Inlägg från: Anonym (Ovaccinerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ovaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Jag var väldigt tveksam till vaccinet från dag 1. Detta pga en sjukdom som jag har. Jag frågade tre olika läkare och fick tre olika svar. En tyckte att jag absolut skulle vaccinera mig, en var osäker och en sa nej till vaccin. Samtidigt har jag hört andra som har samma sjukdom som jag har som fått veta att de tillhör riskgrupp och ska vaccinera sig omedelbart. 

Gissa om min förvirring och osäkerhet blev värre och värre!
    I mars fick jag covid. Det var som en supermild förkylning med lite högre feber än vanligt. Då bestämde jag mig för att jag inte skulle riskera min hälsa och vaccinera mig eftersom ingen kunde ge mig ordentligt med kött på benen åt vare sig det ena eller det andra hållet. För nu är det nämligen så att jag nöjer mig inte med ett ja eller nej, jag vill ha fakta och forskning på det och DET kunde ingen ge mig!

Under hösten fick jag byta läkare. Vi kom ganska snabbt in på ämnet vaccin. Den läkaren sa skarpt nej till att jag ska vaccinera mig OCH förklarade tydligt varför. 

Jag tänker inte gå in på detaljer om vare sig min sjukdom eller vad läkaren sa. Det är privat. Jag är varken foliehatt eller antivaxxare. Jag är kritisk och ifrågasätter innan jag bestämmer mig för om jag ska rätta mig in i ledet. 

Med tanke på att vaccinerade blir sjuka, och hamnar på sjukhus så finns det inga garantier åt något håll. 
    I och med min sjukdom har jag stenkoll på vad jag äter, jag tränar 4-5 dagar i veckan och är väldigt noga med att ta hand om min kropp på bästa sätt. Jag går på behandlingar var 6:e vecka för att optimera mitt mående. Jag gör vad jag kan för att ha en så bra förutsättning som möjligt. 

• Anonym (Ovaccinerad)
    AndreaBD skrev 2022-01-04 16:18:17 följande:
    Jaha? Allvarligt? För det första är det inte alls belagt på något sätt att vaccinet skulle ha "dödat" dessa människor. De har dött snart efter vaccinationen och då måste man undersöka om det finns ett samband. Kan lika bra vara så att det finns andra orsaker hos alla dessa. 

Och det finns dödsfall med många vanliga mediciner också. Men det är lite svårt att få veta exakt fakta där - jag antar att man inte vill skrämma folk och därför inte gör det allmänt tillgängligt. 
    När 14 barn i Finland drabbades av narkolepsi av svininfluensa vaccinet så stoppades vaccineringen trots att man bara misstänkte  och inte visste. 

All vaccinering av svininfluensa stoppas i Finland | Vårdfokus (vardfokus.se)

Här har vi flera tusen anmälda misstänkta biverkningar och inget händer. Inte logiskt alls. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?