Ångrar abort:((
Jag säger som många andra, ge det lite tid. Att ångra en abort är vanligt när man är mitt i det och det är också vanligt att man plötsligt inte kan tänka på annat än barn. Hormoner och samvetet spelar en ett spratt.
Att inte bli ifrågasatt vid en abort tycker jag dock är en självklarhet. Ingen ska lägga värderingar eller åsikter i någons val kring att göra en abort. Jag förstår om du vill hitta en syndabock, men vården är inte det i det här scenariot.
På det du skriver låter det som att du har vissa kriterier du vill ha uppfyllda när du skaffar barn, så försök få dem uppfyllda. För mig var fast jobb, villa, stabil partner och gemensamma värderingar (alltifrån hur föräldradagar och VAB skulle delas till tankar kring uppfostran, julfirande etc) viktiga innan jag ens skulle överväga barn. Jag har drömt om att bli förälder sedan jag var typ 12 år, ändå skulle jag aldrig kunna tänka mig att sätta ett barn till världen utan att ha uppfyllt ?listan? jag gjort för mig själv. Nöj dig inte med halvdant, speciellt inte i stundens hetta.
Och slutligen. Ta hjälp av en psykolog att bena i dina känslor och tankar. Jag hoppas du mår bättre snart!