BF september 2022
Hej tjejer!
när kommer ni berätta för jobbet? Eller när berättade ni, ni som redan sagt det? Jag går in i vecka 15 på onsdag. vill bara få det gjort samtidigt som jag är SÅ nervös pga endast jobbat 6,5 månad?..
Hej tjejer!
när kommer ni berätta för jobbet? Eller när berättade ni, ni som redan sagt det? Jag går in i vecka 15 på onsdag. vill bara få det gjort samtidigt som jag är SÅ nervös pga endast jobbat 6,5 månad?..
Jag berättade i vecka 14 för min chef. Hon sa att det hade hon redan räknat ut och gratulerade mig så mycket. Jag jobbar inom vården så kommer nog jobba administrativt från vecka 20 :)
Är det någon av er som haft corona nu under graviditeten?
sonen testade positivt så väntar med spänning hur det ska beté sig för mig..
På tal om covid är jag också orolig ???????? känner idag exakt samma känsla i halsen som när jag hade covid för 2 år sedan. Gick in i vecka 12+0 idag, hoppas det inte ställer till något
Har idag varit på KUB, allt såg fint ut, fick låg risk på allt! Vecka 13+1 stämde precis. Känns så otroligt skönt, en lättnad! Och även lite märkligt att se fostret där på skärmen!
Jag visste inte ännu att jag var gravid när jag tog tredje sprutan..
var på kub idag och allt såg riktigt fint ut! Vilken lättnad!
Nu har coronan tagit mig :( känns lite oroande men hoppas det går bra! Har tre sprutor.
När vågar man börja shoppa och fixa åt bebisen? :D
Jag har blivit väldigt försiktig efter mina två tidigare ma som ändå inträffat rätt sent. Men kanske att jag vågar köpa ngt i veckan om kub ser bra ut imorgon :)))
Jordgubbstanten: Jag har köpt ca 10 heldressar i 50/56 från Polarn o Pyret och Lindex. Skulle något hända är det värsta inte att jag har lite bebisgrejjer hemma.
Fick äntligen positiva besked på KUB imorse, sån lättnad efter tidigare 2 ma! Så idag tog jag mig modet och vågade faktiskt köpa några plagg som jag tänkte slå in till min sambo så han får reda på könet när han öppnar (ja tyvärr vräkte nipt-läkaren ur sig de förhastat på tel förra veckan).
Berättade i vecka 7.. hamnat att vara hemma nu 7 veckor pga illamåendet och kräkningarna + corona senaste veckan
ska tillbaka till jobbet på fredag och hoppas det funk nu när kräkningarna är färre..
Hur fick ni veta siffrorna på Kub? När jag gjorde det sa de bara att det var låg risk, inget mer.
Googla på engelska så hittar du lite studier. Men det kanske bara kommer oroa dig i onödan. I de allra flesta fall går det ju bra även med lågt papp-a,men vissa risker ökar. Hoppas jag inte skrämt upp dog. Det var inte meningen.
Har mittiallt från ingenstans fått värsta magen
v15 för mig nu..
RUL först 12.5, om en evighet vill nog veta kön! Min man är helt säker på att det är en tjej.
Jag kommer vara i v 18+6 vid rul, fick inte boka tidigare för barnmorskan... Men vet andra i andra regioner som gör tidigare :) Är i 17+5 idag och inga sparkar än, hoppas jag får se en livlig typ även om jag inte känner det!
Så härligt om alla positiva besked! Och ni som känner lite besvikelse att ni inte får en dotter, ha inte dåligt samvete för det! Man har rätt att känna som man gör!
Hur mår ni? Mitt illamående har blivit jättemycket bättre, men tröttheten är hemsk. När jag kommer hem från jobbet är jag så trött att jag MÅSTE sova middag. Trots att jag oftast lägger mig kl 21...så frustrerande när man läser i gravidappar " nu har nog den värsta tröttheten gett med sig" nope, inte här. Ligger bra i hb och bara lite lågt i ferritin, så det är nog inget annat att göra än att gilla läget...
Var på ultraljud idag! Det blir en liten tjej Allt såg bra ut! Så skönt!!