Inlägg från: Anonym (Qq) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qq)

Varför tar ni inte vaccinet?

Glinda från Oz skrev 2022-01-01 04:06:22 följande:

När man skadar andra gäller inte låt-var-och-än bestämma. Om en ovaccinerad väljer att att hamna på IVA är det deras val inget snack om saken men de smittar de som inte kan vaccinera sig av medicinska skäl och nya varianter skapas tack vare dem.

Det ska skapas nya varianter. Det är så virus utvecklas och blir svagare för att dens värd ska kunna överleva och viruset leva i den personen. Virus får du inte bort på annat vis. Covid kommer vi att få leva med men det fattar ju ingen jävel. Se då till så att alla får en immunitet och att viruset är svagt. Att många som inte vaccinerat sig har naturlig immunitet verkar folk inte heller ha i åtanke. Naturlig immunitet har bredare T-cellsimunitet vilket biter på nyare varianter, vilket inte vaccinet gör medtanke på hur jäkla mycket det nu smittas när vaccinationsgraden är så hög bland befolkningen och dem tror att dem in röra sig fritt från restriktioner
  • Anonym (Qq)

Det är verkligen inte normalt med mensrubbningar?visst att mensen kan komma sent eller tidigt 1-2 dagar, men en frisk normal kropp brukar ha en jämn cykel

• Anonym (Qq)
    AndreaBD skrev 2022-01-06 11:31:23 följande:

1 - 2 dagar - det är väldigt regelbundet. Om jag hade haft det så, så hade jag inte flera gånger väntat och undrat om jag var gravid. Och det verkar inte hänga ihop med fertiliteten. Jag blev nämligen med barn på en gång när jag ville det. Och en gång också av "misstag".

Och det är främst DET jag säger - det behöver inte påverka fertiliteten om man nu skulle ha oregelbunden mens. Varken om man har det generellt eller om man har det under en tid. Visst, det skulle kunna vara ett symptom att något är fel och man undrar då om det kan vara ett första tecken på att man skulle kunna bli steril som följd också. Det är nog det som är tankegången där. Men är det så sannolikt - att det skulle "bli värre" liksom och sluta i sterilitet? 

Men nu verkar det vara ganska grova rubbningar vi läser om. Tex vuxna kvinnor som slutade ha mens för flera år sedan som fått rikliga mensflöden. Det låter skrämmande
  • Anonym (Qq)

Okunskap och rädsla är väll det snarare om man vaccinerar sig med ett vaccin som är nödgodkänt för en sjukdom som högst inte påverkar en person negativt om man inte är i riskgrupp?

• Anonym (Qq)

Vart tusan tog det kritiska tänket vägen?

• Anonym (Qq)
    Anonym (Håkan) skrev 2022-01-11 01:21:20 följande:

Nödgodkänt...så löjligt. Vaccinet är ju nytt av en anledning.

Du hade väl inte vaccinerat dig ens om det vore trippelgodkänt fem gånger om eftersom ni vaccinskeptiker ändå inte litar på den statistik och de siffror som redovisas, eller har jag fel?.

Du anser dig alltså veta bättre än all världens samlade experter av virologer, epidemiologer, vaccinforskare, läkare, övriga forskare m fl eftersom som du påstår att de drivs av okunskap och rädsla???

Jag väljer att lita på att de vill oss väl.

Du har ju inte ens förstått varför man vaccinerar. Förstår du inte att sjukvården hade brakat ihop totalt utan vaccinet, vilket hade gjort att annan vård också hade påverkats negativt. Resurserna hade helt enkelt inte räckt till allt och alla. Cancervård, trafikolyckor och övriga operationer hade fått vänta t ex. 

Tittar man på statistik från folkhälsomyndigjeten så ligger risken över nyttan med vaccinerna för friska människor som inte är riskgrupp. Sen har vårdens resurser varit belastad sedan ett bra tag tillbaka med mycket nedskärningar. Tex 1993 hade Sverige 4300 Iva-platser med respirator men till 2018 så hade dem bara cirka 600 platser. Vart tror du att alla pengar till vaccinerna, administrativa avgifter, all testning har kostat Sverige? Att pressa Sveriges befolkning till vaccination som inte ens ger gott skydd och hindrar smitta anser jag inte är rätt väg. Viruset kommer vi behöva leva med. Många läkare och immunologer håller inte med vaccinerna men allt som ifrågasätter dessa på internet censureras. Det största läkaruppropet pågår nu där andra forskare och experter inom virus ifrågasätter hanteringen av detta vaccin och speciellt införandet av vaccinpass då det inte finns någon vetenskaplig grund till att passen fungerar. Det skapar endast påtryckningar och utanförskap, folk som inte accepterar varandras val. För sånna som du ger mig intrycket att vi som inte vaccinerar oss är dum i huvudet, medans vi inte ifrågasätter ditt val som har tagit sprutan, utan mer Sveriges och Europas hantering av denna pandemi och restriktioner som skulle vara tillfälliga som nu är vardag.
  • Anonym (Qq)
    broderbob skrev 2022-01-17 01:34:45 följande:

Jag bryr mig inte ett dugg, bara du håller dig från all sjukvård den kan du själv bekosta privat eller inom alternativ medicin en (kvacksalveri) vi andra ska inte betala för din vård gällande coronavirus , håll borta från allmänna sjukvården och klaga inte

Denhär personen betalar förmodligen skatt och har lika stor rätt som dig till sjukvård. Att det är en minoritet som hamnar på Iva fattar inte folk. Att vaccinerna, all administration och personal som är satt på det arbetet kostar extremt stora summar har ingen i åtanke när man pratar vem som har rätt till vård. Med din logik så kan vi säga att dem som kommit till frikortsnivå hos vården har förbrukat sin möjlighet redan till hjälp.
  • Anonym (Qq)
    klyban skrev 2022-02-27 11:00:32 följande:

Vem har sagt det?

Och de flesta av biverkningar som är mer än 40000, är ont i armen och andra liknande milda och snabbt övergående.
    De svåra biverkningar är galet få.

Anonym (Chansa) skrev 2022-02-27 10:03:05 följande:
    Tagit noll sprutor. 3 av 4 i familjen hade covid för ett par veckor sedan men jag slapp eller hade iaf inga symptom. Tog inte sprutorna pga biverkningarna med feber osv som dom flesta verkar ha fått. Dricker el röker inte, är under 40, ej fet och tränar regelbundet så gick på magkänslan att jag skulle tåla en ev infektion och det visade sig ju stämma. Nu när covid är mest som en vanlig förkylning ser jag definitivt ingen anledning till att vaccinera mig. 

Är du rädd?
    Det är de som dött som chansat som du, varför vill man ta den lotten?

Samma sak med chansen till biverkningar av vaccinet, så varför chansa? Exakt samma logik som du lägger fram
  • Anonym (Qq)
    klyban skrev 2022-02-27 11:18:01 följande:

Har du en vågskål, så berättar det nått för dig.
    Och den GIGANTISKA mindre risken med vaccin mot COVID-19 infektion, som inte bara dödar utan skadar massor.
    Var ett tag sedan jag hörde hur många postcovid diagnostiserade, men bör ligger på 50-70000 nu.
    Och så har du 300000 luktskador av COVID-19 också, så ditt argument är ett fallerat argument och när vi lägger detta i vågskålen, vågskålen med COVID-19 går rätt i backen och par meter till under och i hur många mer de är.

Så du får vackert försöka igen, för detta gick inte bra för dig i ditt hopp om att vi skulle glömma av detta.

Varför vill man ta den lotten för och när du har säkra obligationer med vaccinen?

Men folk får göra sin egen nytta-analys och jag ser absolut ingenting rätt med ditt inlägg. Hade exakt samma upplevelse som inläggsskrivaren. Ovaccinerad och hade inget minsta problem med att få covid. Tycker mer att man hör folk som är vaccinerade som blir sjuka eller får diverse biverkningar så det är verkligheten runt mig. Vaccinen är inte säkra och detta ser vi mer och mer.
  • Anonym (Qq)
    Tow2Mater skrev 2022-02-27 17:34:09 följande:
    De flesta unga friska tog ju sprutorna for att skydda äldre och de som inte är friska, och for att minska trycket på sjukvården. Du tillhorde tydligen inte dem som tänkte på andra.
    För sprutorna fungerade ju bra mot smittspridning har vi märkt. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?