Inlägg från: Anonym (Ulla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ulla)

Varför tar ni inte vaccinet?

Läs i alla grupper på fb om folk som skriver om sina biverkningar

• Anonym (Ulla)
    klyban skrev 2022-01-02 12:29:59 följande:

Varför ska man läsa där?

Är det inte bättre läsa där man sammanställt biverkningarna?

För anekdoter funkar inte här, bara fakta, och vi har 90000 rapporterade biverkningar, de flesta små och snabbt övergående.

350st har dött i samband med vaccination, och de som verkligen dött av vaccin är en bråkdelen av dessa 350.

Men man är inte klar där, så vi får invänta svaren.

Så du tar det som sägs på FB som en sanning, det är trots allt ett ställe man aldrig kan lita på någon och dessa saker.

Fakta är det enda som funkar, och där har du endast Läkemedelsverket att använda för Sverige.

Enbart i Indien säger man att de inofficiella dödstalen har en nolla bakom sig i Indien.

Och efter det, så inser man du för ett fallerat argument om man tror det är/var ett farligt virus.

Och detta berättar man om många länder och hur man underrapporterar, ta statistikchefen i Ryssland, han fick sparken för påpeka att överdödligheten berättar att det dött ytterligare 200000-300000 i COVID-19.

Så ett helt fallerat argument att så få dör i världen av tiomiljarder.

Och du kommer svar på en del länders döda efteråt, Indien har jag ingen förhoppning om alls, inte heller diktaturen Ryssland.

Whataboutism ändrar inget om att den ovaccinerade belastar sjukvården mer än de vaccinerade, och detta fast än de är så satans få.

Du är oärlig i din "argumentation" och man får en mycket stark känsla av att fakta är inte din sak och om den säger emot agendan.

Och vaccinets förträfflighet är redan överbevisad världen över, men eftersom man inte klarar av att diskutera annat än svart och vitt, så tror man att en mycket klar minoritet som överbelastar sjukvården mer än de vaccinerade skulle missas.

Fattar du väl ingen glömmer av detta.

Källa tack, så jag vet vart jag ska hämta mina pengar du pratar om.

Jag tar folks berättelser om sina egna kroppar mer seriöst än de som vill SÄLJA sitt vaccin ja
  • Anonym (Ulla)
    klyban skrev 2022-01-02 13:03:28 följande:

Endast Läkemedelsverket har faktan som du efterfrågar, anekdoter är icke fungerande.

Och ha en konfirmeringsbias berättar bara att du inte vill ta reda på faktan LMV har, varför är den faktan och det enda stället där man samlar upp faktan om läkemedel så dåligt, det är rätt skumt.

Är du faktarestistent, för FB är ingen källa bra nog för nått om vaccinen.

Är du dum på riktigt eller?

Om folk berättar om biverkningar så är de väl för fan bara att lyssna.
  • Anonym (Ulla)
    klyban skrev 2022-01-02 15:35:07 följande:

Men du klarar inte av att avgöra nått med dessa anekdoter på FB.

Men Läkemedelsverket kan detta med enkelhet då de har alla uppgifter och inte begränsade.

Biverkningarna är galet få och snabbt övergående.

Haha ja herregud. Lev i din lyckliga lilla bubbla du.
  • Anonym (Ulla)
    Anonym (Op) skrev 2022-01-02 21:28:13 följande:

Med all respekt så är folk som inte tar vaccin dumma i huvudet.

Läster du ens inlägget ovanför ditt????
  • Anonym (Ulla)

Snittåldern på de döda med covid är drygt 83 år, de flesta var över 85 är. 85% av dem hade andra bidragande sjukdomar.

Medellivslängden i Sverige är 81 år för män och 84 år för kvinnor.

1% av de döda med covid i Sverige var under 50 år.

Bland dessa var utlandsfödda överrepresenterade (Afrika & Mellanöstern)

Totalt döda med covid t o m 27 dec-21 (22 månader):

Norrbotten: 292

Västerbotten: 183

Jämtland: 124

Värmland: 213

Blekinge: 139

Samtidigt har nästan ingen dött i influensa under knappt två år.

Normalt dör det 700 pers/år i influensa (i Sverige)

Tuffare influensaår dör 3-4000 personer på ett år i Sverige.

2019 dog sju barn av influensa och tre av andra virus.

Källa: Socialstyrelsen

• Anonym (Ulla)
    klyban skrev 2022-01-03 15:29:53 följande:

Jag förstår det när du får så många fel.

Det är faktiskt gigantiska fel du gör och upprepat, och allt du gör är att låtsas om att det inte existerar och sen kör samma fel igen.

Ta vaccinen, de är frivilliga.

Men ta de du. Ta min spruta oxå o eftersom du är vaccinerad behöver du inte oroa dig om att bli smittad. Eller just ja du blir ju smittad ändå

Hahahhahahahha
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?