Anonym (Håkan) skrev 2022-01-15 03:28:16 följande:
Imponerande att de lyckats lura varenda land på hela planeten. Tror du på det själv???
Vad anser denna stora grupp läkare, forskare, experter och två nobelpristagare att den "sk pandemin" är? Fejk? Skapad för att att tjäna pengar? Av läkemedelsbranschen?
Din syn på läkemedelbranschen har ju tagit enorma proportioner, det dom åstadkommit (enligt ditt resonemang) saknar ju motstycke i så fall, de har duperat en hel värld!!!
Men vilka är läkemedelsbranschen? Vilka jobbar där? Hur har de lyckats organisera sig och knyta till sig så enastående forskare och experter? Är de maktgalna hela bunten? Besatta av pengar?
Majoriteten av världens övriga forskare och experter är också lurade av denna allsmäktiga läkemedelsindustri och dess giriga forskare???
Hör du inte själv hur det här låter?
Är det alla länders myndigheter som nu kollektivt tystar ned dessa två nobelpristagare och de experter du talar om? Om nu pandemin var ett experiment av läkemedelsbranschen för att tjäna pengar på ett nytt vaccin, när började de planera för det här? Hur såg ritningarna ut?
Inte en enda tidning har uppmärksammat detta enorma scoop? Det skulle ju vara årtusendets nyhet.
Precis ALLA är lurade? Världens regeringar, myndigheter, läkare, forskare, experter, analytiker, ekonomer, samhällsvetare, alla är helt duperade av läkemedelsbranschen. Är alla läkemedelsföretag i maskopi med varandra, eller finns det konkurens som kan präcka bubblan?? Splittringar inom de egna leden??? Samarbetar ryska läkemedelsföretag med amerikanska och övriga västvärlden? Kina? Varför finns det då så många olika covidvaccin?
Och du svarade inte heller på mitt sista stycke:
Är det bara covidvaccinet som kan ge farliga biverkningar i framtiden? Alla andra läkemedel som används av miljontals människor, är dom helt färdigforskade och säkra? Alla nya läkemedel som kommer, är de också gift eftersom ingen vet ev biverkningar nu och om 10 år?
Vi kanske inte ska ha läkemedel över huvudtaget? För de kan ha biverkningar och den onda läkemedelsbranschen tjänar storkovan på allt från alvedon och p-piller till bedövningsmedel, cytostatika och blodtrycksmedicin.
Inte ett dugg imponerande, for det den stora massan gor ar att lita pa att det som sags fran de som styr, alltd ar ratt trots skramselpropaganda och sina egna intressen. Och nu sitter du nu har och vill att jag ska forklara nagot du har kunnat lasa pa om, om du verkligen var intresserad av svaren, och varit kritisk i ditt tankande fran borjan.
Och jag kan garna ge dig en hel dros med lankar, uttalanden, intervjuver om detta, dar du far dina svar. Sa kan du avgora sjalv om detta ar konspirationsteorier eller inte.
Hur ar andra vacciner relevanta? Varfor ska jag ta reda pa hur lange det tog att ta fram malaria vaccinet och om det finns biverkningar? Det ar mer relevant att diskuttera ett vaccin som delat upp en hel varld,som paverkar vardagen och dar man inte ar valkommen och ses som en mindre vard manniska om man valt bort ett vaccin man inte ar trygg at ta.
Om andra vaccin som godkants efter 15 ar kommer med biverkningar vet jag inte. Men dessa vacciner paverkar inte min vardag och dessa vacciner har knappast lett till blodproppar eller stroke efter en injection, da skulle de antagligen inte vara godkanda, men corona vaccinet som tagits fram under 1 ar har inte testats pa manniskor i en period på 15 år..., just darfor ar det kanske mer relevant...?