Inlägg från: Anonym (Mitt val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mitt val)

Varför tar ni inte vaccinet?

Kan svara såhär

Jag jobbar på sjukhus som en reparatör

Har gjort detta i ca15 år är på 1-15 avdelningar pär dag, springer mellan förlossning till covid iva/hiva/miva sedan neo osv. In på sal och ut till nästa

Så jobbar ganska ofta passient nära. Är oftast på 1 av sthlms största covid sjukhus

När vaccsinet kom sa man att alla innom vården skulle få det. Men oss sket man i då vi är en servic entrepenär med ramavtal. Då sa man att vi inte var prioriterade. Så dom sket i mig. Men jag lyckades jobba såhär under tiden då sjukhuset jade över 85%covid utan att bli sjuk. Så nu 2år senare skiter jag i vaccin.

• Anonym (Mitt val)

Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.

• Anonym (Mitt val)

Mina nära vet att jag och sambon är ovaccinerade det är deras val om dom vill träffa oss eller inte. Vi firade jul och nyår med dem dom ser inga problem.

• Anonym (Mitt val)

Jo jag har dyslexi klarat mig ganska bra i hela 36långa år.. orkar inte bråka om sådat trams.

Svar på frågan har ca 10kolegor på div sjukhus och nej vi använder ej visir. Knapt sjukhus personalen gör det lägre.

Som i fallet jag gick in med iva chefen hade vi ingen av oss visir, trots atr vi var i covid pasient rum(har typ skrämmande många sådana här historier, får minst 1 varge dag sedan pandemin starta) Känns lite bs att ha vesir och munskydd med kollegorna då vi endå äter tillsammans i lunchrummet

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?