• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-08 16:32:25 följande:

Det stod vad jag pratade om HPV, läs igen i så fall.

Det är viktigt att följa principerna u hur man kommer fram till saker, detta ska inte tummas på.

Det stod där = munskydd.

Det står dock inget om visir, så vi får anta att det inte var använt några såna då.

Ja, och AndreaBD undrade varför du mobbade mig, ingen vet vad du vill ha sagt sakligt med denna ad hominem, kan du berätta eller är även detta en sak till som du aldrig kommer berätta.

Vad har HPV med covid-19 att göra?

Just därför jag frågade om han även NU använder munskydd och visir?!

Nej, det handlade om att jag tydligen mobbade henne när jag påpekade att hon var lättkränkt. Så länge inte du och AndreaBD är samma person så har du inte med det att göra.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:46:42 följande:

Som jag sagt 10 ggr redan, läs tillbaka så ser du.

Munskydd stod att det var använt, vad är ditt problem?

Frågan om visir är okey, men tror inte han utelämna detta om det hade använts, men sure vi får se om svar kommes.

Är det inte bättre du slutar mobba folk?

Jag förstår fortfarande inte vad HPV har med covid-19 att göra eller varför du började dra upp det?

Jag har inte mobbat folk. Det är inte mobbning och påpeka att någon är lättkränkt.
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-08 16:50:57 följande:

Anonym (Mitt val) skrev att läkaren bad honom/henne att byta munskydd.

Alltså använde h*n munskydd.

Läs det fetstilta och understrukna.

Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.

Är du anonymt (mitt val)? För då kan du kanske fråga om du använder munskydd och visir vid patientnära kontakt och i övriga kontakt med kollegor?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:53:11 följande:

Jag postade till med detta, och nu kommer vi få höra ursäkter till leda.

Dock visir hade varit en bra fråga och när man reda visste om att munskydd hade använts.

Var postade du det?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:46:42 följande:

Som jag sagt 10 ggr redan, läs tillbaka så ser du.

Munskydd stod att det var använt, vad är ditt problem?

Frågan om visir är okey, men tror inte han utelämna detta om det hade använts, men sure vi får se om svar kommes.

Är det inte bättre du slutar mobba folk?

Vad är det jag ska läsa? Allt jag vet HPV är att det inte är någon som helst koppling til covid-19. Påstår du motsatsen?

Ja, jag såg att det stod att han hade använt munskydd. Min fråga var om han fortfarande använder munskydd och visir? Vilket uppenbarligen inte är något du kan svara på eller som rör dig.

Mobba folk? Var jag mobbar folk? Att påpeka att någon är lättkränkt är inte mobbning. Detta är också något som inte rör dig.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 17:27:05 följande:

Läs, det står där.

Sluta med ad hominem då, då detta är inte sakligt.Det stod munskydd var bytt och användes.Opps, igen.

Återigen, vad har HPV med covid-19 att göra?

Munskyddsfrågan var inte åt dig och har inget med dig att göra.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 19:45:06 följande:

Läs tillbaka och återkom.

Och jag som trodde din fråga var när han reparerade, munskydd var använt.

Så vad vill du ha sagt?

Om hur han gör på fritiden och munskydd och visir?

Vad har det med hans jobb på sjukhuset att göra och att h*n faktiskt använde munskydd.

Ad hominem är argument för person, det saknar betydelse sak!

Så sluta med det.

Nej, då var vi där igen. Varför ska jag läsa på om HPV, när tråden handlar om COVID-19 vaccinet? Vad är kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet?

Ja, självklart pratar jag om hur han hade det på jobbet. Om han numera använder visir och munskydd på jobbet. Ärligt talat, var det så svårt att förstå? Och återigen, vad har det med dig att göra?

Läs så vet du.

Munskydd var bytt och innan reparatören gick in och lagade det som var sönder.

Så frågan om munskydd var använt där,  var riktigt bisarr.

Se svar ovan.

Ja, men epicf uppenbart missa detta, så nu ska h?n låtsas om annat.

Eftersom jag frågade så har jag inte missar något.
  • EpicF
    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 23:08:33 följande:

Jo jag har dyslexi klarat mig ganska bra i hela 36långa år.. orkar inte bråka om sådat trams.

Svar på frågan har ca 10kolegor på div sjukhus och nej vi använder ej visir. Knapt sjukhus personalen gör det lägre.

Som i fallet jag gick in med iva chefen hade vi ingen av oss visir, trots atr vi var i covid pasient rum(har typ skrämmande många sådana här historier, får minst 1 varge dag sedan pandemin starta) Känns lite bs att ha vesir och munskydd med kollegorna då vi endå äter tillsammans i lunchrummet

Det är inte speciellt bra gjort. På covidrum ska man använda skyddsutrustning oavsett vad man ska där inne att göra. Egentligen inte konstigt alls att smittspridningen är som den är i Sverige när även sjukvården glömmer basala hygienrutiner.
  • EpicF
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 17:57:14 följande:

Wow

Lägg ner. "Tom Andrea BD har sagt".

Fattar inte du att komplikationer nertystas?

Av vilken anledning ska du anklaga en personlig som berättar om sin erfarenhet och komplikationer p ga en annan för dig okänd men halvkänd inom fem inte har råkat ut för samma sak som därav förnekar utfallet?

Säger du åt folk som har brutit benet att de endast har en spricka i skelettet med eller?

Mörkertalet av folk som dör p ga vaccinationen är stort.

I vissa länder är man helt emot att barn under 18-21 år ska behöva bli vaccinerade. Men här i Sverige är det okej så länge fostret är över 10-12 veckor gammalt!

Lyssna och ta till dig av vad andra uppger för komplikationer.

En hel del tjejer / kvinnor har drabbats i av riklig mens, blivit rädda då det är helt onormalt mycket och då är självaste mens rubbningen en bisak!

Klyban är man och har inte haft någon egen personlig erfarenhet av riklig mens eller mensrubbning efter vaccineringen med Pfizer.
  • EpicF
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 18:57:57 följande:

Har aldrig sagt att det ena motsätter sig det andra. Men har men riklig mens så är rubbningen en bisak då man har problem med just RIKLIG MENS.

Riklig mens är just en mensrubbning.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?