Varför tar ni inte vaccinet?
Här är exempel på en doktor som uttalar sig i ämnet kring vaccination på gravida
" target="_blank">
Jo kolla dödsstatistik idag så ser du att den är betydligt lägre nu än den var 2020.
Du ser inte poängen med det jag berättade. Jag utgår ifrån att frågeställningen var den han delgav mig - skulle han ljuga om studiens syfte menar du? Att det är godkänt vet man sen länge och var ingen frågeställning. Det betyder inte att man slutar forska i ämnet. Ju mer evidens desto högre bevisvärde. Ja men ser du inga problem med att bara ta med deltagare där man redan vet att det funkat. Bra så varför genomföra en studie då?
Har inte ändrat någon fakta. Min fakta handlade om dödlighet - inte belastning. Har sagt det flera gånger nu men du verkar vara ute efter att missförstå.
Igen, fakta har inga känslor, och projicera inte.
Vad ska vi med mer konspirationer till?
Går du verkligen på sånt som de säger där, och sen ratar du fakta ifrån sjukvården, hur går det till ens?
Varför pratar du om dödsstatistiken över hela pandemin och när jag pratar om att de ovaccinerade belastar sjukvården svårt med upp till 90%.
Det du berättar med din anekdot, det är att man inte gör en studie som ska ta reda på alla som tar medicinen, utan en eller par specifika saker, såna här studier utförs ofta och det är ofta de söker personer som använder en viss medicin, eller har en viss sjukdom/åkomma.
Det finns inget värde i din anekdot för COVID-19 vaccinen, och den konspiration du säljer går vi inte på.
Så vilken var studien.
De som dör är överdrivet större antal bland de ovaccinerade idag, och de som inte klarar av att bilda en immunrespons, de hade dött ändå, då de dör av allra minsta infektion
Du har verkligen stora problem med fakta, vet du inte hur fakta ser ut, eller vad är det som gör att verkligheten är inget sant, och konspirationen sväljs med hull och hår och helt utan reflektion.
Och för vanligt, av någon lustig anledning finns det en hel del nazister bland antiavaccers.