klyban skrev 2022-01-12 15:33:10 följande:
Utan pandemi så hade det inte sett ut så här, verkar som du har stora svårigheter se skogen för alla träden som är i vägen.
Du har ingen som helst förståelse för ordet kollaps, för det hade inneburit nått helt annat.
Det som skedde i Portugal vid deras första våg, där pratar vi om nått som börjar närma sig kollaps.
Kusligt att du inte förstår ordet i din iver att "chocka".
Det hade det förmodligen gjort men det hade inte uppmärksammats.
Undra varför du projicerar din osaklighet på mig.
Men okey, forskningen kan inte bli saklig säger du, jaja, det är ditt påstående.
Låtsas om att du inte förstår vad kollaps är, kan du inte heller projicera på mig.
Eller kanske du ska återgå till ditt gamla påstående och att inga mer operationer än vanligt är inställda, fast denna långa rad av rutinmässigt inställda operationer och inte ens blir en bokad tid.
Och du jobbar inom vården påstår du, hur har du missat detta?
Jag ser tydligt inget svar finns, det är inte till din fördel precis.
Och som vanligt så svarar du goddag yxskaft på inlägg.
Ja, vi vet alla om de som inte klarar av att bilda antikroppar nog och kan hamnar på IVA, dock är de överlägset största gruppen ovaccinerade och detta trots de bara är knappa ~14% som inte ens tagit en dos.
Hur har du missat det?
Det är den ovaccinerade vi har att tacka för de utökade restriktionerna och rekommendationerna.
Läste du ens vad jag skrev?
Och det är pandemin som skapat dessa gigantiska köer, undra varför du pratar om annat.
Men ska du klaga så får du göra det på landstingen och de styrande där
Inte enbart
Svart på vitt....
Det är dina påståenden, du får ta dom med dig själv och om det är nått du vill adressera med dina egna påståenden, mycket enkelt faktiskt....
Att det är ett nonsenssvar. Ja , der visade du svart på vitt.