Inlägg från: Jordgubbstanten |Visa alla inlägg
  • Jordgubbstanten

BF september 2022

Jooosen skrev 2022-03-13 13:52:05 följande:

Hej tjejer! 

när kommer ni berätta för jobbet? Eller när berättade ni, ni som redan sagt det? Jag går in i vecka 15 på onsdag. vill bara få det gjort samtidigt som jag är SÅ nervös pga endast jobbat 6,5 månad?.. 

Många på mitt jobb vet redan eftersom jag hamnat att vara sjukskriven de senaste 6 veckorna pga hyperemesis.. Men annars tänkte jag berätta åt resten när jag är tillbaka på jobb.. som det ser ut nu så blir det i ca vecka 15-16 :)
  • Jordgubbstanten
    Pez skrev 2022-03-13 14:23:45 följande:

Jag berättade i vecka 14 för min chef. Hon sa att det hade hon redan räknat ut och gratulerade mig så mycket. Jag jobbar inom vården så kommer nog jobba administrativt från vecka 20 :) 

var inom vården arbetar du? Jobbar också inom vården men i finland och har lite svårt att förstå mig på vilka vårdyrken som har rätt att göra annat pga covid :)
  • Jordgubbstanten

Är det någon av er som haft corona nu under graviditeten? 

sonen testade positivt så väntar med spänning hur det ska beté sig för mig..

• Jordgubbstanten
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-14 15:20:27 följande:

På tal om covid är jag också orolig ???????? känner idag exakt samma känsla i halsen som när jag hade covid för 2 år sedan. Gick in i vecka 12+0 idag, hoppas det inte ställer till något 

Hoppas du klarar dig! Är du vaccinerad? Har förstått att det inte är lika farligt iom graviditeten då men vet inte.. 
  • Jordgubbstanten
    Syren93 skrev 2022-03-14 16:44:37 följande:

Har idag varit på KUB, allt såg fint ut, fick låg risk på allt! Vecka 13+1 stämde precis. Känns så otroligt skönt, en lättnad! Och även lite märkligt att se fostret där på skärmen!

Så härligt att läsa!! Imorgon på morgonen är det min tur, blir väl inte mycket sömn inatt kan jag tro ;D
  • Jordgubbstanten

Jag visste inte ännu att jag var gravid när jag tog tredje sprutan..
    var på kub idag och allt såg riktigt fint ut! Vilken lättnad!

• Jordgubbstanten
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-18 08:27:22 följande:
    Hur mår du? Har ju också det, hostade i måndags, i tisdags hade hade jag mest ont i kroppen och helt förstörd (dock ingen feber tror jag), och nu är jag i stället dunderförkyld. Enligt min bm ska det inte vara någon fara. Hoppas det går över snabbt för dig. Jag hade ju bara 2 sprutor dessutom. 
    Rätt bra tycker jag ändå .. känns som en förkylning typ.. har ännu ingen feber eller så utan känns mest i halsen och näsan. Krya på dig! Hoppas vi slipper det snart!
  • Jordgubbstanten
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-20 15:40:57 följande:

Jag har blivit väldigt försiktig efter mina två tidigare ma som ändå inträffat rätt sent. Men kanske att jag vågar köpa ngt i veckan om kub ser bra ut imorgon :))) 

Tråkigt att läsa om dina ma :( får jag fråga vilka veckor? När du skriver att de var sena :( 
    denna gång håller vi alla tummar och tår att det går bra för alla i tråden!
  • Jordgubbstanten
    Aline2022 skrev 2022-03-20 15:17:47 följande:

Jordgubbstanten: Jag har köpt ca 10 heldressar i 50/56 från Polarn o Pyret och Lindex. Skulle något hända är det värsta inte att jag har lite bebisgrejjer hemma. 

Precis! Så är det ju. 
  • Jordgubbstanten
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-21 17:26:19 följande:

Fick äntligen positiva besked på KUB imorse, sån lättnad efter tidigare 2 ma! Så idag tog jag mig modet och vågade faktiskt köpa några plagg som jag tänkte slå in till min sambo så han får reda på könet när han öppnar (ja tyvärr vräkte nipt-läkaren ur sig de förhastat på tel förra veckan). 

Så skönt! Förstår att du varit orolig när du har historia av ma! 
    nu får du försöka pusta ut och njuta!
  • Jordgubbstanten

Berättade i vecka 7.. hamnat att vara hemma nu 7 veckor pga illamåendet och kräkningarna + corona senaste veckan Skrattande
    ska tillbaka till jobbet på fredag och hoppas det funk nu när kräkningarna är färre..

• Jordgubbstanten
    Anonym2022 skrev 2022-03-24 10:35:23 följande:

Hur fick ni veta siffrorna på Kub? När jag gjorde det sa de bara att det var låg risk, inget mer.

Här där jag bor får man siffrorna på papper.. men bor i finland så fungerar säkert annorlunda här.
  • Jordgubbstanten
    Emma1b skrev 2022-03-24 17:26:23 följande:

Googla på engelska så hittar du lite studier. Men det kanske bara kommer oroa dig i onödan. I de allra flesta fall går det ju bra även med lågt papp-a,men vissa risker ökar. Hoppas jag inte skrämt upp dog. Det var inte meningen. 

Vad räknas som lågt värde? 
  • Jordgubbstanten
    Hedblomster skrev 2022-04-06 14:25:55 följande:

Jag kommer vara i v 18+6 vid rul, fick inte boka tidigare för barnmorskan... Men vet andra i andra regioner som gör tidigare :) Är i 17+5 idag och inga sparkar än, hoppas jag får se en livlig typ även om jag inte känner det! 

Oj! Här där jag bor ska man vara 20 fulla veckor! Så olika det kan vara Glad
  • Jordgubbstanten
    Emma1b skrev 2022-04-26 22:58:45 följande:

Så härligt om alla positiva besked! Och ni som känner lite besvikelse att ni inte får en dotter, ha inte dåligt samvete för det! Man har rätt att känna som man gör! 

Hur mår ni? Mitt illamående har blivit jättemycket bättre, men tröttheten är hemsk. När jag kommer hem från jobbet är jag så trött att jag MÅSTE sova middag. Trots att jag oftast lägger mig kl 21...så frustrerande när man läser i gravidappar " nu har nog den värsta tröttheten gett med sig" nope, inte här. Ligger bra i hb och bara lite lågt i ferritin, så det är nog inget annat att göra än att gilla läget...

Har precis som du! illamåendet mycket bättre men tröttheten, den är hemsk Skrattande hoppas det går över småningom!
Svar på tråden BF september 2022