Varför tar ni inte vaccinet?
Det är också helt normalt med dessa covid läger som finns i Australien och canada
Det är också helt normalt med dessa covid läger som finns i Australien och canada
Jag tycker att antivaxxarna nu tar sitt ansvar - om inte dessa nya restriktioner kommer hjälpa kommer ytterligare att införas - detta är vad jag hela tiden har sagt att alla måste ta sitt ansvar så att vi inte måste stänga ner vårt samhälle - jag vill inte ha ett nedstängt samhälle, nu kanske vi sakta går emot sådant och de får vi tacka antivaxxarna för samt de som vill vänta på ett facit innan ytterligare åtgärder - men som sagt det är ju ett val som man själv gör man kan inte ha bägge
TA DET JÄLVA VACCINET NI FÖRSTÖR MITT LIV!!
Jag ska ej behöva lida något så oberört pga ett val ni gör. Jag tyckte inte heller om att vaccinera mig. Men gjorde det för att få ha ett liv. Nu får jag inte det endå pga restriktionerna som är ERT fel.
VAR INTE SÅ JÄVLA SKÄLVISKA
TA DET JÄLVA VACCINET NI FÖRSTÖR MITT LIV!!
Jag ska ej behöva lida något så oberört pga ett val ni gör. Jag tyckte inte heller om att vaccinera mig. Men gjorde det för att få ha ett liv. Nu får jag inte det endå pga restriktionerna som är ERT fel.
VAR INTE SÅ JÄVLA SKÄLVISKA
Det är verkligen inte personangrepp. I det här fallet så är det ju faktiskt så....Om man tror på såna absurda teorier så har man problem. Och tyvärr så orsakar såna människor en hel del problem för andra. Jag tänker bara på den där mannen i Tyskland som dödade hela sin familj för att han trodde på såna historier......
Jag vill inte komma till en vårdinrättning och få vård, för vad nu det må vara för annat än COVID-19.
Och ha en personal som ger mig en ökad risk att träffa på en smittad personal.
Detta med patientsäkerhet, det verkar som en del anser det är inget man behöver bry sig om.
Och då är frågan varför håller vi ens på med patientsäkerhet från börja då, och om den är så ointressant och på nått så enkelt som att ta en vaccination.
Jag får känslan av att denna personal inte förstår sin utbildning, och man bör ifrågasätta deras kompetens och skicka tillbaka dom till skolan tills de lärt sig.
Nej, såklart men risken finns alltid att man eller någon närstående måste söka vård för något som inte har med covid att göra.
Det är så huvudstupa dumt alltihopa att tro att vårdpersonal ska få ha vilka friheter som helst. Det är en otroligt skrämmande utveckling att solidaritet och ansvar är totalt borta ur medvetandet hos ca 20% av befolkningen.
Vi vet redan att den ovaccinerade belastar sjukvården svårt.
Och låtsas ändrar inte fakta.
Antivaccers har aldrig logik, för det innebär de inser att de har fel.
COVID-19 har varit samhällsfarlig i par år nu.
Så vad är det för logik du pratar om nu?
//
Nu är jag vaccinerad med 3 doser men du har helt rätt i att ett vårdjobb inte är en rättighet och där håller jag med dig. Men patienterna har faktiskt inte rätt att kräva att få veta om personalen är vaccinerad eller inte. Vill man svara så gör man det (jag gör det gärna) och vill man inte svara så gör man inte det.
Nu är jag vaccinerad med 3 doser men du har helt rätt i att ett vårdjobb inte är en rättighet och där håller jag med dig. Men patienterna har faktiskt inte rätt att kräva att få veta om personalen är vaccinerad eller inte. Vill man svara så gör man det (jag gör det gärna) och vill man inte svara så gör man inte det.
Jag är vaccinersd och smittar inte ner andra såvida jag inte blir sjuk igen. Och om jag blir sjuk eller skulle testa positivt igen så stannar jag hemma eftersom det är det man ska göra.
Ja, ingen har bett dig tro på sagor heller. Men du verkar dock göra det om du tror att vaccinet ger 100 immunitet och är det enda som krävs för att få bort smittspridning.
Vilket otroligt löjligt resonemang. Som allt annat antivaxxtrams.
Vet patienterna vilka i personalen som inte är vaccinerade? Hur kan de veta det? Vet cheferna om att de har ovaccinerad personal?
I vissa regioner blir ovaccinerad personal omplacerade.
Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte munskydd annat än i kollektivtrafiken under rusning om avstånd inte kan hållas . Så jag tolkar det som att munskydd har noll effekt i övriga offentliga miljöer.
De avråder heller inte från att åka utomlands eller gå på arrangemang om avstånd kan hållas och man är vaccinerad. Det viktigaste är att ALLA vaccinerar sig.
Enligt FHM är enbart avstånd och vara hemma när man är sjuk inte tillräckligt, man ska vaccinera sig.
Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte munskydd annat än i kollektivtrafiken under rusning om avstånd inte kan hållas . Så jag tolkar det som att munskydd har noll effekt i övriga offentliga miljöer.
De avråder heller inte från att åka utomlands eller gå på arrangemang om avstånd kan hållas och man är vaccinerad. Det viktigaste är att ALLA vaccinerar sig.
Enligt FHM är enbart avstånd och vara hemma när man är sjuk inte tillräckligt, man ska vaccinera sig.
Den forskning som vaccinens säkerhet och effektivitet baseras på utförs av läkemedelsbolagen själva. Helt rimligt ..
Okej så alla 40000 människor bara i Sverige som beskriver biverkningar av vaccinet ljuger?