Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-07 17:01:20 följande:

Nu blir jag lätt osäker, det var ett svar till epic där.

Annars inga problem, jag gör också det felet ibland, och jag gör som du, bara säger oops där blev det fel och sen är det ur världen.

Tja, jag vet inte. Hon får väl kolla igen om det nu var rätt tråd ändå. Det verkade inte riktigt passa, och hon skrev om det i en annan tråd....
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 18:34:20 följande:
    Det framstår tydligt i tråden...
    Enkel regel av allmänt hyfs: Man talar inte om för folk att de inte vet si eller så. FRAMFÖR ALLT om de själva säger att de gör det. Där blir det oförskämt.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 18:33:46 följande:
    Diskussionen kom upp i samband med mensrubbingar. Om du inte vill vara med i den diskussionen så hade du kunnat låta bli.
    Du har rätt. Jag borde ha vetat bättre än att svara på dina inlägg. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 18:48:44 följande:
    Lättkränkt alltså. Bra att veta.
    Kanske vore det bra att veta att vem som helst skulle reagera negativt på det och att det anses vara vanlig hyfs? 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 18:32:56 följande:
    Jag har inga problem med att förstå honom. Varför skulle jag? Han är ganska tydlig med att det oftast är meningslöst svammel som han kommer med.
    Du TROR att du förstår. Men du har fel. 
  • AndreaBD
    mari123 skrev 2022-01-08 04:24:19 följande:

OT OT OT men i ämnet ändå. PONERA att man när "digerdöden" härjade fått höra talas om någon som hade en spruta att ge som kunde skona en. INGEN skulle vara antivaxxer utan kön utanför doktorns klinik skulle vara kilometerlång......

Tolkar jag dig rätt där att du menar om man hade kunnat erbjudit vaccination eller bot mot digerdöden så hade alla velat ha det? 

I så fall är det en viktig punkt som du talar om där. Och det är verkligen inte OT! Det är nämligen en stor del av förklaringen för varför folk inte vaccinerar sig. Just för att vi har bra vaccinationer nuförtiden, så ser folk inte faran med svåra sjukdomar längre. Hade vi sett vad sjukdomar gör, hade vi haft folk som dör runtomkring oss, så hade alla vaccinerat sig. Det brukar man också nämna i dokumentärer om ämnet.

Ändå förstår jag inte att folk inte kan tänka sig hur det skulle se ut om vi inte hade alla vaccinationer. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 20:42:20 följande:
    Nej, AndreaBD berättade att hon var lättkränkt.
    klyban skrev 2022-01-07 20:30:56 följande:

När kommer du berätta vad detta har för betydelse och förutom rikligt och lätt oregelbundet?

För nu så glömmer du av att berätta detta.

Och helt självklart är andra reproduktionssystemssjukdomar irrelevanta, utan fakta som skapar en kollationera med biverkningarna rikligt och lätt oregelbundet.

Tvärtom, tvärtom. Jag är en vänlig själ med ganska mycket tålamod. De verkligen lättkränkta har ju förstås gett upp att försöka diskutera med dig. Och jag kommer också åtminstone ta en paus nu. 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-07 21:34:54 följande:

JAg vet inte denna gång heller, då det är ditt påstående att det är mer än rikligt och lätt oregelbundet.
    Så är det dax nu...?

Men snälla klyban, det är sida om sida med era meningslösa diskussioner. Kan du inte lägga ner dessa ett tag så att vi kan komma tillbaka till ämnet. 
  • AndreaBD
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 11:37:29 följande:
    Jag tror som du, jag hade smällt upp mitt tält bredvid..
    Visst! Men det är just för att folk inte vet hur det är att behöver vara rädd för dödliga sjukdomar att de inte inser hur allvarligt det är.

Jag skulle t.o.m. tro att folk som själva någon gång har haft en svår sjukdom - kanske en lunginflammation - har mer respekt för det. Själv har jag visserligen också haft lunginflammation, men den var inte så farlig. Snarare är det skildringar av hur det såg ut förr i tiden med epidemier av olika svåra sjukdomar som får mig att inse allvaret. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-08 12:18:56 följande:
    Nej, jag vet att jag förstår. Du däremot tror att jag inte förstår och har fel.
    Jag tror inte primärt att du har fel - för jag påstå mig inte veta vad andra vet och inte vet. Men jag förstår vad han menar när du frågar honom samma sak tre gånger till. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?