BF september 2022
Bör ha varit i vecka 12+0 när blodprovet togs.
Bör ha varit i vecka 12+0 när blodprovet togs.
#feliscatus. Men har du gjort ultraljudet? Det är ju proverna och ultraljudet i sig som avgör risken, det slutliga värdet. Du lär inte få nått svar på enbart blodproverna.. :) vad jag förstått så brukar man få svar på plats.
Alltså jag inser ju att jag blivit helt hispig lol
Om något varit uppenbart fel borde jag väl fått veta det där och då?
Borde verkligen försöka lugna ner mig. Mitt barn lever (eller gjorde i alla fall i vecka 12+4 och då ska ju den största missfallsrisken vara över), hjärtat slår som det ska och allt som ska finnas där finns. Och det är ju det viktigaste. Och trisomi 13 och 18, som ju är ganska allvarliga syndrom om jag förstått det rätt, är ju trots allt väldigt ovanliga.
Phew. En kopp te kanske och försöka bli normal i huvudet? Hahaha
På fredag går jag in i vecka 16 (!!!!! känns som vecka 6 var igår?) och det börjar bli dags att tänka på gravid- och senare barnförsäkring.
Någon som har tips och råd?
Jag har TryggHansa till mig och barnen.
Syns era magar förresten? Jag gick över till gravidkläder denna vecka, kunde inte knäppa byxorna längre, är i v 11+3 idag, känns tidigt. Men kan bero på att jag självmedicinerat illamåendet med ballerinakex ;)
Vecka 16 idag!
Längtar såååå till RUL haha
Tre veckor och fyra dagar kvar! Känns som en evighet
Ni som är gravida för första gången, har er mage börjat synas än? Vilken vecka är ni i isåfall? Är i vecka 12+5 och längtar så tills man kan se en liten kula :)))
RUL idag och allt såg bra ut!
RUL imorgon!
Är superorolig för att någonting ska vara fel med min bebis. Jag vet att den levde igår, för jag lyssnade lite med Angelsounds och hörde definitivt ett hjärta slå - men tänk om bebisen inte växer? Tänk om hen inte har något fostervatten? Tänk om någonting är allvarligt fel?
Jag har gått ned ett kilo på en vecka nu och någon mage har jag inte heller. Känner mig inte gravid öht, och ser definitivt inte gravid ut. Fy fan, är så nervööööös.