Inlägg från: momjanet |Visa alla inlägg
  • momjanet

Säker barnstol - IKEAs Antilop välter

Det finns ingen idiotsäker barnstol, speciellt inte till en tvååring. De flesta barn i den åldern springer omkring och sitter sällan blickstilla där man lämnar dem.

Det är ju olämpligt att lämna barnet där för att gå iväg ens en kortare stund. Fastän inte stolen välter kan barn ramla ur dem och höjden är hög.

• momjanet
    druvan52 skrev 2021-12-26 09:20:32 följande:
    Tack för era svar men tror ni missförstår. Ikeas Antilop välter alltså när vi ska sitta och äta i ca 15 minuter och det är det stora problemet. Så jag behöver en bättre barnstol som inte välter. Och snack om att min 2-åring inte ska behöva sitta stilla och äta undanber jag mig bestämt.
    Det tror jag inte. Tror du inte förstår att alla barnstolar kan välta. Den enda som inte välter är den du skruvar fast med bultar i golvet. Och då har du fortfarande risken att barnet ramlar ur stolen och skadar sig på det sättet.

Grejen är ju att ingen barnstol välter av sig själv utan barnet gör så att den välter. Och kan den välta en stol kan den välta alla. Tro mig, jag vet att det är så...
  • momjanet
    druvan52 skrev 2021-12-26 09:20:32 följande:
    Och snack om att min 2-åring inte ska behöva sitta stilla och äta undanber jag mig bestämt.
    Du missförstår.
    Ingen barnstol välter av sig själv för då skulle stolen inte få säljas. Utan det är ditt barn som gör så att det välter.
    Det som krävs för att stolen inte ska välta är faktiskt att den behöver sitta still.

• momjanet
    druvan52 skrev 2021-12-26 09:45:53 följande:
    Okej tack för era svar, jag sitter bredvid och håller fast stolen såklart men då får jag fortsätta göra det med andra ord. Tackar!
    Japp. Exakt så.

Men du, det går över...
Svar på tråden Säker barnstol - IKEAs Antilop välter