Inlägg från: FrökenMandiz |Visa alla inlägg
  • FrökenMandiz

BF september 2022

Hejsan!

Jag hoppar väl på denna tråd! Väntar 4e barnet, Skulle väl säga att det är en liten sladdis då mitt yngsta barn fyller 8år! Finns det någon mer som väntar en sladdis kanske, Hur känns det för er?

Går in i vecka 12 11+0 imorgon, Ska på KUB (ultraljudet) nu den 10e, Jag hoppas ju självfallet att allt ser bra ut, Jag checkade på mina provsvar lite via 1177 idag och blev inte klokare efter att ha försökt googla ett ``normalvärde´´

Tycker att både hCG fri beta samt s-papp-a värdena ser lite höga ut, men får se vad summan av kardemumman blir i slutändan. Hur såg era värden ut? 

25åring med 3 söner födda 2011,2013 och 2014. BF Sep 2022
  • FrökenMandiz
    lottizm skrev 2022-03-05 17:40:44 följande:

Jag väntar också en sladdis, ännu mer, min äldsta är 15 och yngsta blev precis 12. Har precis berättat för dem och det gick bättre än förväntat, inga applåder kanske men de var lite nyfikna ändå. 

jag fick inte veta mina värden på kub-testet, fick bara siffror na på sannolikheten men det var väldigt bra siffror så la dem inte på minnet exakt.

Var det en planerad graviditet? Kul ändå att dom tog det bra!
    Mina 2 äldsta är 11 (snart) och 9, dom är väldigt exalterade och har tjatat om en lillasyster i flera år, tyvärr kan jag ju inte bestämma kön, haha! Minsta var väldigt skeptisk till en början, han gillar att vara minsting.

Härligt att ditt KUB såg bra ut!
  • FrökenMandiz
    Syren93 skrev 2022-03-06 09:37:17 följande:

Jag verkar inte kunna citera, knappen hänger sig..

#frökenmandiz, jag blev inte heller så klok av mina blodprover. Tog prov i v. 10+2, hcg fri betakedja var 68, och papp a var 1,59. Säger mig ingenting.
    Jag har KUB v. 13+0 om 8 dagar, och oroar mig mest för MA... Jag undrar så om blodproverna visar på levande foster? Eller om man redan där kan se att något är fel. Får in i vecka 12+0 i morgon, men kommer som sagt inte sluta oroa mig förrän KUB.

Jag förstår din oro, mina värden kom tillbaka som 235,6 IE/L hCG fri beta och 1,61 s-papp-a (tog proven i v10+1) och det verkar som dom mäter i olika enheter på hCG men jag tänker ändå "shit va högt"
    Har ultraljud i vecka 11+4 så tiden kom väldigt fort efter proven vilket skrämmer mig typ ännu mer!!

Jag är lika "insatt" som du, så jag vet inte om dom kan se via proverna om fostret fortfarande lever eller inte, men dom kan nog se om värdena avviker något extremt 

Jag hoppas gott för oss båda :)
  • FrökenMandiz

Kub idag, vi båda var nervösa! 
    Jag var mest nervös att bebisen kanske inte levde (riktigt katastroftänkande, haha) 
    Jag fick nämligen en stor blödning tidigt i graviditeten där dom inte kunde svara på om det var början på ett missfall, såklart följdes detta upp och lite av blödningen fanns kvar i livmodern 2,5v efter första ul, men då hade embryot växt och hjärtat slog iaf,  jag blev ändå väldigt rädd att graviditeten skulle påverkas längre fram. Tänkte att det kanske var ett tecken på att bebisen inte mådde bra!
    Ultraljudet idag 
    gick strålande, där var bebisen! En riktigt vild liten krabat! V11+6 idag och Cub-risk: 1:4693

25år, 3 söner födda -11 -13 -14. BF i sep -22
Svar på tråden BF september 2022