Varför tar ni inte vaccinet?
Jag förstår inte vad ni egentligen håller på med när ni drar in kriminalvård, invandringspolitik med Covid-19, Dessa eländiga inlägg får man se från invandrarfientliga - och hat grupper som är mot minoriteter, har en annan religion är bara Ultra höger och vit makt politik - i USA Alt Right eller som i Frankrike Nationell samling tidigare Nationella Fronten
Här uppe har vi nu en smitta (Pandemi) som i princip sprider sig lavinartat och hotar samhällsviktiga verksamheter - det handlar inte om fly in fly out , utan mer om unga och medelålders som tröttnat på reglerna och istället bryter dom, att skylla på att Pandemin beror på kriminella invandrare som problemet och den enda lösningen skulle utvisning är ett riktigt låg vatten märke, så vi kan försöka stoppa spridningen utav smittan ( Pandemin) det har ingenting med politik att göra (kanske den bruna i så fall).
Det som kan stoppa pandemins utbredning är om vi alla tar vårt ansvar och går och vaccinera oss inte bara 2 gånger då vi vet att Omikron fortfarande kan gå igenom, tidigare sa man att det var 2 doser som gällde MEN DET VAR MOT BETA VARIANTEN - NU HAR VI EN ANNAN VARIANT OMIKRON där smittspridningen går ännu fortare.
Det viktiga är att vi följer regler och riktlinjer för att få stopp på Pandemin
Att Omikron skulle vara mindre farlig är väl bara ett "nys" då den fortfarande fyller våra sjukhus och också är samhällsfarlig - och jag tycker att ni som drar in politiken i detta måste tänka till ytterligare ett varv då:
det är nu unga utan underliggande sjukdomar som belägger: IVA och Covid avdelningar samt att Pandemin, gjort så att samhällets funktioner är hotade , som vatten , el , polis, utryckningsfordon, sjukvård även försvar och tillslut politiken
Att hindra att Covid får fäste här är också något vi alla måste hjälpas åt med,
Antivaxxrörelsen, vaccinationsmotståndarna, konspirationsteoretikerna är de som enbart kommer göra att Pandemin kommer att bli alltmer utdragen och det är något som ingen utav oss vill.
För att då återgå till min inledning så är det antivaxxarna, vaccinationsmotståndarna konspirationsteoretikerna som nu sprider på (Pandemi) och inga andra