Inlägg från: Anonym (Eliiin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eliiin)

Varför tar ni inte vaccinet?

Finns massor anledningar till att inte vilja ta vaccinet.

1.Vaccintillverkarna är befriade från ansvar.

2. Ingen tillgång till rådata från vaccinstudierna.

3. Ingen säkerhetsutrustning under lång tid.

4.ofullständig rapportering av negativa effekter och dödsfall

5. Vaccinerna hindrar inte spridning eller infektion

6. Människor drabbas av covid även efter full vaccinering

7. Uppblåsta covid dödsantal

8 fauci och andra vid NIAID äger patent relaterade till modernavaccinet

9 censur och ingen vetenskaplig debatt

Här inne censureras man också om man har en annan åsikt än den rätta.

• Anonym (Eliiin)

Nr3 ska inte vara säkerhetsutrustning utan säkerhetstestning

• Anonym (Eliiin)
    Anonym (Propaganda) skrev 2022-01-05 12:41:50 följande:

Ska försöka svara på dessa punkter.

1. Vet du varför det är så? Om inte friskrivning fanns skulle bolagen behöva ännu större marginal för eventuella stämningar. Klart dyrare vaccinkostnad för staterna isåfall. Istället tar staten eventuella kostnader på grund av biverkningar. Detta har varit principen sedan 1980-talet.

2. Rådata finns tillgänglig för forskare. Det är bara att begära ut den från bolagen. Men självklart ska man veta hur sådan data hanteras, därför måste den begäras ut och syftet med forskningen beskrivas.

3. Vad menar du med säkerhetsutrustning?

4. Nej, det är det verkligen inte. Aldrig förr har så många misstänkta biverkningar rapporterats och analyserats. Det rapporteras av media, även när det enbart är misstankarom biverkningar. Poängen är just att bara för att något sker i anslutning till vaccinering behöver det inte bero på vaccineringen.

5. Jo, det gör de, även om det inte är 100% effektivt. Här finns ett till problem. Det är skillnad på hur effektivt ett vaccin är och den effekt det har i samhället. För att ett vaccin ska ha största möjliga effekt i samhället krävs att flockimmunitet uppnås annars kommer genombrottsinfektioner ske rätt så ofta. Ta bara Italiens utbrott av mässling. Senaste större utbrottet var 12% av de smittade vaccinerade, detta trots att mässlingsvaccinet är ett av de absolut bästa vaccin vi har. Anledningen är just att eftersom det finns så många icke-immuna kommer även vaccinerade att drabbas. Så att bara vaccinera "svaga" grupper räcker inte, vi måste uppnå flockimmunitet. För att inte överbelastad vården med sjuka person görs detta med vaccinering av alla.

6. Ja, se punkt 5 ovan. Men även om de blir sjuka i covid-19 blir sjukdomen oftast mild.

7. Nej. Däremot rapporterar olika länder på olika sätt. Det finns snarare troligen en underrapportering i stora delar av världen där man inte har speciellt god koll på hur många som ens föds eller dör.

8. Nej. Detta är en myt som sprids av antivaxxers. Det finns forskare, t.ex. vid NIH som sägs ha bidragit till utvecklingen av vaccinet. Enligt amerikansk patentlag ska alla som bidragit vara med på patentet, men faktum är att dessa inte ens listades på pantetet. Moderna bestrider att deras forskning finns med i det Moderna sökte patent för. Kommer säkert att avgöras av domstol inom en snar framtid.

9. Nej, ingen censur. Däremot finns ingen rättighet att fritt få använda privata företags plattformar. Du censureras inte här heller eftersom censur är något som utövas av en stat. Du har fortfarande all rätt att t.ex. demonstrera och därigenom nå ut med ditt budskap.

Eller är det censur när jag får mina inlägg raderade och blir blockad av olika "hälsogurus" när jag påpekar felaktigheter? Självklart inte. De har rätt att välja vilka som får använda deras plattform.

Typsikt svar från någon som försöker trycka bort faktan så som det ser ut.

Fortfarande är det på det viset och det var det jag ville få sagt. Denna regel infördes 1986 med national childhood vaccine injury act det är den enda industrin i världen som inte bär något ansvar för skador eller dödsfall orsakade av deras produkter.

Som påpekats i The BMJ är de något konstigt med Pfizers å modernas effektivitetssiffror. Och deras data är fullt med överstrukna meningar som vi inte får se.

Som jag skrev under skrev jag fel ord.

Det finns ingen långtidsdata så hur får du det till att detta är gjort? Vi vet inte vad dessa produkter komma göra med kroppen efter tid.

Aldrig någonsin? Studier visar att bara 1-10procent av alla potentiella biverkningar rapporteras in till ansvariga myndigheter .

Enligt en studie som gjorts av vår regering rapporteras mindre än 1 procent av alla negativa reaktioner på vacciner till VAERS. Detta är en Harvard studie som låtit görs av vår regering

Dessa vacciner skulle göra att vi skulle kunna återgå till det normala. Vi ska fortfarande bära munskydd hålla distans osv.

Du låter dig vaccineras men får ändå covid

Varför rapporteras det att vissa som dör med covid dör av covid och inte med covid? Istället för sjukdomen som tog personens liv.

Fauci äger mer än 1000 patenter relaterade till modernas vaccin..hälsogurus? Är det en sån du är menar du? Hackar på andra som kommer med fakta som man kan leta upp om man är intresserad.
  • Anonym (Eliiin)
    klyban skrev 2022-01-05 17:44:54 följande:

Det borde vara för det är bara en dos tagen, och inte fullvaccinerad enligt de parametrar man har för att vara fullvaccinerad.

Det borde väl även du kunnat räkna ut?

Men som du säger, ingen är lurad, utan användaren är ett offer för en pandemi, men känslan är säker denna.

1 Sverige har lagt undan pengar redan.

2 Studierna finns för den samlade forskningskåren att kolla på, men finns inte, kommer säkert om det inte redan finns.

3 ett kort problem som varit borta länge nu.

4 Hur tänker du där, varje dag ett tag berättade man live i TV om detta, och sen har man rapporterat om postcovid och alla dom man diagnostiserat(är nog 60k kanske, var ett tag sedan jag såg en uppdaterad siffra, 300k som fått lukt/smak-skador, så vad är det som är ofullständigt?(man uppdaterar ju såna här saker rätt ofta, men så klart dom komemr inte hem till en och berättar detta, utan man får faktiskt engagera sig lite själv också.)

5 Det är inkorrekt av dig där, vi vet redan om procentsatsen som berättar att så många kan inte ens bli smittade, hur kan du missat det?(65-90% på Alpha, sen för du justera för var mutation och eventuella uppdateringar av vaccin.), du skrev alltså något som inte ens var sant, varför?

6 JA, det är vad procentsatsen innebär.

7 Vad uppblåsta innebär vet jag inte ens, vad vi vet att normala influensa år, så pratar vi om 2500-5000 döda, och det är tveklöst att detta är en pandemi, så vad är uppblåst, för ens sekunden säger du att de inte berättar nått, och sen nästa säger du att de blåser upp det, du vet om att detta två helt motsatta påståenden?, det berättar du inte tänkt till när du skrivit denna lista.

8 jaha

9 jaha, utan exempel och sakliga såna, så kan ingen ens bedöma om du har nått där eller inte.

Samhällsfarlig desinformation har FL berättat de kommer radera, och det får du ta med FL,för det är inget sakligt argument för ämnet.

Vi förstår att det är tråkigt för dig, men detta har med att det har ökat såpass kraftigt, och att man vill bromsa smittspridningen.

Du kommer kläm helt klart.

Bind lite flugor istället, så har du nått och göra tills du kan ta andra och vara fullvaccinerad och ta ut vaccinpass om så krävs.

Så kan du sen praktisera.

Lycka till!

Det är så att ett vaccinpass vet vi redan om att detta inte kommer stoppa en smitta, men de som är fullvaccinerade smittas i extremt lägre gran än en ovaccinerad.

Och detta vet vi redan i före vaccinen kom att det var så, varför förvånad?

Blir konstigt när man ska prata om en sak, så måste man börja förklara hela jordens skapelse för en del som inte vill delta, före man kommer till poängen.

Det är nog säkert tusende gången som epic inte står för vad hon skriver.Och hon säger detta till varje användare, AndreaBD utsatt med, och där epic berätta om och om igen för alla att JAG HAR SVARAT, och det var samma svar som här = "Det är ingen idé att förklara , du fattar ändå inte.".

Och det spelar ingen roll om du ger vad som ska svaras på, inte ens upprepade ggr, epci bara struntar i det och säger igen samma sak....

Detta har skett många många ggr, och sker lustigt nog alltid med faktafel av epic, är det ett sammanträffande tror du?

Jag tror du får läsa lite mer på där, så kommer du inse nått, innan du gjort detta kan jag inte hjälpa dig mer.

Så vaccinerade smittar i extremt lägre grad? skicka länk på detta tack. Det där är desinformation om något
  • Anonym (Eliiin)
    klyban skrev 2022-01-05 17:59:57 följande:

Studierna berätta detta före vi ens började och dessa 65-90% på Alpha och de olika vaccinen, 90% som inte ens kan bli smittade där, det är extremt lägre grad.

Varför skriver du din desinformation för, för mycket av du skriver där är väldigt enkelt att kolla upp.

Och att du säger emot dig själv, det är mycket talande.

Men varför gör du det, trodde du ingen skulle märka?

Och när det kommer till din nya fråga, så vet jag inte hur mycket mindre en vaccinerad smittar, för buden är et par.

En del pratar om att upp till 5ggr mindre sm vaccinerad för smitta vidare som smittad, andra lägre, men extremt många säger det är en lägre grad.

Och det är hur logiskt som helst detta påstående, då man berättar att en vaccinerad inte alls får lika stor viruspopulation som vaccinerad.

Och de andra 7 betyder då att jag hade rätt på, men och andra sidan det visste jag redan om!

Varför berättar du att du inte vet vad desinformation är?

Om vi nu leker med tanke jag hade återgett något inkorrekt, så är det i sig inte desinformation.

Det är när man som du upprepar felaktigheter om och om igen, det är då det är desinformation.

Alla kan skriva fel, och rätta sig.

Men bara en desinformatör skriver samma fel om och om igen, och låtsas om att det är rätt varje gång.

Haha vad har du kollat upp som inte stämmer? Vilka studier? Lägg upp studierna annars tror jag dig inte. Säger emot mig själv på vad? Vilka extrema många är det som säger att vaccinerade smittar extremt mycket mindre som du skrev i ett inlägg? Du kan ju inte hänvisa till det du pratar om. Du pratar om logik också din egen logik? Vilka har du rätt på? Det är så mycket du skriver så man vet inte vad man ska svara på? Bättre du skriver ut sakerna så kan jag svara på dem en efter en. Bättre dy håller dig till frågorna och det vi pratar om istället för att säga att jag skriver felaktigheter.
  • Anonym (Eliiin)

Det som är intressant är att de talar om nyttan med vaccinet. Att man tänker på riskerna vs nyttan. Om man tittar på män i åldrarna 20-29 på SIR hur många som intensivvårdats tex. Det är fler män I denna åldersgrupp som legat på sjukhus för allvarliga biverkningar än vad som intensivvårdats för covid. Alla som är för vaccin å säger att vi andra är antivaxxers å hej å hå säger då "OMÖJLIGT"! Ja det är vad ni tror. Gå då in å kolla på alla vacciner hur många män i denna åldersgrupp som intensivvårdats för covid vs legat inne för allvarliga biverkningar. Å ni säger att vi är foliehattar osv. Detta är fakta men folk bemödar sig inte ens att gå in å räkna själva för det dom tror så hårt på.

• Anonym (Eliiin)
    Anonym (K) skrev 2022-01-03 05:54:55 följande:

Man vaccinerar sig inte för att man är extremt lågbegåvad, idiot som man sa förr i tiden. 20% vägrar vaccinera sig vilket motsvarar den andel som har ett IQ på ca 80 och under, dvs lätt till svår intellektuellt funktionshinder. Och det stämmer mycket bra med tanke på hur vaccinmotståndare argumenterar och resonerar. Det finns inte ett spår av intelligens i något av deras inlägg

Du vet att det sägs att det är tvärtom de som inte vaccinerar sig är människor som tänker mer logiskt och är mer pålästa. Man kan gå tillbaka i historien och se detta. Massan följer ledaren av rädsla det är rädsla som styr detta. Vad fakta säger bekommer dem inte så mycket
  • Anonym (Eliiin)
    Anonym (rättskavararätt) skrev 2022-01-03 06:17:04 följande:

Du får tycka vad du vill om resten av dina foliehattsåsikter men kom inte och säg att covid inte håller på att sänka vården. Absolut var den ansträngd redan innan men så som vi har det nu har jag aldrig tidigare varit med om under mina 20 år i vården. Och, det är de ovaccinerade framför allt som hamnar på IVA. Fortfarande. Du kanske tror att det inte har med dig att göra men det är bara för att inte du eller någon du bryr dig om behöver sjukhusvård just nu. 

Vad tror du räknas som ovaccinerad? 0 sprutor? Folk blir troligtvis mer sjuka av sprutan i längden då det försämrar immunförsvaret. Det är inte covidpatienterna som gör att vården är överbelastad det är fel. De som ligger på iva är även andra människor med andra sjukdomar. Det gör att bägaren rinner över totalt och vi ser rs vinterkräksjuka osv som belastar sjukvården och de som hamnar på sjukhuset och samtidigt får covid och dör räknas som coviddöd i statistiken i mycket hög grad
  • Anonym (Eliiin)
    Anonym (rättskavararätt) skrev 2022-01-03 06:17:04 följande:

Du får tycka vad du vill om resten av dina foliehattsåsikter men kom inte och säg att covid inte håller på att sänka vården. Absolut var den ansträngd redan innan men så som vi har det nu har jag aldrig tidigare varit med om under mina 20 år i vården. Och, det är de ovaccinerade framför allt som hamnar på IVA. Fortfarande. Du kanske tror att det inte har med dig att göra men det är bara för att inte du eller någon du bryr dig om behöver sjukhusvård just nu. 

Vad tror du räknas som ovaccinerad? 0 sprutor? Folk blir troligtvis mer sjuka av sprutan i längden då det försämrar immunförsvaret. Det är inte covidpatienterna som gör att vården är överbelastad det är fel. De som ligger på iva är även andra människor med andra sjukdomar. Det gör att bägaren rinner över totalt och vi ser rs vinterkräksjuka osv som belastar sjukvården och de som hamnar på sjukhuset och samtidigt får covid och dör räknas som coviddöd i statistiken i mycket hög grad
    Anonym (K) skrev 2022-01-03 11:36:58 följande:

Ooooops, du "glömde" att nämna att det inte alls är i samma utsträckning men det var kanske bara ett förbiseende?

Fel de smittar i princip lika mycket om inte mer
  • Anonym (Eliiin)

Det är så att i vissa åldersgrupper som intensivvårdats för covid är det fler som legat på sjukhus för allvarliga biverkningar. Hur kan då nyttan vara större att ta vaccinet när dödligheten är så låg? Och när det pratar om ovaccinerade så är det inte alltid människor med 0 sprutor men detta förstår inte människor som bara köper allt mainstream media säger och skriver.

• Anonym (Eliiin)
    broderbob skrev 2022-01-07 14:53:21 följande:

Jag fick inte med allt då sista inlägget kom in i mitt tidigare inlägg Allt detta med mensrubbningar och rikligmens  med mera kan också beror på underliggande sjukdomar

Diagnosen är relativt vanlig på en gynekologmottagning. Det är svårt att uppskatta frekvensen i samhället, med tanke på att det är till stor del subjektivt, om man uppfattar sin menstruation som riklig eller ej.

Orsakerna till rikliga menstruationsblödningar kan delas upp beroende på om de är systemiska eller lokaliserade till kvinnans reproduktionsorgan.

Lokala orsaker

Myom

Polyper

Adenomyos

Systemiska orsaker:

Hypotyreos

Koagulationsdefekt

Leverskada

Inflammatoriska tillstånd i t ex endometriet

SYMTOM

Rikliga menstruationer brukar innefatta:

Blödning:

Blödningstid ? 7 dagar

Genomblödning av sanitetsskydd

Byte av sanitetsskydd frekvent, ibland flera gånger per timme

Behov av byte av sanitetsskydd en eller flera gånger nattetid

Menstruationen kan bestå av större mängder koagulerat blod

Trötthet till följd av lågt Hb och lågt järnvärde

Smärtsam menstruation (dysmenorré)

DIFFERENTIALDIAGNOSER

Cervixcancer/Livmoderhalscancer

Uteruscancer/Corpuscancer/Livmodercancer

Koagulopati

Rikliga menstruationsblödningar - Internetmedicin

Artikeln är tagen från Internetmedicin

internetmedicin är en kunskapsdatabas för läkare med koncentrerade översikter för diagnostik och behandling av sjukdomstillstånd.

Översikterna skrivs av svenska experter inom respektive specialitet och uppdateras kontinuerligt.

De är ju väldigt märkligt att det inte tidigare rapporteras in så mycket mensrubbningar tidigare men det är problemet när man inte kan tänka logiskt. De är inte konstigt om kvinnor skulle få mensrubbningar då detta vaccin går in i kroppens celler men fortsätt knuffa undan den fakta som finns precis som den är och försök hitta bortförklaringar för att visa på att du ska ha rätt när du troligtvis har fel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?