräver källor av antivaxxare, så skall du kräva  samma även av dig själv och andra som är för vaccinet när de kommer med påstående. 

Nu var det inte den siffran som pratades om där, utan det är ifrån ett tillfälle där man sade kolla på Israel de har mer smitta fast de har vaccinerat mera.
    Och då var det påståendet inkorrekt, för Sverige hade vaccinerat mer än Israel.
    Israel är som bekant de som var klart först med att börja vaccinera i stor skala, där av är de före på en hel del saker, men oroa dig inte, Sverige kommer nog inte ikapp då så många nu får COVID-19 och inte har nått större behov av en tredje spruta på ett tag.

Men såklart pratar man bara om den tredje sprutan och inte vill veta av att Israel är såpass mycket före tidsmässigt, så är väl det risk man tror det betyder nått mer än bara att de är före tidsmässigt.

Shysst av dig att skita i vad jag faktiskt skriver. Och riktigt shysst av dig att du väljer att ignorwera att mitt svar till DIG
    var på din kommentar du gav till "FuckGoogleAskMe".

Så gör om gör rätt.
    klyban skrev 2022-01-20 06:39:43 följande:

Är du vaccinerad, det har jag aldrig hört innan Solig

Suck, ditt patetiska försök till sarkasm är just detta, patetisk.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ovaccinerad superman) skrev 2022-01-20 16:16:57 följande:

Hej, 
    först vill jag tacka för att du skriver att du har respekt. Som ovaccinerad känner man sig idag diskriminerad, förlöjligad, ja som en jävla dåre som borde flytta ut i skogen med en foliehatt eller rentav dödas. Undrar om detta är rätt proportion ?
    känns skönt att berätta så folk som känner sig delaktig till stigmatiseringen kan förstå ens situation och kanske eventuellt kännt att de gjort samma om man befann sig i den situationen jag är i.

jag väljer att inte bli vaccinerad av följande skäl.

- starkt allergisk mot nya ämnen i min kropp därav mRNA eller andra ämnen som inte är naturliga för kroppen.

/snipp/

-jag är av den åsikten att Corona inte kommer försvinna. Skulle det gå är vi tvungna att vaccinera alla människor, hundar, katter, fladdermöss osv med ett i princip 100% vaccin.=omöjligt. detta innebär att naturen kommer infektera eller döda tillräkligt många innan den ger vika (detta har Giesecke sagt ochså).
    nu har jag inga fler tecken att skriva.. jag har minst 5-7 anledbingar til.. ha det gött, stay strong säkra kramar ????   / Chriss

Det är tråkigt att höra att du inte kan vaccinera dig p.ga allergier. Jag håller också med att det är trist att många som är för vaccinet hoppar på dig och  anklagar dig för att var en antivaxxers med foliehatt, för att du inte kan vaccinera dig.

Jag valde att klippa bort en del i ditt inlägg så det inte skulle bli för långt så det också skulle bli överskådligt för vad jag vill fråga om.

Har du några belägg för att hundar, katter,fladdermöss osv kan få covid-19 eller vara smittbärare av covid-19?
  • EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-20 18:00:14 följande:

Anti-vaxxaren en riktigt bra låt

En låt för antivaxxare    Foten i munnen

">

He he, klockrent
  • EnAnonumius
    Tow2Mater skrev 2022-01-20 18:27:04 följande:
    Kina avlivar ju 2000 hamstrar nu for de kan ha covid.
    Ja du säger det, dock finns det något källa du kan hänvisa till?
  • EnAnonumius
    Anonym (P) skrev 2022-01-21 09:17:46 följande:
    Nu frågade du inte mig men jag svarar ändå.

Jag tycker att det faktiskt tillhör allmänbildningen att veta att virusinfektioner oftast är zoonoser. Och allmänbildning är inte något man kan kräva källor eller bevisning på .
    Men men. Det säger mer om mig än dig.
    Wow, har du patent på att vara direkt uppkäftig?
    Om inte så kanske du skall söka ett patent på uppkäftighet, du kan ju bli rik..  Drömmer

Ja då skall jag upplysa dig om att allmänbildning är inte något som är "hugget i sten" om vad som skall ingå i det.
    Att du inte fattar en så enkel sak, säger hel del dig.
    Säger även en hel del om dig att du skaffar fördomar om andras kunskaper med baserat på en enkel fråga också. Är det vanligt att du dra slutsatser om folks kunskaper och allmänbildning på noll fakta?

Och JA jag vet att det finns vissa virusinfektioner som kan smittas mellan olika djurarter (jag inkluderar människan i djurarter).

Men för den som är allmänbildad, som du indirekt skrävlar om att du är, fattar också att många virussjukdomar inte är zoonoser med. 

Jag har klippt bort resten av ditt inlägg då det blev totalt ointressant att läsa när du inledde ditt svar med att vara direkt uppkäftig på en enkel fråga rak fråga. 

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?