Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?
Med ensam så menas fysiskt ensam. Hur många sitter ensamma på julafton?
Med ensam så menas fysiskt ensam. Hur många sitter ensamma på julafton?
Så olika man kan vara. Jag har fått 4 julhälsningar via sms och det rör mig inte i ryggen eftersom jag tycker det är en tom och obetydlig sak. Jag skulle aldrig göra detsamma och svarar endast artigt för att jag måste. De flesta är tydliga massutskick och jag blir bara irriterad av detta fenomen som uppstått tack vare mobiler.
Jag firar ensam och har så gjort under många år. Inget ledsamt i det alls för mig och nu under pandemin känns det som ett naturligt val. Sitter i min ateljé och målar och dricker glögg men mina tankar går till alla dem som faktiskt känner sig ensamma en sån här dag. God jul till er alla.
Jag sitter ensam första julen. Tidigare firade jag alltid med föräldrar och syskon men nu är jag inte inbjuden tyvärr. Lär väl bli såhär alla högtider framöver.
Ensam hemma i covid karantän.
Jag sitter ensam första julen. Tidigare firade jag alltid med föräldrar och syskon men nu är jag inte inbjuden tyvärr. Lär väl bli såhär alla högtider framöver.
Ja, det är ju så. Man är inte intresserad av att följa processen från nygravid till bebis och därifrån och framåt.Barn är, enligt mig, inte roliga att umgås med förrän de är minst tre år. Gärna mer. Sen är många ungar alldeles för gnälliga, sånt orkar jag inte höra på några längre stunder.Kan du inte föreslå en kväll med dina vänner där ni kan äta och dricka lite gott? Hemma hos någon annan, eller om din man och dotter åker iväg den kvällen?Känns väl lite märkligt att föreslå umgänge hemma hos någon annan men när det är som det är så skadar det väl ändå inte att fråga?Min FB svämmar över av julhälsningar, jag tycker det är mest jobbigt då jag känner att jag måste tacka alla. Så olika man kan vara va?Försök att inte ta åt dig så mycket!
Har blivit en vana att vara ensam vid jul. Mamma är död, pappa på rpk (vet ej, bryr mig ej, noll kontakt), brorsan död, min kärlek är gift och med sin riktiga fru och familj/släkt.
Eftersom jag inte dricker alkohol så dränker jag ensamheten i rökt lax, lightjulmust och witcher på netflix. (ny säsong!) samt tycker synd om mig själv.
Får man ens rätt till att säga att man är ensam utan det då påstås handla om rätt till andra människor?