BF september 2022
Jag skrev dit ett hjärta (emoji) men emojis blir ju frågetecken kom jag ju på :) så det är ingen fråga den sista meningen så du vet.
Jag skrev dit ett hjärta (emoji) men emojis blir ju frågetecken kom jag ju på :) så det är ingen fråga den sista meningen så du vet.
Aline2022, 40 år, BF 2/9, 6 barn
luthia, 31 år, BF 2/9, 1 barn fött 2020
JagGillarTomater, snart 31 år, BF troligtvis runt 4/9, första barnet
lottizm, 37 år, BF 5/9, 2 barn (06, 10)
Värmlandsjänta, 30 år, BF 9/9, ett barn fött 2019 sen innan
Pearly01, 33 år, BF 7/9, ett barn fött 2020
LillaSam, 28år, BF 10/9. Första barnet
Hej! Jag är gärna också med! Plussade igår, mitt första barn så jag är sååå taggad.
Hej!
Finns det någon facebookgrupp man kan gå med i? =)
Hej! Jag är gärna också med! Plussade igår, mitt första barn så jag är sååå taggad.
Någon mer som vaknar och är hungrig och törstig på natten? Har fått gå upp 3 nätter i rad och äta clementiner och dricka vatten och sen gå och lägga mig igen. Trodde kanske inte att man var extra hungrig såhär tidigt (V4+5)
Har ni laddat ner någon gravid app ännu? Vilken gillar ni bäst? Har fått olika bf på olika appar utom två så utgår ifrån dem just nu.
Stort grattis till er senaste som har skrivit att ni har plussat!! =) det finns en FB grupp med BF september för er som vill gå med där. Skriv till "luthia" så skickar hon länk (luthia finns t.ex på sida 1).
Hoppar in här.
Jag plussade igår och är beräknad 23 september. Kan säkert skiljas någon dag men ska göra ett vul snart. Det är mitt tredje barn. Blev gravid med hjälp av letrozol då jag har PCO. Haft två missfall och svårt att bli gravid. Vi hade börjat diskutera IVF så jag hoppas det går vägen denna gången. Har svårt att hoppas ännu att det ska gå vägen men jag skulle bli så glad om det gjorde det :)
Slutar man någonsin oroa sig?
Fick ju bruna flytningar för tre, fyra dagar sen... ringde bm som sa att om det var missfall skulle blödningen komma igång ordentligt inom ett par dagar och strecket på teststickan bli tydligt svagare efter några dagar till en vecka. So far so good, jag har inte börjat blöda ordentligt än, så det behöver ju inte vara någon fara.
Men!! Nu är jag istället rädd för att det ska vara ett utomvedshavandeskap?! Går in i vecka 7 idag (6+0) och visst känns brösten lite ömma, men i övrigt har jag liksom inga typiska graviditetssymptom. Däremot känner jag ett jävla tryck (?) runt livmodern... känns typ som att den vill trilla ur kroppen, särskilt när jag gör någonting som kräver att jag tar i lite. Ugh... om det är utomkveds vill jag ju inte behöva vänta tills det spricker och jag får skitont - men så länge jag inte får skitont vill de inte kolla någonting heller.
Vecka 7+0 idag!
Ögonen är som två öppna kranar och jag vill sova heeeela tiden, utom tidig morgon haha
Konstant sötsugen, känns inte sådär superbra när man kommer till kassan på Coop och inser att man lagt i SEX (!) chokladbitar i varukorgen
Fortfarande inte mycket till illamående, tackar gudarna för det!! Med min kräkfobi går jag omkring och oroar mig för det hela tiden.
Och apropå den där facebook-gruppen - jag vill också vara med! Snart. Typ när jag går in i vecka 12. Meeeen jag kan inte skriva till folk här på fl? Går inte att trycka på namn och komma in på profiler heller av någon anledning. Någon som vet hur jag gör?
Hej alla!
Hoppar in här i tråden :) Är idag i 9+2 med BF 5 september. Första barnet.
Symtom senaste tre veckorna: illamående, trötthet, kissar oftare (vaknar minst en gång varje natt), uppblåst och trög i magen (ingen höjdarkombo). Reagerar också starkare på vissa dofter, särskilt avgaser från bilar. Brösten är också lite svullna och bröstvårtorna större. Det är just tröttheten och illamåendet som varit ganska kämpigt, hade nog behövt sjukskriva mig om jag inte kunnat jobba hemifrån.
Ett tidigt missfall (4 dagar efter mensens planerade första dag) precis innan denna graviditet.
Har beställt NIPT den 14 februari. Någon mer här som hoppar över KUB och köper NIPT direkt istället? Hur gör ni med det ultraljudet som brukar höra till KUB, kanske inte är några konstigheter att bara boka in det separat?
@svansmamman, okej, ja det känns ju rimligt! I vilken vecka gjorde ni det? Jag kommer att vara i 10+1, finns inga ledig tider förrän 12+1 om vi inte gör det nu. Skall vi behålla bokningen 10+1 eller vänta tills 12+1? Vad hade ni andra gjort om ni skulle göra NIPT utan att göra KUB innan?
Hej. Väntar mitt andra barn som är beräknad 26/9 så är i v. 8+4 (v9) sist jag väntade barn så gjorde vi som skrev på FL en egen liten facebookgrupp. Är några intresserade av det?
/Coka