Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-19 19:49:03 följande:

Desinformation är att Israel har en högre vaccinationsgrad.

80% i Israel har tagit 3 sprutor (av de som kan ta), det är väl en hög vaccinationsgrad?
  • FuckGoggleAskMe

Jag tycker det är tragiskt att en del tror att det finns så många som bara bryr sig om pengar och gärna ser att människor dör.

Finansiärer, vetenskapsmän, läkare, sjuksystrar, läkelmedelsindustrin, myndighetspersoner, regeringar etc etc - alla är helt likgiltiga för att människor dör av de giftiga vaccinen, alla vill bara tjäna pengar (och i de flesta fall är det oklart hur de kan tjäna pengar på detta). Och judarna är av någon oklar inblandade i detta också. Alla är helt solklart (ja inklusive media, statistiker etc också) inne på att förgifta människor, låtsas att det finns en epidemi, och förorda giftiga vaccin. En komplott. 

Following the money. Ja, för de flesta är ju besatta av pengar och skiter i människoliv, eller vadå? 

Dessa människor som tror detta har säkert aldrig känt en vetenskapsman, en sjuksköterska, en myndighetsanställt etc själva och har fått sina teorier från godtycklig bio, New age, etc underliga desinformationskampanjer. 

• FuckGoggleAskMe
    Pope Joan II skrev 2023-05-04 14:13:09 följande:

Vad tyckte ni om artikeln då? Reaktioner, tankar?

Förvirra inte debattörerna nu med fakta och saklighet för att uppnå en röd tråd av consensus, de blir bara perplexa! 
  • FuckGoggleAskMe
    Sk007 skrev 2023-05-24 13:54:33 följande:
    Citerat från länken:
    "In a leaked report, the Centers for Disease Control and Prevention made a surprising claim about the delta variant of the coronavirus: It "is as transmissible as: - Chicken Pox," the agency wrote in a slideshow presentation leaked to The Washington Post on July 26"

Det är alltså fler än Epicf som fått felaktiga uppgifter om Covids r0-tal. Eller så vet inte CDC hur man tolkar r0-talen. Men eftersom CDC aldrig kan ha fel så gissar jag att artikeln är skapad av en antivaxorganisation.
    Förstör inte debatten nu med fakta och information! Debattörerna läser antagligen inte den länkade artikeln och även om de gör det, förstår de den inte. Ante porcos margueritas iactare.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2023-05-30 16:25:26 följande:

Säger samma sak om och om igen, och nu ska du låtsas du inte förstår.
    Priceless :lol::lol::lol::lol:
    Så vad ska ske 10år 1 sekund vi inte sett före?
    Undrar då vi aldrig sett något sånt innan någonsin på läkemedel som vaccin.
    (Det är lugnt gumman, förstår du flyr ifrån dit antivaccer påstående.)

Och det är du som har berättat för oss hur vi ska hantera källor med dig, du är duktig på att kräva källor.
    Jag gav dig ett par, och sen när det vart omvänt med vattkoppor och annat, så TOTALVÄGRADE DU!!!!
    Och när vi sen frågade dig om du kunde förklara, så berättade du för mig och flera andra att de var för dumma att förstå och en av dom var läkare och det var den dagen jag aldrig ger dig källor och pga det är vad du gör mot alla du diskuterar emot.

Även dessa påståenden om luftburen smitta och att COVID-19 aldrig kan bli detta, det fascinerar mig svårt att du tror semantik ska ersätta medicinvetenskapen redan har fastställt och hur COVID-19 aldrig kan bli ett luftburet virus enligt deras kriterier, och därför den klassas som en droppsmitta.
    Och semantik att en droppe hänger i luften, kan aldrig göra det till en luftburen smitta, virusets konstruktion gör så att viruset dör utan sin droppe, därför är det en droppsmitta.
    Varför ber du inte om ursäkt för dessa grava fel du säger?

Under tiden vet vi världen över så berättar dom att inga magiska skador uppstår ur tomma intet, de säger faktiskt så lite som sex veckor så uppstår inga nytt.
    Men du och ditt antivaccar påstående vet tydligen bättre :lol::lol::lol:
    Vad beror detta svåra fromleriet på?
    Och med tanke ingen håller med dig, eller ja, antivaccers håller med dig och det är intressant, tycker inte du?

Nu tror jag att du golvade Agda90, genom att svara henne på detta sätt. Förstår om Agda blev mållös. 
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-07 19:48:56 följande:

Den här duellen kommer antagligen att fortsätta i 10år och tusentals sidor till så då kan den kanske avgöras. 

Förlåt, skrev 10 år, menade 20 år. 
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2023-06-09 11:03:47 följande:

Så mycket fel som kommer och dessa magiska skador, så är mitt tålamod ändlöst.
    Dock det längsta är strax under ett år innan de fattade att det finns bara två alternativ, smita ut genombakdörren.
    Eller berätta att "jag hade helt fel.".

Vad tycker du personligen om att en antivaccer propaganda letar sig in med vaccin, och denna om 10år uppstår skador/biverkningar ingen sett före 10år gått.
    SAMTIDIGT som de säger världen över att redan vid 6 veckor(En del säger nån vecka till.) så kan man inte se nått nytt på detta område.
    Detta är vår framtid, och vi ska inte ha folk som ger propaganda i syfte att avskräcka vaccination, för det är resultatet om man försöker lura i folk att minsann om 10år, DÅ kommer skadorna/biverkningarna.

Du måste väl kunna se problematiken med detta fullständigt osakliga påståenden och något som ingen sett på läkemedel sm vaccin innan.
    Eller kan det vara så att du gillar att denna typen av helt osakliga propaganda sprids?

Eftersom en överväldigande majoritet av vetenskapsmän och läkare har förklarat att pga x, y, z så kan inga skador uppstå av vaccinet om tex 10 år, så tror jag på dem.

Jag gillar inte spridande av konspirationsteorier, utom det att ibland kan det vara så tokigt så det är underhållande.

Det är dock inget som gör mig sömnlös och får mig att offra tid på att skriva kilometer av upprepande rader om detta. Tvivlar även på att Epic Failure lyckats få så många anhängare för sina teorier.

Jag vet inte heller vad som händer om 10 år. Då kanske jag har utvecklat hösnuva pga grannens eldrivna bil. Ingen läkare tror att det kommer att hända, men eftersom det saknas långtidsstudier på detta område, kan ingen säkert veta detta eftersom det ligger i framtiden. Jag har ingen spåkula.   
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-09 22:21:19 följande:
    Eftersom en överväldigande majoritet av vetenskapsmän och läkare har förklarat att pga x, y, z så kan inga skador uppstå av vaccinet om tex 10 år, så tror jag på dem.

Jag gillar inte spridande av konspirationsteorier, utom det att ibland kan det vara så tokigt så det är underhållande.

Det är dock inget som gör mig sömnlös och får mig att offra tid på att skriva kilometer av upprepande rader om detta. Tvivlar även på att Epic Failure lyckats få så många anhängare för sina teorier.

Jag vet inte heller vad som händer om 10 år. Då kanske jag har utvecklat hösnuva pga grannens eldrivna bil. Ingen läkare tror att det kommer att hända, men eftersom det saknas långtidsstudier på detta område, kan ingen säkert veta detta eftersom det ligger i framtiden. Jag har ingen spåkula.   
    P.s. Eftersom jag känner en massa vetenskapsmän inom olika discipliner, läkare och annan sjukvårdspersonal, tror jag noll på konspirationsteorierna som handlar om att läkemedelsföretag betalar alla experter för att inte berätta om vaccinets skadlighet och långtidseffekterna. Helt absurda fantasier. 
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-09 23:01:38 följande:
    Nu är det förvisso ingen som har talat om att inget kan ske, eftersom ingen vet... 
    Va? Jo, det finns flera som skrivit om detta och förklarat varför det inte är möjligt med bieffekter efter så lång tid. Jag är inte utbildad inom detta och kommer inte ihåg förklaringarna, men det lät trovärdigt och stöds av experter. Det fanns någon länk tidigare i tråden till just vetenskapliga artiklar om detta. 
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-09 23:08:01 följande:
    Fast å andra sidan är det inget de kan veta ännu pga långtisstudierna inte finns (eller snarare inte är klara ännu). Och vad det tror och har för hypotes är en annan sak. 
    Precis, jag håller med dig. Jag kanske får hösnuva om tio år av grannes elbil också. 
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-14 21:46:37 följande:
    Och jag har förklarat det gör dig x antal gånger nu att det är ett helt nytt vaccin, där vi inte vet helt hur det fungerar eller vad det ger för eventuella långtidseffekter/långtidsviverkningar. Eventuella. Ser du det ordet? Eventuella. Dvs det kanske kommer. Men behöver inte. 

Vaccin mot svininfluensa fick folk narkolepsi av, många också efter lång tid. 

Du skriver ingen propaganda emot att ta vaccin men däremot så försöker du sprida tvivel genom att skriva att det kanske kommer biverkningar från vaccin om några år, trots att experterna säger att det inte är möjligt. 

Bara lägg av, du är inte kunnigare än världens främsta experter på detta. 

• FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-14 23:33:31 följande:
    Har inte påstått att jag kunnigare än experter. Men per daga dato så vet ingen, inte ens experterna. 
     Nja, experterna bedömer att det är omöjligt och du bedömer att experterna har fel, så nog antyder du att du är kunnigare 
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-15 11:46:59 följande:
    Ehh....jag har över huvudtaget inte bedömt någonting. Jag väntar, som alla andra inkl experterna/forskarna, på vad resultatet visar. 
    Experterna säger att de vet att det inte kommer några skador efter X år. 
    Du säger att inga experter vet än.
    Alltså bedömer du att de har fel eller ljuger. 
  • FuckGoggleAskMe
    How do we know the COVID-19 vaccine won't have long-term side effects?

History!  Billions of people throughout time have been vaccinated and while extremely rare side effects can happen with any vaccine,  nearly all these side effects can also occur more seriously through normal infection of a virus. Records show that side effects, if any, occur within 2 months of vaccination [2]. They do not develop years after they are used. mRNA, which is the technology used in the Pfizer and Moderna vaccines, degrades in the body naturally after a few days, and the spike protein it creates only stays for a couple weeks [3]. If a severe side effect were to occur, like myocarditis, it would be during that time [6]. Only the anti-bodies your body creates to fight the disease are left behind.

https://www.springfieldmo.gov/5575/Long-Term-Side-Effects

• FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-15 19:34:10 följande:
    Du  kände att en kommun hemsida var en bra vetenskaplig sida? 
    Tja det är ändå en ?gov? sida och det är enkelt och kortfattat förklarat. Det var en länk tidigare i tråden till en mer seriös sida med vetenskaplig, detaljerad förklaring, men den kommenterade du inte ens. Tänkte att en Reader?s Digest version kanske var mer på din nivå. 
  • FuckGoggleAskMe

Ursäkta att jag går in i eran duell här men jag blir bara så less på att läsa era fjantiga inlägg. 

Enligt vad Experterna kan se i dagsläget tyder inget på att några konstiga skador kan möjligtvis uppstå om tex 10 år. Naturligtvis kan vetenskapen utvecklas över tid och läget förändras men just nu är det bara Epic Failure som tror att det kommer att komma skador om 10 år. Ingen har en kristallkula som är tillförlitlig så därför kan vi inte helt utesluta att någon som nu vaccineras mot tex Covid senare kommer att drabbas av skoskav, mjäll, eller något annat. 

• FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-30 22:38:24 följande:

FuckGoggleAskMe:

Nej, jag tror inte. Har aldrig trott det och aldrig sagt att det ska hända. Däremot så vet man inte vad som händer i framtiden. Det är även experterna medvetna om. Det är därför man alltid genomför långtidsstudier för att se på både effekterna och eventuella biverkningar. 

Sedan står inte F för Failure, så där hade tyvärr fel igen. 

Och magiska konstiga skador är det enbart klyban som pratar om. Om och om igen, utan att förklara vad han menar. 

Det enda Epic F jag hört talas om är Epic Failure, så vad menar du då med F?

Naturligtvis är alla, inklusive vaccinexperter, medvetna om att ingen VET vad som händer i morgon eller om 10 År Pga brist på kristallkulor. Däremot är de främsta experterna eniga om att de ser ingen som helst anledning till att någon biverkning skulle kunna framträda efter typ 10år.
    Intressant att du har en avvikande uppfattning - NOT. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?