Anonym (M) skrev 2022-01-08 04:10:44 följande:
Tack för svaret!
Nej har inte alls lång tid kvar, beräknad 10/2 men jag ska föda med planerat snitt så det blir ca 1-2 veckor innan. Så 3-4 veckor kvar ungefär.
Så kommer inte ta vaccinet nu innan jag ska föda , det får väl bli nån gång efter, det tyckte min BM också.
Ändå tur i oturen att jag blev sjuk nu och inte precis när jag ska föda för det hade ju varit väldigt jobbigt..
Och när det gäller det där med mensrubbningar , det har jag också hört att man kan få men min mens lär ju ändå inte direkt vara regelbunden när den kommer tillbaks efter förlossningen, speciellt om jag ammar och det hade jag tänkt iallafall (ammat båda mina barn). Så är inte speciellt rädd för det.. Det är ju lätt att få ändå av olika anledningar.
Läste denna, inte speciellt upplyftande :/
www.aftonbladet.se/family/a/mrpla4/fa-gravida-vaccinerade-djupt-bekymrade
Men låter skönt du har så kort tid kvar, så du får detta ur världen så att säga.
Det är idag svårt och veta vad detta innebär med återkommen mens(Fertila igen?), riklig mens och lätt oregelbunden.
Ibland är det rätt tråkigt att vänta på forskning, men det är tyvärr ett måste.
broderbob skrev 2022-01-07 23:32:21 följande:
Men du gör ju dina säkra inlägg och hävdar att det är FAKTA- du har inte hänvisat till något då måste det vara expert och forskning som kommer från dig och nu säger du att du inte är det- det enda jag då kan förstå är att du är en lögnare och vet inte vad du pratar om utan bara vill göra dig märkvärdig
Exakt, det tog 50 inlägg innan vi kom till punkten att fakta krävs för veta vad detta betyder med rikligt och lätt oregelbundet.
mari123 skrev 2022-01-08 04:24:19 följande:
OT OT OT men i ämnet ändå. PONERA att man när "digerdöden" härjade fått höra talas om någon som hade en spruta att ge som kunde skona en. INGEN skulle vara antivaxxer utan kön utanför doktorns klinik skulle vara kilometerlång......
Inte alls säkert, men många helt klart, för när döden knackar på dörren på riktigt, så ger dom upp sina antivaccer fel.
Såg på Vice News hur de grät när de var smittade och chippade efter andan och var på G in i respiratorn.
Och enda jag tänker då är, har verkligen en del folk så svårt och ta in verkligheten(Som alltid är fel) och varför är alltid konspirationen sann.
Redan där borde det berätta att de inte har en susning vad de håller på med, och det bevisar dom också.
EpicF skrev 2022-01-08 10:31:40 följande:
Det ÄR fakta att 5139 fall av mensrubbningar som uppkommit efter covid-19 vaccinering är inrapporterade till Läkemedelsverket som biverkning. Det ÄR också fakta att man även i Norge haft kvinnor som rapporterats in samma sak och att det nu väljer att göra en studien för att se om det finns någon samband.
Och har hänvisat.
Ja, vi vet om att det är en del som fått tillbaka mensen, fått rikligt och lätt oregelbundet.
Dock berättar det inget idag mer än detta, det är därför forskning grävs i plural.
Dessa inrapporterade fall berättar inget om vad det handlar om för mekanismer bakom eller om det ens har betydelse utanför rikligt och lätt oregelbundet.
Och andra reproduktionssystemsjukdomar går aldrig koppla på här innan evidens finns, och den saknas idag.
Som du efter 50 inlägg sen erkände också det krävs.
Det riktigt KOMISKA, det är att ingen ifrågasätter dessa inrapporterade, för där vi är att vi berättar för dig att vi inte har svaret än om och om igen.
mari123 skrev 2022-01-08 11:09:36 följande:
Tror du? Folk dör under fasansfulla kval runt dig och du har chansen att överleva! Liksom vi snackar inte förkylning utan en sjukdom som i vissa former har 100% dödlighet. Jag skulle tälta utanför kliniken.
Det tror säkert h*n, är övertygad, men sade allra flesta kommer inse att gör jag inte det, så dör jag.
Och då har man bara ett fåtal kvar som inte har intellektet att riktigt förstå vad som sker, och där med vägrar även då.
Men de är få och med en så svår patogen det var.
Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 11:37:29 följande:
Jag tror som du, jag hade smällt upp mitt tält bredvid..
Jag hade nog satt tältet en bit bort, och inväntat så lite folk som möjligt, och sen tagit den
Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 11:42:36 följande:
Kan svara såhär
Jag jobbar på sjukhus som en reparatör
Har gjort detta i ca15 år är på 1-15 avdelningar pär dag, springer mellan förlossning till covid iva/hiva/miva sedan neo osv. In på sal och ut till nästa
Så jobbar ganska ofta passient nära. Är oftast på 1 av sthlms största covid sjukhus
När vaccsinet kom sa man att alla innom vården skulle få det. Men oss sket man i då vi är en servic entrepenär med ramavtal. Då sa man att vi inte var prioriterade. Så dom sket i mig. Men jag lyckades jobba såhär under tiden då sjukhuset jade över 85%covid utan att bli sjuk. Så nu 2år senare skiter jag i vaccin.
Känner sympati för den galna och exkludera er, men sen är ju det även för ens egen skull och sina nära anhöriga.
Så du inte får dom till sjukhuset, speciellt inte de äldre, för de kanske inte ens klarar av att få en immunrespons som ger antikroppar, för det är vanligt med äldre i livets slutskede.
Men att de inte tog med er i patientsäkerheten är rätt udda, du frågade aldrig eller var det bara nått de inte brydde sig om?