Anonym (Tänkaren) skrev 2022-01-24 09:52:59 följande:
Jo det är för att folk som jobbar med media och journalistik idag själva är så obegåvade att de måste avfärda alla oliktänkande eller tänkande människor direkt som högerextrema. På så sätt så hat man helgarderat sig själv från att bli häcklad av kollegorna på Twitter.
Jag har själv erfarenhet av yrket och kan säga att efter sociala mediers intåg på arenan så har journalister slutat att jobba förutsättningslöst med opartiska fakta.
Om någon av dem ens skulle föreslå att publicera någon oberoende forskare som kritiserar vaccinet eller pandemilagar så kan de lika bra lämna in sin uppsägning direkt.
Jag är inte antivaxxare men jag tycker att den här polariserade lynchmobsbetenede gör folk från båda sidor lite dummare.
..och jag har jävligt svårt att tro att det är högerextremister som driver antivax demon. Hur förklarar man då att det är väldigt många från utsatta områden som inte tar vaccinet?
www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html
Till och med SÄPO har sett hur detta sker, så vad är det du menar i att inte vilja veta av detta?
Så klart när vi har människor som baserar sina beslut på inget, så blir det hätskt ifrån vissa då de undrar varför de inte tror verkligheten, men sväljer konspirationen helt utan den allra minsta reflektion.
AndreaBD skrev 2022-01-24 10:12:31 följande:
Ja verkligen! Jag menar - du skrev "dött av/med covid" och han påstår att du har sagt att de har dött AV covid. Då försöker man ju lura folk.
Skriver också denna ofta och att de dör av/med COVID-19, och det är rätt intressant hur en person tar bort ord i inbilla att det blir en poäng.
Men allt som sker är att det bara blir än mer tydligt, och att de inte pratar om nått som sker i verkligheten.
Anonym (Tänkaren) skrev 2022-01-24 11:08:01 följande:
Jo jo. Men högerextrema är ju liksom ett slaskuttryck som klistras på alla som inte tycker som majoritetssamhället.
Vart börjar räkna folk som extremister? Är det höger om centerpartiet? Är det när man frågar efter oberoende medier, eller är det när man tycker att rikets lagar skall gälla för samtliga medborgare?
Vänsterpopilism är ett uttryck som aldrig används i realiteten Men se på de senaste lynchmobbarna som dragit fram på sociala medier. Nästan ingen fällande dom har rent juridiskt slagit fast att de "svin" som blivit uthängda faktiskt var skyldiga.
Ifrågasätt alltid är väldigt viktigt i dagens samhälle, viktigare än någonsin.
Det är extremt att inte tro på fakta, det råder det ingen tvekan om alls.
Och ja, högerextrema flockas kring vaccinationer och COVID-19, då det är en bra grogrund att hitta människor som inte bryr sig om fakta och är ilska nog att gå på vad som helst.
SÄPO tom varnat för detta, och de var där på demonstrationen också i helgen.
www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html
Anonym (Tänkaren) skrev 2022-01-24 12:12:10 följande:
Ledsen, jag vet inte vilka "man" är som har bevisat detta i land efter land.
Inte ovanligt att alla sorters extremister ansluter sig till oroligheter. Hur många av upprorsmakarna i t ex Belgien är t ex afa eller ungdomar som bara gillar kaoset?
Där har du ett land, och ett land vi värnar om och där vill vi inte ha nazister.
molly50 skrev 2022-01-24 12:19:57 följande:
Ja,precis. Och det visar ju också att personen inte har läst vad jag verkligen skrev.
Stor komik att ta bort text för dig och i tron h*n sade nått.
Det berättar väldigt klart och tydligt för dom själva också, att jag har fel och jag måste ändra din text för kunna påstå nått som inte existerar.
Som i detta fallet statistiken, frågan är verkligen varför verkligheten är så jobbig för denna användare, för fakta kommer aldrig.
Och det borde vara talande nog även för h*n, men snart är tillbaka och skriver ny desinformation i hopp om någon går på det denna gången, men gör vi och när det är rymdödlor och mikrochipps, magneter och annat tramsande och nonsens.
Dom gör det verkligen lätt för tänkande människor och med dessa galna påståenden.