• molly50

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-04 18:13:18 följande:

Inte initialt, epic gjorde nått som inte diskuterades till nått som var tvungen att adresseras.
    Men vore det inte lätt komiskt om jag tar upp grannen, och sen visar det sig att grannen inte kan ta vaccinen ens.
    Hur som helst, detta är hur det är, och varför de inte kan acceptera grannen har släktingar som antivaccat, så kanske de är antivaccers själva.
    Grannen är gammal och har en en drös med psykiska sjukdomar i grunden, så det går nog drivla henne en del, då hon haft det jobbigt i livet med sina psykiska sjukdomar, och sen resten som följer.

Och farsan är inte så akut, det handlar bara om enstaka konstigheter som är baserat i semantiska lekar, som sen fastnat delar av det.
    Och inte vetenskap, och när man går igenom stegen så förstår han rätt snabbt.

En sak som är dåligt med att ge upp, det är att samhället polariseras mer.
    Men jag är som du, det finns en gräns vad man orkar med, och då får man ta ett steg tillbaka, om det sen är permanent eller inte, det får man se senare.

nattuw skrev 2022-01-04 13:39:04 följande:
    Avvikande uppfattningar i kontroversiella frågor ger alltid en asymmetri som är till nackdel för den som avviker i uppfattning.

Ja,man kan ju undra. 

Jag tycker det är sorgligt om folk försöker pracka på psykiskt sjuka människor antivaccpropaganda.

Det r bra att din pappa i alla fall går att prata med.

Ja,fast jag är en sådan som inte vill göra mig osams med någon.
    Då backar jag hellre innan det hinner gå så långt.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-04 18:46:37 följande:

molly50 skrev 2022-01-04 16:59:53 följande:
    Enligt Klyban så ska läkaren ha rekommenderat grannen att ta vaccinet.

Det är helt korrekt, dock ej initialt, då det var underförstått i sådan diskussion att multisjuk, sufflerad av antivaccers och sen vägra ta vaccinen, att detta var nog.
    Jag borde ha vetat bättre, jag brukar göra tillägg som täcker upp sånt här, kanske jag blev för lat.

Ok. Du menar alltså att du inte vet helt säkert om det var exakt vad läkaren sa?
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-04 21:56:28 följande:
    Den som faktiskt vet sanningen är Klybans föräldras granne, eftersom det är denne grannen det gäller.
    Och då skulle denne grannen ljuga om vad läkaren har sagt,menar du?
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-04 22:50:11 följande:

Jo, vad läkaren sagt är helt klart, menar jag brukar täcka upp såna här saker, och skriva att det även är en läkares inrådan och för slippa sånt här nonsens som nu spelades upp:

Och sen tänkte jag nog lite att den delen av diskussionen var irrelevant, då vi prata om antivaccerbeteende.

EpicF skrev 2022-01-04 21:55:45 följande:
    Det inlägget fick du ett svar på. Att du inte godtog svaret är inte mitt problem

Vaccinet är till för motverkar allvarlig sjukdom, dvs inläggelse på sjukhus och död. Och om många vaccinerar sig så får vi lite mindre överbelastade sjukhus och förhoppningsvis lite mindre överarbetad personal pga corona. Dock så kan der mycket väl hända att det inte händer något eftersom folk läggs in med andra sjukdomar.

Viktigt och påpeka jag behöver inte tro nått, och kärnan i grannen var inget om det var möjligt eller inte.)Vilket det alltid varit.)

Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-05 14:23:20 följande:
    Det är många som inte vill delge vad en läkare sagt till en, vilket är fullt normalt. Mam behöver inte ljuga men kan välja att inte säga någonting och så får mottagaren dra sina egna slutsatser.

Eftersom inte grannen är här och kan om denne vill säga sanningen så vet varken du, jag eller klyban om vad denne grannen har för dialog med sin läkare angående vaccinet.
    Nej,men jag tror ändå det ligger närmare till hans att Klyban vet det än du och jag,då han känner grannen.
    Men nog om det nu. Det hör egentligen inte till trådens ämne.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-05 17:44:54 följande:

Blir konstigt när man ska prata om en sak, så måste man börja förklara hela jordens skapelse för en del som inte vill delta, före man kommer till poängen.

EnAnonumius skrev 2022-01-05 13:15:05 följande:
    Om det är så jävla viktigt för dig att EpicF skall svara på en viss sak så kan du faktiskt sluta att tramsa och ge henne inläggs numret istället och vad du vill ha svar på.

Just nu beter du dig som en tjurig treåring i trotsåldern när du håller på så som du gör emot henne, genom att skrika och gapa på att hon skall "trycka på visa endast" och kräva att hon själv lista ut vilket inlägg du menar.
    Hur svårt skall det vara när EpicF har frågat dig vänligt nu flera gånger efter vilket inlägg det rör sig om.

Eller kan du inte egentligen svara på det själv, är det därför du håller på som du gör emot henne? Beter din som en trotsig 3-åring emot henne?

Då är det lika bra att lägga ner diskussionen istället.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-06 12:02:50 följande:
    Oregelbunden mens påverkar fertiliteten och ffa barna-göranden i allra högsta grad eftersom man inte vet när man har ägglossning. Och ägglossning är själva limet i graviditeten. Utan ägglossning och spermier kan det aldrig bli barn. Lite märkligt att du inte förstår det?
    Nu är ju vaccinet frivilligt att ta.
    Så planerar man att skaffa barn så kan man ju bara låta bli att ta vaccinet.
    Så den här diskussionen om mensrubbningar som biverkning känns ganska onödig,tycker jag.
  • molly50
    AndreaBD skrev 2022-01-06 13:51:01 följande:
    Men jag tycker också att det är fel att framställer det som om det skulle finnas berättigad anledning att undvika vaccinet om man fortfarande vill ha barn. Det finns ju inte verkligen tecken på att det skulle finnas risk mot fertiliteten  av vaccinet. Det är också något som antivaxers sprider och man ska inte göra dem tjänsten att ge intrycket att det skulle finnas såna risker. 
    Absolut! Det håller jag med dig om.
    Men samtidigt så är det ju fortfarande frivilligt att ta vaccinet.
    Så planerar man att skaffa barn så är det ju bara att åta bli att ta vaccinet om man är rädd för denna biverkning.
    Och det kan man göra utan att sprida skrämselpropaganda om vaccinet.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-06 13:56:52 följande:

molly50 skrev 2022-01-06 13:40:07 följande:
    Nu är ju vaccinet frivilligt att ta.
    Så planerar man att skaffa barn så kan man ju bara låta bli att ta vaccinet.
    Så den här diskussionen om mensrubbningar som biverkning känns ganska onödig,tycker jag.

Speciellt när vi inte vet mycket mer än riklig mens.

Fast nu var det väl inte riklig mens det talades om utan oregelbunden.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-06 14:18:00 följande:

Mmm, den glömde jag ta med, hur oregelbundet säger dom?
    Men oregelbundet i sig, det säger inte heller nått speciellt mycket om detta är neutralt, bra eller dåligt.
    För de allra flesta är graviditet väldigt enkelt att skapa, så en haltande ägglossning är inte ett hinder för de flesta.(Om man nu inte hittar mer.)

Så är det ju. Men om man har en regelbunden mens så är det ju också lättare att veta när man har ägglossning än om mensen är oregelbunden.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?