• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

AndreaBD skrev 2022-01-07 12:48:43 följande:

Det är tillräckligt säkert för att man ska kunna utgå ifrån att det ÄR så.  

Nej, det är det inte heller.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:50:17 följande:

Okej, du vet inte vad du skriver eller så står du inte för det. Inget nytt.

Ehh...Jag skrev att jag inte har jämställd det vilket jag inte heller har. Om du tycker motsatsen så får du bevisa det.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:53:18 följande:

Hur kan du vräka ur dig såna påståenden hela tiden! Jag ska faktiskt anmäla det inlägget. Du bör ju någon gång lära dig att man bör uttrycka sig på ett forum.

Så mitt svar var fortfarande otydligt. Hum...du borde nog gå tillbaka och läsa på hur barn blir till, vilka faktorer som behövs eftersom du har den kunskapen. Trots att du är kvinnor och det oftast är kunskap vi kvinnor har.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:56:16 följande:

Det här har jag aldrig hört förut. LÄNK på det, tack! 

Bara att gå in i historieböckerna eller olika poddar som finns. En väldigt bra pod är en norsk historiepod som heter "Henrettelsepoden". Där tar det bla upp det faktum att de på 17-1800 talet hade en högre sexdrift än idag. Skillnaden är dock att man ha sex för att skaffa barn i första hand och inte så mycket för nöjes skull, som idag.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 13:05:51 följande:

Igen ett sånt oförskämt inlägg! Du har inte ett s..... att göra med om jag använt preventivmedel eller vem jag haft sex med. Ska du sitta och säga att jag borde varit GIFT då? Det var min dåvarande partner och det är väldigt oförskämt av dig.

Och du sitter här och spekulerar att vuxna kvinnor (med högskolutbildning) inte skulle veta vad som händer vid ägglossning. Självklart vet man det. 

Poängen är att jag egentligen VILLE ha barn, och att jag var medveten om att min ägglossning kunde vara ungefär då. Det var lite tidigt så vi tänkte, egentligen bör vi ta  det lite senare, men om det händer så det välkommet ändå. 

Det är inget oförskämt i det inlägget alls.

Jag struntar blankt vem du har haft sex med. Men du sa själv att du har tre barn vilket så innebär att ni har prickar in ägglossningen vid sex.

Om du är gift eller inte har inget barnproduktionen att göra. Det är inte olagligt att skaffa barn utan att vara gift. Idag är det desto vanligare att man inte är gifta men ändå väljer att skaffa barn. Jag är inte heller gift men har barn.

Nu var det faktiskt du som sa att man inte behövde veta när man har ägglossning för att få barn. Dessutom så finns det faktiskt folk som inte vet vad som händer vid ägglossning eller hur barn blir till. Vuxna människor det också.

Precis, du hade ett hum om när du din ägglossning var och därför lyckades ni pricka in rätt tid. Precis som jag sa till ditt påstående att du inte hade någon aning.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 13:07:30 följande:

Jag tror det vore viktigare att du ta till dig vad man inte skriver i forum.

Jag garanterar dig att jag har väldigt bra kunskap. 

Visa det då. Visa att du har kunskapen istället för att sitta och hävda att det inte spelar någon roll när man har ägglossning och att det är onödigt att veta om man vill skaffa barn (eller för den delen inte skaffa barn).
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 13:16:15 följande:

Och vart har jag påstått annat och när jag säger att vi måste invänta svaren för ha ett svar?

Det står där i ordet klart och tydligt vad det är och att det gäller alla icke specificerade sjukdomar, åkommor som man vet om i reproduktionen.

Och vad vi pratade om, det stod där, har du redan glömt det var om rikligt och lätt oregelbundet och när vi går i från reproduktionssystemssjukdomar.

Menar du har redan glömt av och inte ser någon korrelation och när vi faktiskt pratat om reproduktion, amazing

//

Och jo, det är också ett vedertaget begrepp reproduktionssystemssjukdomar, och det visste du inte om som utbildad inom sjukvård och omsorg.

Annars kunde en enkel googling gjort så du undvek denna nu pinsamma, som finns i två varianter ihop skrivit som mer sällsynt och särskrivet som mer vanligt.

Men kanske ett avsaknaden av ett mellanslag gör att du inte förstår, det skulle förklara en hel del om allt.

JA, vi väntar på plural och studierNA, för det är först då svar är här, sen kan bara tidigare ha antydningar.

Har du inte en susning i hur forskning fungerar och när du skriver en sådan sak?

Och att vi måste ha fakta för ge svar, ja, det har jag sagt hela tiden och faktiskt det enda jag argumenterat.

Och nu håller du med mig, så vad var alt annat om och reproduktionssystemssjukdomar som inte har med vaccinens biverkning och göra.

Så vi står här fortfarande med rikligt och lätt oregelbundet och mens som kommit tillbaka, och inget som antyder nått annat än.

Antar vi nu ska prata om andra sjukdomar och åkommor, som det skulle ha en betydelse här för denna biverkning idag.(Imorgon dock, det är en helt annan sak, men fantisera nått som inte går korrelera, så berättar man inget, utan det är bara en åsikt utan saklighet.)

Okey mensrubbningar betyder bland annat detta, men vaccinens biverkningar är det dessa och du väljer istället prata om andra reproduktionssystemssjukdomar.

Inte speciellt vetenskapligt precis, vem lärt denna antivetenskapliga metoden att inte invänta fakta och istället prata om andra reproduktionssystemssjukdomar?

Man får känslan av att du inte har det minsta intresse för dessa kvinnor och faktiskt komma fram till vad som skett fysikaliskt i biverkningen.

Du kräver ett svar av mig som inte ännu finns.

Jag har inte diskuterat andra reproduktionssystemssjukdomar, så vilka är det du syftar på?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 13:18:34 följande:

Det är lite lusigt att det är så galet enkelt och ta reda på ägglossningen och är billiga att köpa.

Snacka om att skapa ett problem där inget finns mer än i själva biverkningen som vi inte ens vet än vad den betyder mer än rikligt och lätt oregelbunden.

Och vad händer när man tar ett ägglossningstest? Jo, man får redan på när man har ägglossning. Vilket innebär att man vet när man har ägglossning och kan ha sex för att skaffa barn.

Nja, bra ägglossning är rätt kostsamma. Men man kan absolut köpa alla billigare varianter som finns runt omkring.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 13:23:56 följande:

Inte om man inte har så bråttom. Dessutom vet man ju sedan högstadiet att man har ägglossning ungefär mellan två perioder och att man kan pricka in det exakt om man tar tempen - den metoden utvecklades på 70-talet, tror jag. 

Ja, om man är regelbunden mensrruation, också förkortat mens.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 13:24:12 följande:

Använd inte dig själv och förklara andras sexvanor, det finns faktiskt de som har sex mer än en gång per barn.

Har jag påstått att man enbart har sex för att skaffa barn?

Själv har jag sex för är trevligt, jag gillar det, min sambo gillar det och vi är kåta och vill ha sex när som helst. Inga som helst provet att ha det under mens. Blir det barn så blir det. Dock är vi redan färdiga med barnabiten men eftersom vi kör oskyddat så kan det ske. Nu har dock kontroll på min ägglossning så vi ägglossning så låter vi bli eller kör avbrutet.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?