Anonym skrev 2021-12-24 15:56:55 följande:
Ja, det är ju så. Man är inte intresserad av att följa processen från nygravid till bebis och därifrån och framåt.Barn är, enligt mig, inte roliga att umgås med förrän de är minst tre år. Gärna mer. Sen är många ungar alldeles för gnälliga, sånt orkar jag inte höra på några längre stunder.Kan du inte föreslå en kväll med dina vänner där ni kan äta och dricka lite gott? Hemma hos någon annan, eller om din man och dotter åker iväg den kvällen?Känns väl lite märkligt att föreslå umgänge hemma hos någon annan men när det är som det är så skadar det väl ändå inte att fråga?Min FB svämmar över av julhälsningar, jag tycker det är mest jobbigt då jag känner att jag måste tacka alla. Så olika man kan vara va?Försök att inte ta åt dig så mycket!
Ska försöka att få mod att bjuda hit dom (UTAN bebis och man ;D ) är bara rädd att inte få svar eller att 1 enda kommer, känns pinsamt då. Min kusin är född samma år som mig, hon har en 4 åring och en snart en nyfödd, hennes vänner fixar alltid massa "suprise fester" och hon har verkat umgås med dom hela tiden, man ser det ju på bilderna..
Alltså mina vänner ellet såkallade vänner har alltid skickat god jul hälsnignar via whatsapp, än så länge har jag inte fått en enda... 1 DM på Insagram bara..
Facebook har jag tagit bort, där fick man ju alltid massa grattis och godjul hälsnignar från personer man inte känner ens så bra..
Kan de bero på att jag inte gått ner mina gravid kilon? :( Det har min kusin till ex..
Så ytligt allt känns..
Jag lägger dock inte ut bilder på sociala medier på min dotter, kanske det påverkar? Att jag är den enda bland mina vänner och bekanta som inte gör det. Men jag och min man har bestämmt att vi vill tänka på vår dotter, hon kanske inte vill att vi lägger ut bilder och säger det senare när hon är äldre osv.