Inlägg från: Hejsan91hejsan |Visa alla inlägg
  • Hejsan91hejsan

BF september 2022

Kan inte citera folk men ja sist upptäckte de trisomi 18 på nipt för mig. Fostret dog sedan i vecka 11+6 (jag skulle varit i vecka 14 men fostret måste växt sakta). 

Imrosé gjorde jag ett till tidigt ultraljud och än så länge verkar allt se bra ut, en sådan himla lättnad, var så otroligt nervös innan. Blev dessutom framflyttad från 10+5 till 11+1 så känns skönt att fostret denna gång verkar växa på sig i rätt takt till skillnad från sist när de upptäckte kromosomavvikelsen. Ska faktiskt göra nipt privat i kväll, hoppas så innerligt att det kommer gå bra. Blivit  helt förstörd efter 2st MA och upplever det så himla tufft med ultraljud. För övrigt så Träffade jag idag en sådan himla snäll läkare på lasarettet som sa att jag får säga till om jag vill ha fler ultraljud inlagt så fixar dom det :) 

• Hejsan91hejsan

Emmab1, åå förstår din nervositet 100% men hoppas och håller tummarna att det går bra för oss!! Va helt fullbokat här i Dalarna nu så åkte faktiskt till Örebro för nipten:))! Bad läkaren ringa oavsett bra eller dåliga resultat så lär dö av nervositet när samtalet kommer!

Luthia, kommer nog inte våga gå med i någon fb grupp innan rul denna gång. Kommer bli så tufft om de inte går vägen :( 

• Hejsan91hejsan

Jag betalade fr nipt privat förra veckan, kostade 5600kr i Örebro. Här i Dalarna är de ännu dyrare och kostar 6100kr men tycker det är värt det.

• Hejsan91hejsan

På tal om covid är jag också orolig ???????? känner idag exakt samma känsla i halsen som när jag hade covid för 2 år sedan. Gick in i vecka 12+0 idag, hoppas det inte ställer till något 

• Hejsan91hejsan

Jordgubbstanten, ja har tagit de första 2 doserna men inte 3e eftersom jag inte passerat v 12.

grattis till er som de gått bra på kub/nipt :)))!

• Hejsan91hejsan
    Anonym (Orolig!) skrev 2022-03-14 17:58:37 följande:

Tråkigt att man blir ignorerad i gruppen:(?. 

Ja jag gjorde det tis kväll förra veckan och han sa att svaren troligtvis skulle komma i slutet på denna v :) sa de inte till dig hur länge de skulle ta? 
  • Hejsan91hejsan

jahapp så visade självtestet positivt för covid. 2a gången på ett år trots 2 doser. Någon mer som haft covid denna graviditet? Lite orolig är i vecka 12+1 nu..

• Hejsan91hejsan
    Anonym (15/9) skrev 2022-03-15 09:05:34 följande:
    Ovaccinerad och hade covid för första gången när jag var i vecka 6. det gick bra :) 
    Vad skönt att höra :)) kanske va dumt av mig att dra iväg till Fjälls och åka snowboard .. men får hoppas det går över snart :)!!
  • Hejsan91hejsan
    Emma1b skrev 2022-03-15 20:31:13 följande:

Syns era magar förresten? Jag gick över till gravidkläder denna vecka, kunde inte knäppa byxorna längre, är i v 11+3 idag, känns tidigt. Men kan bero på att jag självmedicinerat illamåendet med ballerinakex ;)

Hade covid för 1 år sedan och blev inte så farligt sjuk Typ feber 1-2 dygn. Nu känner jag mig helt utslagen och är så orolig :((( har dock ingen feber tror jag. Vore så himla jobbigt om det sket sig igen nu pga covid :(( hade egentligen tid för covid vaccin samma dag som jag plussade i början av januari men sköt upp det.. 

jag är är i vecka 12+1 och börjar känna mig lite svullen typ
  • Hejsan91hejsan
    Aline2022 skrev 2022-03-16 06:01:50 följande:

Jag förstår din oro, kan du höra av dig för ett ul när du är symtomfri? 

Jag hade själv hög feber i 3 dagar, syresatte mig 96 procent och puls runt 100 i vila. Hade tack och lov kub 1 v efter första symtom och fick se att den hade klarat det.

Har kub på på måndag :)! Egentligen är väl inte covid värre än en rejäl förkylning/ mild influensa så borde väl inte vara ngn större fara egentligen Tänker jag. Men efter 2 ma känns det tufft :((

Svar på tråden BF september 2022