Inlägg från: Anonym (15/9) |Visa alla inlägg
  • Anonym (15/9)

BF september 2022

Hos oss sa de att bebis redan är daterad på kub och man därför inte ändrat datumet då han är planerad! De var lite skönt faktiskt känns så besvärligt att flytta bakåt ????

• Anonym (15/9)
    Jooosen skrev 2022-04-25 20:57:54 följande:
    Ja verkligen! Har tänkt många ggr att det måste skett en del att som råkar säga? det blir en pojke för oss. Har en flicka sen innan så det känns otroligt kul. vi va dock 100 % inställda på en till tjej haha!! 
    Å va roligt!! hade också så gärna velat ha en tjej men nu är de slut på bebistillverkning här hemma så får nöja mig med triss i pojkar och lika glada är vi för det! 

mrn tycker de verkar så mysigt att handla tjej kläder de är min egentliga stora sorg Tungan ute
  • Anonym (15/9)
    Hedblomster skrev 2022-05-01 11:45:29 följande:

Har äntligen börjat känna rörelser och sparkar! I fredags kände jag massor och även igår fram tills att det plötsligt slutade och nu har det varit stilla i snart ett dygn. Säkert har hon bara flyttat sig därinne och bytt position. Finns fortfarande platser bakom moderkakan där jag inte känner henne alls, upptäckte vi hos barnmorskan i fredags. Men så tråkigt! Var så mysigt och härligt att känna så mycket och även om jag försöker tänka logiskt blir jag orolig ändå. Tycker också att jag har som lite mensvärk idag, är väl säkert nån slags växtvärk men... 

Mysig!! men jag håller med vecka 21+3 nu och känner bebisen väldigt sporadiskt! tycker de är lite stressande 
  • Anonym (15/9)
    Syren93 skrev 2022-05-07 06:48:06 följande:

Går in i vecka 21+0 i morgon (tjoho) och har börjat spana lite på vagn. Det känns som rena djungeln! Jag förstår att det enklaste kanske är att åka till en butik och kolla. Tänkte om ni hade några tips!

Jag vill helst slippa lägga en månadslön på vagn.. Och vill ha en som fungerar bra att köra med på landet! Gillar vagnar som har 4 stora hjul, alltså ej små där framme, men hittar typ inte det!

Hoppas ni alla mår bra Glad

Håller med dig! hade en fantastik vagn till förra barnet men den har utgått. Vi vill ha ny vagn så blev en ntx90 som kom i veckan. Kostade 14 i affären men hittade  En för 8000 på nätet 
  • Anonym (15/9)

22+1 idag och jag kräk, kräks och kräks!! så himla trött på det här! 

• Anonym (15/9)
    Anonym (Maj) skrev 2022-05-08 08:07:20 följande:

Är det också så hos er att man inte träffar barnmorskan från vecka 11 (inskrivning) till vecka 24? Jag bara undrar eftersom i ett av mina appar stod nåt om att bm börjar mäta magen redan i vecka 20. Troligtvis är det bara fel i appen men jag undrar hur det är hos er andra. 

23+5 kommer jag vara vid första riktiga besöket!
  • Anonym (15/9)

Jag har mycket övervikt från början och har ingen jätte mage kanske att man kan ana att jag är gravid men inte givet, har ett BMI på 35. med andra barnet ursäktade sig en kollega jag sällan träffar och frågade om jag var gravid, de var en vecka innan han är född Skrattande tror dock jag är större denna gång. har delade magmuskler vilket ser lite lustigt ut ä. Använder mina vanliga jeans och sådär än vecka 23+2 

• Anonym (15/9)

Bm besök idag! magen mäter 23 cm och järnet dala men mysigt att få höra den lille :) 

• Anonym (15/9)

kul med lite liv igen i tråden :) 

här rullar det också På! 

har fått järndropp och är såå mycket piggare! skönt det! Även fått graviditsdiabetes så har varit på ett par tul och får både måltidsinsulin och långtidsinsuli. 
    har precis gått på semester för att sen komma tillbaka först till nästa höst om allt går som de ska! märklig känsla :) 

mycket sammandragningar och förverkar! bebis är ruckbar Men ligger med huvudet ner och väldigt lågt! 
    känns tveksamt att bebis stannar till vecka 40 men vi får väll se..

• Anonym (15/9)
    Preggo2022 skrev 2022-08-01 22:32:52 följande:
    Ja det verkar som det avtog lite i tråden vad jag såg. Så varför inte starta upp nu när vi ändå inte har så länge kvar :)

Skönt att du fått järndropp men det lät drygt med graviddiabetes.. 
    Jag har haft semester men gick in på gravidpenning idag fram tills 10 dagar innan beräknat, då har jag semester igen :)
    Jag har lagt föräldraledigt fram till 1/4 men lär bli längre. Känner lika som dig, märklig känsla att inte jobba på ett tag. Detta är mitt första barn så jag är van att jobba. Har du flera barn eller är detta ditt första? :) 

Jag vet inte vad jag ska känna när det gäller sammandragningar men det lär ju märkas :) 

Ja de är lite Drygt samtidigt skönt att de håller koll på oss

Tredje barnet för mig, har en 3 och 6 åring sen innan är Igångsatt med ettan då kroppen inte var med alls. onda sammandragningar (Hemsk mensvärk jag ?vaggade? mig igenom) på nätterna! 
    tvåan kom igång naturligt 38+0 väldigt enkelt och smidig så hoppas på en sån igen :) 

har som mensvärk på kvällar och nätter, tänk lite sendrags känsla längst ner i magen nu de flesta nätter så hi får se! 

spännande med första barnet :) vi ni var de blir?

• Anonym (15/9)
    Jooosen skrev 2022-08-09 20:21:00 följande:

hej allihopa! Längesen! Vecka 34+3 idag. magen har växt massa sista dagarna känns det som och jag börjar få svårt att gå. Gymmar och cyklar en del fortfarande men just att gå är jobbigt som fan. Första barnet blev jag igångsatt 16 dagar efter bf så ber till högre makter att det ska sättas igång av sig självt denna gång. Men känns som att det kan bli samma scenario ?. Bf 16/9 och jobbar min sista dag 9/9 tänker jag. Hur länge jobbar ni andra innan bf? 

Säg inte de! har som sagt en bf +14 igångsatt, tvåan kom spontant 38+0 
    trode han skulle komma redan 36+3-4 typ 
  • Anonym (15/9)
    Preggo2022 skrev 2022-08-02 22:09:51 följande:
    Ja det är skönt att dom kollar upp oss så allt ser bra ut :) jag hade ingen gravidiabetes iaf. Låg på 7,8 i blodsocker efter 2 timmar imorse efter glukosen.

Ahaa, lagomt mellanrum ändå :) men fy sjutton, det låter inte som något man vill vara med om, men tänk vad kroppen är fantastiskt egentligen som klarar det mest :)

Åhh vad spännande! Kanske är mer och mer på gång då :)

Jaa det ska bli väldigt spännande och sen att få se hur man hantera det hela och allt. Ja det blir en flicka :)
    Skönt med Diabetesen. 

jag har fått både måltids och långtidsinsulin, de funkar bra men så less på att sticka mig i fingertopparna hela tiden. sprutorna går bra men fingrarna lider! 
  • Anonym (15/9)

Blev en augustibebis för oss!
    min magkänsla var rätt och den 11/8 vecka 35+5 kom han i en rasande fart! så märkligt första barnet kom v 42 andra v 38 och så nu vecka 36

vi mår bra men inskrivna på neo! sambon är hemma och tar hand om barnen, stora sonen börjar skolan i morgon. som jag saknar dem!! Vi får inte ta emot besök, bor 8 mil bort så för långt att svänga förbi och titta genom fönstret samtidigt Som det är såå mysigt med bebis! 

• Anonym (15/9)

Kämpa på ni andra snart är ni i mål ????

• Anonym (15/9)
    MissDB skrev 2022-08-24 09:35:34 följande:

God morgon!

här går det bra. Igår
    föddes våran son men tyvärr har han problem med andningen så vi ligger på neo-iva.

våran yngsta dotter var ganska liten. Hon föddes i vecka 35+6 och vägde 2400. Tänker att det viktigaste egentligen är flödet. Jag tror det kommer gå jättebra för er!

Stort grattis!! 

hur går det för er? Jag minns inte riktigt, var han tidig?

Svar på tråden BF september 2022