Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför tar ni inte vaccinet?

AndreaBD skrev 2022-01-07 13:18:10 följande:
    Men snälla du, jag svarade ju bara på ett påstående av Epic. Hon skrev att man absolut måste veta när man har ägglossning som kvinna. Att JAG MÅSTE veta det.  Och jag sa nej. Måste du göra en sån grej av det? 
    Jag gjorde en grej av det?

Ja du det var ju knappast jag som valde att skriva detta, första meningen från ditt inlägg #451:

"Så du säger att folk som skaffar barn måste veta när de har ägglossning?".

(slut citat).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-07 16:51:17 följande:

Som jag sagt tidigare ska du vara försiktig med vad du skriver annars är det bara lögner

Jag tycker du istället ska undersöka om du har livmoderhalscancer, istället för att sprida så massa lösa rykten om vaccinet - du är mer behjälpt utav det

På vilket sätt sprider man lögner/rykten när man skriver om att det finns en pågående studier som skall UTREDA om det finns samband mellan covid19-vaccinet och mensrubbningar?

Mensrubbningar kan bero på MÅNGA olika saker, och då riklig mens är den ena som valts att diskutera mest av två-.tre skribenter i denna tråden så kan jag säga så här.

Det är dumt att enbart punktmarkera, som du gör om att man skall kolla upp om det är cancer i en tråd som handlar om covid19-vaccinet.
    Som sagt "Riklig mens" kan bero på många andra orsaker också än enbart cancer. Men det är enbart Cancer du väljer att punktmarkera och lägger in artiklar efter artiklar enbart om det. 

Bara för att folk diskutera om det KAN finnas samband mellan mensrubbningar och covid19-vaccinet så betyder det inte att folk utesluter att det kan finnas andra orsaker per se. Herregud, mensrubbningar fanns innan convid-19 smet ut från ett av Kinas labb, och skapade en pandemi. Och man kunde då innan covid-19 lista en lång rad med orsaker redan då.

OM, (notera att jag skriv OM), det finns ett samband ,mellan covid19-vaccinte och, exempelvis riklig mens, så blir det ju EN ny sak att lägga till i listan "orsaker att kolla upp", om man får plötslig rikligare mens som kvinna än vad man "hade innan".

• EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-07 17:50:05 följande:
    Jag tror det är bäst att man är läskunnig - det blir enklare på det sättet

Ingen mening att hålla på med felaktig information - det är exakt likadant som när djävulen läser Bibeln - ingen skillnad

Du svarade aldrig på min fråga.

Jag ställer den igen.

På vilket sätt sprider man lögner/rykten när man skriver om att det finns en pågående studier som skall UTREDA om det finns samband mellan covid19-vaccinet och mensrubbningar?

(Du verkar ju läsa min fråga så som fan läser bibeln, för att låna ditt utlåtande)

Kan du svara på den faktiska frågan?

Eller skall du ducka frågan igen, med att klippa klistra text från någon ställe, som du sedan struntar i HELT att lägga med länk till var du har inhämtat texten ifrån? 
    Klistrar man in texter från någon ställe så SKA man lägga med länk till källan man kopierat texten ifrån. Sådant man får lära sig även i grundskolan idag.  Det är inte andras jobb att "googla själva". Klara du av att klistra en massa text från någon hemsida så klara du av att göra adekvata länkhänvisningar med.
  • EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-07 20:41:03 följande:
    Du förkastar livmoderhalscancer , du är då experternas expert , bättre än läkarna, forskarna och de på cancerfonden
    Har du problem någonstans? Ingen förkastar något.. Denna tråden handlar om Covid-vaccinet.. INTE om livmoderhalscancer.

Det blir Off topic att diskutrera "livmoderhalscancer är en av orsakerna till" i denna tråd...

Bara för att man väljer att hålla sig till topic, som tråddeltagare, och även uppmuntrar DIG och andra att hålla  hålla topic är ALDRIG samma sak som att man skulle "förkastar" att livmoderhalscancer KAN vara en orsak till att man plötsligt får riklig mens...

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-08 16:04:37 följande:

Jag ljuger aldrig, har inte det behovet.

Varför är du den enda i tråden då som skriver "riklig mens", när det ALLTID har handlat om mensrubbningar?

Att enbart skriva "riklig mens" som du gör är att sprida desinformation. Det har till och med länkats till källor där det uttryckligen har stått mensRUBBNINGAR. Men ändå har du styvnackat fortast att skriva "riklig mens".

TIll och med AndreaBD, gick ju in och påtalade detta för dig.  Men nej, du fortsätter att skriva felaktigt "riklig mens".

Att sprida desinformation är just att ljuga.
    För det har aldrig framgått i inrapporteringarna om VILKEN typ av mensrubbning det handlar om.

Så nej då du ljuger inte...Drömmer

Men du har tydligen behovet av att sprida desinformation.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-08 17:27:05 följande:
    Läs, det står där.
    EpicF skrev 2022-01-08 16:56:40 följande:
    Var postade du det?

Opps, igen.
    Så du skriver även under nicket "Anonym(Mitt val)?

Om inte, så blir inte inlägget "ditt" bara för att du citerar en annan person..
    För det frågades "Vad postade DU det?".

Det frågades inte "Var postade "Anonym(Mitt val) det?"

• EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2022-01-09 15:08:10 följande:
    Desinformation kallas det väl bara om man ett syfte med det? Om man vill lura folk? Inte om man svamlar lite vid sid sidan om....
    Och vad är syftet med att helt styvnackat enbart skiva "riklig mens", och sedan med en nåder förlänga det till "oregelbunden mens", och sprida som "allmängiltig fakta", fast rapporteringarna säger "rubbningar", och han får förklarat var rubbningar innebär, även från dig då.

Han gapar ju själv om att man skall endast delge fakta, men uppenbarligen så gäller det inte honom.
    Det framkommer ju ingenstans i rapporteringarna var det är för typ av mensrubbningar det handlar om i rapporteringarna.

Jag anser att vägra man att rätta, sina felaktigheter, fast det har förklarats från flera och även bevisat via länkhänvisningar vad det faktiskt handlar om.
    Ja då sprider man medvetet desinformation.

• EnAnonumius
    molly50 skrev 2022-01-09 13:49:09 följande:
    Fast det har väl inte nämnts något om riklig mens utan bara just mensrubbningar.
    Och det behöver inte vara samma sak.
    Så jag måste faktiskt också hålla med om att du har låst fast dig lite mycket vid riklig mens.
    Korrekt så, det har aldrig omnämnts i någon av ställena där man kan hitta information om inrapporterade mensrubbningar, i samband med covid-vaccinet, om vilken typ av rubbning det handlar om. 
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 13:35:49 följande:
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 04:20:09 följande:

Gå ta vaccinen istället.

Du har inget underlag att säga åt mig att jag skall ta vaccinet.  Så varför sitter du och INDIREKT sprider lögner om att jag inte tagit vaccinet? 

Du hävdade ju att du inte hade behov av att ljuga., Nu sitter du och just ljuger här när du uppmanar mig att ta vaccinet.
    Jag har skrivit det i andra vaccinations-trådar att jag har tagit dem, fast då var det två doser som gällde vid de tillfällena.  Samma trådar som du har deltagit i.

Nu i samband med denna tråden så är det tre doser som gäller.

Jag har tagit alla tre doserna till och med...
    Vill du ha datumen med. Här har du dem. 

27/5-2021 Dos 1
    8/7-2021   Dos 2
    3/1 2022   Dos 3

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 13:35:49 följande:

Så inga kvinnor har fått riklig mens då, och detta fast man får detta berättat ifrån kvinnor som fått dessa biverkningar.

EnAnonumius skrev 2022-01-09 04:20:09 följande:

Jag har aldrig sagt detta.
    Nu sitter du medvetet och hittar på något jag aldrig sagt eller skrivit, inbakat i en ledande fråga.

Jag har sagt att inrapporteringarna som finns handlar om mensRUBBNINGAR.

Jag, AndreaBD, EpicF (och några till) har försökt att få dig att fatta att mensrubbningar handlar INTE bara om riklig mens, som du sitter och upprepar hela tiden.
    Vi har för sökt att få dig att fatta att  mensrubbningar, kan vara så mycket mer än ENBART "riklig mens".

Bara för att det FINNS några kvinnor som har fått "riklig mens" som biverkning, så är det INTE något som gäller generellt för alla kvinnor som du försöker att framställa det som.  Och skriver man "mensRUBBNING" så vet majoriteten av kvinnor (och många män, men INTE du då) att det kan innefatta även "riklig mens".

Är det en nästa dum. ledande fråga, du skall ställa som du saknar helt och hållet underlag att ställa?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?