Anonym (Propaganda) skrev 2022-01-05 12:41:50 följande:
Ska försöka svara på dessa punkter.
1. Vet du varför det är så? Om inte friskrivning fanns skulle bolagen behöva ännu större marginal för eventuella stämningar. Klart dyrare vaccinkostnad för staterna isåfall. Istället tar staten eventuella kostnader på grund av biverkningar. Detta har varit principen sedan 1980-talet.
2. Rådata finns tillgänglig för forskare. Det är bara att begära ut den från bolagen. Men självklart ska man veta hur sådan data hanteras, därför måste den begäras ut och syftet med forskningen beskrivas.
3. Vad menar du med säkerhetsutrustning?
4. Nej, det är det verkligen inte. Aldrig förr har så många misstänkta biverkningar rapporterats och analyserats. Det rapporteras av media, även när det enbart är misstankarom biverkningar. Poängen är just att bara för att något sker i anslutning till vaccinering behöver det inte bero på vaccineringen.
5. Jo, det gör de, även om det inte är 100% effektivt. Här finns ett till problem. Det är skillnad på hur effektivt ett vaccin är och den effekt det har i samhället. För att ett vaccin ska ha största möjliga effekt i samhället krävs att flockimmunitet uppnås annars kommer genombrottsinfektioner ske rätt så ofta. Ta bara Italiens utbrott av mässling. Senaste större utbrottet var 12% av de smittade vaccinerade, detta trots att mässlingsvaccinet är ett av de absolut bästa vaccin vi har. Anledningen är just att eftersom det finns så många icke-immuna kommer även vaccinerade att drabbas. Så att bara vaccinera "svaga" grupper räcker inte, vi måste uppnå flockimmunitet. För att inte överbelastad vården med sjuka person görs detta med vaccinering av alla.
6. Ja, se punkt 5 ovan. Men även om de blir sjuka i covid-19 blir sjukdomen oftast mild.
7. Nej. Däremot rapporterar olika länder på olika sätt. Det finns snarare troligen en underrapportering i stora delar av världen där man inte har speciellt god koll på hur många som ens föds eller dör.
8. Nej. Detta är en myt som sprids av antivaxxers. Det finns forskare, t.ex. vid NIH som sägs ha bidragit till utvecklingen av vaccinet. Enligt amerikansk patentlag ska alla som bidragit vara med på patentet, men faktum är att dessa inte ens listades på pantetet. Moderna bestrider att deras forskning finns med i det Moderna sökte patent för. Kommer säkert att avgöras av domstol inom en snar framtid.
9. Nej, ingen censur. Däremot finns ingen rättighet att fritt få använda privata företags plattformar. Du censureras inte här heller eftersom censur är något som utövas av en stat. Du har fortfarande all rätt att t.ex. demonstrera och därigenom nå ut med ditt budskap.
Eller är det censur när jag får mina inlägg raderade och blir blockad av olika "hälsogurus" när jag påpekar felaktigheter? Självklart inte. De har rätt att välja vilka som får använda deras plattform.
Typsikt svar från någon som försöker trycka bort faktan så som det ser ut.
Fortfarande är det på det viset och det var det jag ville få sagt. Denna regel infördes 1986 med national childhood vaccine injury act det är den enda industrin i världen som inte bär något ansvar för skador eller dödsfall orsakade av deras produkter.
Som påpekats i The BMJ är de något konstigt med Pfizers å modernas effektivitetssiffror. Och deras data är fullt med överstrukna meningar som vi inte får se.
Som jag skrev under skrev jag fel ord.
Det finns ingen långtidsdata så hur får du det till att detta är gjort? Vi vet inte vad dessa produkter komma göra med kroppen efter tid.
Aldrig någonsin? Studier visar att bara 1-10procent av alla potentiella biverkningar rapporteras in till ansvariga myndigheter .
Enligt en studie som gjorts av vår regering rapporteras mindre än 1 procent av alla negativa reaktioner på vacciner till VAERS. Detta är en Harvard studie som låtit görs av vår regering
Dessa vacciner skulle göra att vi skulle kunna återgå till det normala. Vi ska fortfarande bära munskydd hålla distans osv.
Du låter dig vaccineras men får ändå covid
Varför rapporteras det att vissa som dör med covid dör av covid och inte med covid? Istället för sjukdomen som tog personens liv.
Fauci äger mer än 1000 patenter relaterade till modernas vaccin..hälsogurus? Är det en sån du är menar du? Hackar på andra som kommer med fakta som man kan leta upp om man är intresserad.