molly50 skrev 2022-01-12 18:04:28 följande:
Jag tycker snarare det är sorgligt att det skulle behöva hända en sådan sak för att politikerna skulle reagera.
Den frågan får man ställa till landstingen tyvärr.
Dock så har COVID-19 gjort det till nått helt annat än före pandemin startade, och det är poängen där.(Även om det finns fler bakom.)
EpicF skrev 2022-01-12 18:05:26 följande:
Det hade det förmodligen gjort men det hade inte uppmärksammats.
Och som vanligt så svarar du goddag yxskaft på inlägg.
Läste du ens vad jag skrev?
Inte enbart
Att det är ett nonsenssvar. Ja , der visade du svart på vitt.
LoL, och ingen gigantiskt vårdskuld har uppstått under pandemin, det påstod du sist och detta pga man ställer in operationer ofta.
Och du fattade aldrig att nu ställer man in dom ens före man bokar dom.
Varför projicerar du din osaklighet på mig, och gör det igen.
DU svarade aldrig som vanligt, så vad ska jag läsa, de ovaccinerade är de som gjort som vi fick restriktionerna... och att vården är svårbelastad av människor som inte ens borde vara där om de varit vaccinerade.
Var det svårt och förstå menar du
Uppenbarligen då du glömde av det.
"Jag svart på vitt", du börjar bli extremt osammanhängande, antar det är medvetet.
broderbob skrev 2022-01-12 18:23:12 följande:
Jag förstår inte hur du ens kan tycka och tänka att - Kanske det är bra att det blev en pandemi - Det är ju det värsta som har hänt och bara tanken att kanske det är bra att det blev en pandemi är ju verklighets frånvarande då enormt många har blivit allvarligt sjuka, många har dött, många har förlorat sina hem och arbeten, länder där människor inte har fått lämna sina hem - för mig är detta något som inte är mänskligt
Pratade om annat och att du hoppar över och se vad folk säger ibland, och anklagar dom för nått som inte existerar.
EpicF skrev 2022-01-12 18:51:14 följande:
Varför väljer du att citera mitt inlägg och sedan inte svara eller kommentera det jag skrivit?
Svara frågor med frågetecken tyder på du gett upp, nästa gång är inte ett frågetecken slängt tillbaka ett sakligt svar.
Utan det berättar bara du gett upp sakligheten.
EpicF skrev 2022-01-12 18:54:41 följande:
Det blir lite meningslöst att ha rekomendationer när man med ett covidpass kan få undrar för mycket man annars bör undvika.
Restriktioner och rekommendationer har inget med undra att göra, visste du inte om det så är det nog bäst du ber en vän som du litar på att förklara för dig att undra funkar inte.
EpicF skrev 2022-01-12 18:56:51 följande:
Oj, då vet du inte mycket om hur det faktiskt ser ut i vården.
Det enda du berättar varje gång du ska ducka kollaps, det är att du inte ens vet vad ordet är och betyder.