• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-10 13:27:00 följande:
    Var påstod jag att procentsatsen var 0%?

Varför skulle jag inte veta syftet med HPV-vaccinet?
    Det jag undrar över är vad kopplingen till covid-19-vaccinet är och varför du tar upp HPV gång på gång i tråden? Det är min fråga till dig.

Vaccinen kommer DE FAKTO stoppa en del smitta, du ifrågasatte detta.
    Men nu inte, varför  höll du då inte med?

Syftet med HPV är att hindra cancer, visste du inte om det?
    Och irrelevanta diskussioner om att HPV är inte cancer, no kidding.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2022-01-10 13:25:46 följande:
    DU vägra att begripa, är det medvetet eller är det för att du intellektuell svag?

Ditt inlägg #713,
    så hade du citerat mig (som den sista i det inlägget) och avslutat ditt svar till mig med "Gå och ta vaccinet".

Mitt inlägg #722,
    så hade jag citera DINA ord "Gå och ta vaccinet". Och det var i det inlägget jag skrev till dig att att du saknar underlag att säga åt mig att ta vaccinet. Att du saknar rättighet att skriva något sådant.

Ditt inlägg #727,
    så hade du b.la citerat mitt inlägg #722, och skrivit och frågat om hur du kan ljuga om nått som du hävdar är första gången du ser. 

I mitt inlägg #772,
    så förklarade jag för dig att det är FEL att bara anta att folk inte tagit vaccinet OCH sedan BEORDRA folk att de skall gå och ta vaccinet, om man saknar fakta om huruvida någon tagit vaccinet eller inte.

Och Nu som kommer du med detta total IQ-befriade svar som "du har ju berättat...."
    Du har ju från början (#713), BEORDRAT mig att ta vaccinet. Det är just din iq-befriade beteende jag vänder mig emot. Har du så svårt att fatta detta?

Ditt totalt pantade tilltag om "Gå och ta vaccinet", som du BEORDRADE mig att göra blir ju knappast "mindre" eller mer rättfärdigat bara för att du skriver ett sådant här dumt svar på det hela "Du har ju berättat att du tagit vaccinet".

Oavsett hur du väljer att försöka släta över det, så har du fortfarande INGEN rätt och INGEN skyldighet heller att säga åt folk "Gå och ta vaccinet". 
    Det spelar ingen roll om "du inte visste" och/eller om det är en antivaxxare du diskuterar med. Så har du INGEN rättighet och/eller att BEORDRA att de skall vaccinera sig.

Och att dra förhastade slutsatser om folk, UTAN som vetskap, (i detta fall huruvida jag var vaccinerad eller inte) är i sig att föra fram en lögn om en annan.

Folk ska gå ta vaccinen man tyckte detta tom på Presskonferensen.
    Och du har svarat att du har tre och det går jag på, för jag antar du är som jag och aldrig ljuger.
    Och det har jag tre också sedan fredags (Y)

Jag kan säga gå ta vaccinen hur många ggr jag vill, för du vet väl om det är frivilligt att vaccinera sig?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 13:47:40 följande:
    Nej, jag har inte ifrågasatt att vaccinet kan stopp endel smitta. Men jag skrev att det inte enbart kan stoppa smittspridningen.

Nu missade du mina frågor igen. Det jag undrar över är vad kopplingen till covid-19-vaccinet är och varför du tar upp HPV gång på gång i tråden?

Så bra, då är det fastställt att vaccinering är mycket viktig fortfarande.

Jag svarar som du nu, jag har redan svarat på det.
    Allt du behöver göra är att läsa tillbaka för få det svaret, men icke och det är mitt enda svar jag kommer ge pga svaret är där.

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 14:07:06 följande:
    Jag har aldrig påstått att vaccineringen inte är viktig.

Nej, du har faktiskt inte svarar någonstans vad kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet finns. Eller varför du tog upp HPV i tråden. Jag har läst alla dina inlägg, finns inget svar på det.
    Och det inte jag heller påstått, visst är det intressant.

Svar finnes, upp till dig nu.
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-10 14:07:57 följande:
    Testa ha en liten magnet på stället du var vaccinerad på (bättre effekt ifall du är nyvaxxad). Den kommer att fastna där. Är det fullt normalt att den sitter där tycker ni?
    Testa och ljug inte efteråt
    Det går även utan vaccinering, och poängen är då?

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 15:12:03 följande:
    Eftersom du tog upp HPV i en tråd om covid-19 vaccin så antar jag att du menar på att det finns någon koppling mellan dessa två. Det vill jag gärna ha svar. Ett svar du inte har skrivit, inte någonstans i tråden. Men den logiska anledningen är att det finns ingen koppling och att du svamlar om annat precis som vanligt.
    Du får läsa, det är bara du som kan det och vägrar du, ja, då berättar du att du inte vill.
  • klyban
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-10 15:39:53 följande:
    Testa magnet

Du förstår att ingen går på det va?
    Kanske denna funkar för de med mindre intellekt.

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 15:53:15 följande:
    Då kan du berätta vart jag ska hitta ett svar som inte finns.
    Hur ska du veta detta genom ignorera svaret?
    broderbob skrev 2022-01-10 16:54:31 följande:
    Jag tycker att antivaxxarna nu tar sitt ansvar - om inte dessa nya restriktioner kommer hjälpa kommer ytterligare att införas - detta är vad jag hela tiden har sagt att alla måste ta sitt ansvar så att vi inte måste stänga ner vårt samhälle - jag vill inte ha ett nedstängt samhälle, nu kanske vi sakta går emot sådant och de får vi tacka antivaxxarna för samt de som vill vänta på ett facit innan ytterligare åtgärder - men som sagt det är ju ett val som man själv gör man kan inte ha bägge

En sak om de kunde sagt att de bara är rädda, för det kunde jag haft förståelse för.(Och då inte av konspirationer som inte existerar.)

Men magnet, skedar fastar, Bill Gates är rymdödlan som lag in mikrochipps i vaccinen som ska spåra dom(Och sen går det runt med en mobil som gör detta redan.) osv...osv...osv...

Och andelen ovaccinerade sätter extrem hård press på sjukvården och detta fast än de är en mycket klar minoritet, och vaccinerade som belastar sjukvården så är det äldre som tappat sin förmåga att få immunrespons.

Och vi får tacka antivaccern för utökade rekommendationer och restriktioner, och vi alla står här förundrande om när ni ska delta i verkligheten.

• klyban
    Anonym (Renblodig) skrev 2022-01-10 18:02:45 följande:
    Vid detta tillfälle bör man veta varför folk tar beslutet att neka till vaccinering. En fjärde spruta, som tydligen ska skydda dig ifrån omikron, gör sig redo att attackera dig.
    Vi är inte själviska, ignoranta och djävulska.
    Ni vaccinerar er själva - shocker, blir ändå sjuka.
    Min morfar fick två blodproppar efter vaccineringen, en stor propp i höger hand och den andra proppen som var lika stor i vänster ben och vi har inte blodpropp i släkten.
    Min kusin fick jobbiga neurologiska problem efter att ha tagit vaccinet.
    Jag har en vän vars vän dog av en hjärtattack dagen efter hon fick vaccinet, flickan var 17 år.
    Jag har sett tillräckligt, hört tillräckligt..
    Och jag har tagit beslutet att jag, inte ens för miljarder kronor, aldrig skulle tagit det. Någonsin.

Jag hoppas att ni lever ett gott liv, än så länge. Jag beklagar att ni har blivit komplett lurade och hjärntvättad av nyheterna och av dessa ni kallar för "pålitliga forskare". Jag litar hellre på en lodis på crack.

Konfirmationsbias vad ska det ge oss, och det är helt otroligt det du säger en statistiskt omöjlighet.

Så under tiden vet vi vem som belastar sjukvården svårt och det är då inte de vaccinerade fast än de är 85% mot  ynka 14% som inte tagit dos.
    Sån här fakta är inte möjlig att ducka ifrån.

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 18:43:27 följande:
    Det är lite svårt att ignorera ett svar som inte finns...
    Som du säger, jag har redan svarat, med skillnaden jag har verkligen gjort det Solig
    EpicF skrev 2022-01-10 18:42:27 följande:
    Folk kan vara rädda för biverkningar man kan få av vaccinet, bla MENSRUBBNINGAR.

Som det ser ut nu så finns inget som tyder på att det är mer än "bara" ett omak.

Men sure, när fakta trillar in så kanske det finns nått, och där är vi inte än Katt

EpicF skrev 2022-01-10 18:46:41 följande:
    Vad har dette egentligen med tråden att göra?

ROLF, det är alla ovaccinerade som belastar sjukvården svårt.

broderbob skrev 2022-01-10 19:20:46 följande:
    Är det du verkligen  idiot förklarad eller försöker du bli det - här diskuterar ni menstruationsrubbningar och rikliga menstruationer utan att det tillhör ämnet 
    Varför tar ni inte vaccinet?

Om ni är singular och epi, så ja.
    Ingen vet varför detta drogs in igen.

Nu kommer du får svar att det tagits alla tre doser....

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 20:00:20 följande:
    Jaha, du har ett svar som inte finns i tråden. Tror du på fullt allvar att jag är tankeläsare?

Varför är det så svårt för dig att förklara varför du anser att det finns en koppling mellan HPV och covid-19 vaccinet? Ingen annan, inte ens forskare som jobbar med covid-19 kan se den kopplingen.

Det är inrapporterade verkligen biverkningar som 5139 kvinnor hittills har fått efter vaccinering mot covid-19. Det är inte bara ett "omak"

Ja, och jag har inte hävdat motsatsen...

Det diskuterades pga att det är en inrapporterad biverkning som kan ha att göra med att folk avstår. Jag känner några kvinnor i mitt umgänge som valt art avstå/vänta pga den inrapporterade biverkningen. Några av dem har förvisso haft covid-19 och några har fortfarande antikroppar.

Läskunnig räcker för detta.

Dessa biverkningarna är inte mycket att vara rädd för som det ser ut just nu, the end.
    Återkom när fakta kommer in, först då har vi något att prata om där.

Jag sade att det var därför det var postat då dessa rekommendationer och restriktioner är tack vara den ovaccinerade.
    Hur kunde du missat det?
    Väldigt imponerande helt klart, och endast ~14% har inte tagit en dos, och ändå står de för lejonparten.

Ingen vet varför du drog in en så låggradig biverkning, vad är det man ska vara rädd för? Solig
    Och nu kommer det börja pratas om annat, och det vet vi med erfarenhet.
    Jaja, nästa gång kanske....

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?