Inlägg från: Hejsan91hejsan |Visa alla inlägg
  • Hejsan91hejsan

BF september 2022

Fick äntligen positiva besked på KUB imorse, sån lättnad efter tidigare 2 ma! Så idag tog jag mig modet och vågade faktiskt köpa några plagg som jag tänkte slå in till min sambo så han får reda på könet när han öppnar (ja tyvärr vräkte nipt-läkaren ur sig de förhastat på tel förra veckan). 

• Hejsan91hejsan
    Aline2022 skrev 2022-03-21 17:28:28 följande:
    Grattis, vilken lättnad! Vart köper ni andra bebiskläder?
    Jag köpte på Lindex och Kaphal ?? 
  • Hejsan91hejsan
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-21 19:58:57 följande:
    Jag köpte på Lindex och Kaphal ?? 
    Skulle vara en smiley och inte frågetecken hehe
  • Hejsan91hejsan

Berättade på jobbet så fort jag visste att jag va gravid då jag måste undvika vissa kemikalier etc på jobbet. Så no secrets här hehe.

• Hejsan91hejsan
    Emma1b skrev 2022-03-23 21:53:42 följande:
    Kub ul idag och alltsåg bara bra ut, är så lycklig! Har ju redan gjort nipt men var livrädd att hjärtat inte skulleslå. Så fantastiskt att få se henne!

Hejsan91hejsan, samma här. Jobbar på labb så samma dag som pluss var det bara att berätta...
    Awww grattis vad skönt :))!! En sådan himla lättnad! Också så glad Att jag gjorde nipt innan då jag fick en risk på 1:1670 vid KUB trots liten nackspalt, och tror inte jag hade känt mig lugn med det annars. Även Om bm iof sa att det klassas som låg risk. 

vad fick ni för risk På kub?
  • Hejsan91hejsan

MissDB, har gjort nipt och det var bra. Men blir ändå nojig då Blodproverna måste dragit ner rejält. Hade trisomi 18 i höstas och har nu läst att dåliga blodprover också kan va dåligt av andra anledningar :(

• Hejsan91hejsan
    Anonym (15/9) skrev 2022-03-25 14:55:57 följande:

Vad menar du är dåligt på ditt blodprov? 

försök att inte oroa dig, jag vet att det är svårt men man blir bara att må dåligt! 

La in en bild några meddelanden upp :/
  • Hejsan91hejsan
    Anonym (15/9) skrev 2022-03-25 19:10:16 följande:
    Jo men ser inte de jätte bra ut? 
    fick mycket sämre än dig! men gjort nipt så hoppas allt är okej endå :) 
    Blev mest orolig över att blodprovet var så lågt. Vet du vad du fick för värden på blodproven?

Håller tummarna för dig <3
  • Hejsan91hejsan
    Anonym (15/9) skrev 2022-03-25 19:36:49 följande:
    Nej jag vet inte alls bara att nipt Sagt att barnet troligtvis inte har avvikelser :)
    Okej vad skönt :) Får försöka hitta lugnet och jag hoppas att det går bra för alla oss här, nipt är ju trots allt väldigt säkert :) Trodde verkligen inte att kub resultatet skulle göra mig så nervös för ultraljudet såg ändå väldigt bra ut av vad hon kunde se. 
  • Hejsan91hejsan
    Anonym2022 skrev 2022-03-25 20:37:41 följande:

Är det någon som har gjort  el har funderat på fostervattenprov?

Eftersom jag är 37 och bara fick göra kub så går tankarna kring det då det inte ger några garantier 

Jag gjorde nipt privat, tycker de känns bättre Eftersom det är riskfritt :))
  • Hejsan91hejsan

Min är väldigt liten men idag är nog faktiskt  första dagen jag ändå faktiskt kan se att det är en liten minikula där oavsett tid på dygnet. Gick också in i vecka 15 idag :) Men man blir så blind på sig själv? men skulle aldrig synas med kläder än tyvärr (Om man inte visste om det).

• Hejsan91hejsan
    Hedblomster skrev 2022-03-30 10:23:27 följande:

Vecka 16+5 idag och jag är så orolig hela tiden! Och det hanterar jag genom att googla typ "MA upptäckt vid RUL" och läsa om folk som varit med om just det... Hade önskat att jag fått börja känna lite rörelser som vissa får göra. Men vet att det kan dröja. Har två veckor och en dag till ultraljud och det känns nästan oöverkomligt. 

Är också orolig och ser inte ens någon mage typ (14+1 ca). När började er mage titta fram?
Svar på tråden BF september 2022