• Anonym (TS)

Infekterat, pappan vägrar betsla

Har setts hos familjerätten några gånger men får dålig hjälp av dem.

Sonen bor vv sen han var 1 år, är nu 13 och de eviga diskussionerna fortsätter. Hans pappa gör precis allt för att vara motvalls och både ljuger och manipulerar för att få som han vill.

Nu kommer räkningen för både fotboll och parkour som ska betalas sista januari, sammanlagt 5000kr. Räkningarna skickas på mailen (både min o pappans) och är ställda till vårdnadshavare för barnet XXXX.

Han skiter i att betala, och lämnar allt till mig. Precis som han gjorde i augusti månad när samma räkningar kom då.

Han tycker att jag kan betala dom här räkningarna eftersom han åker till Thailand över varje jul (men det har dom såklart inte gjort sen pandemin kom). Nu kanske dom ska åka över sportlovet och det är vi oense om eftersom sonen då missar en vecka i skolan, men det är en annan historia.

Jag tycker vi ska dela på dessa avgifter för träningarna. Att han åker till Thailand får stå för honom, eller vad tycker ni? Det är såklart jättekul för sonen att få åka med dit men tittar man tex på vad som ingår i underhållet finns inget om utlandsresor där? Kan ju inte vara så att pappan ska slippa undan andra räkningar för att han åker utomlands?

Vi har också åkt utomlands man inte så långt som Thailand och verkligen inte varje år, det har jag inte råd med.

Problemet jag står inför nu är alltså dessa räkningar som jag egentligen inte har råd med. Kommer få ta av mina sparpengar som egentligen ska gå till semester osv för att betala allt. Om jag inte betalat skickar de påminnelser till oss båda och betalar ingen då så antar jag att de säger att sonen inte får komma mer och han kommer få stå där och skämmas. Så ja, jag betalar såklart.

Men vad gör man?

Att komma överens om frågan kommer inte gå, pappan älskar att bråka och gör allt han kan för att själv framstå som bättre (han bjussar på resor) median jag är den snåla (som inte vill betala träningen så sonen inte får träna). Är väl bara att betala och försöka snåla lite till så vi har råd att göra något i sommar iallafall.

Svar på tråden Infekterat, pappan vägrar betsla