feliscatus skrev 2022-01-28 09:49:42 följande:
Fan då, jag som skaffade mig en målare! Skulle alltså ha skaffat en förlossningsläkare ;)
Nej, men allvarligt. Jag börjar bli så fruktansvärt orolig att jag inte vet var jag ska ta vägen?? Går som sagt in i vecka 9 idag och känner ingenting alls. Tröttheten jag känt i ett antal veckor tycks helt ha gått över (inatt fick jag sova hela natten och vaknade utvilad redan klockan sex på morgonen???), jag mår inte illa och har inte gjort det öht hittills, jag är inte känslig för lukter, jag har inte fått annorlunda matpreferenser och nu har brösten slutat ömma också. Jag känner mig helt som vanligt bortsett från att det ibland hugger till över livmodern... blir inte kissnödig en gång i timmen längre heller sedan typ igår.
Närmsta privata klinik som utför VUL ligger tydligen 18 mil bort... fan, man skulle ha bott i Stockholm eller Göteborg. Jag kan iofs tänka mig att åka 18 mil för att få ett VUL, men vi har bara en bil och sambon jobbar 7-16 mån-fre och behöver bilen då.
Glömde svara på det andra. Detta är min fjärde graviditet och kan säga att ingen har varit den andra lik vad gäller olika symtom. ibland har jag känt mig jättegravid, med ena dotter kräktes jag konstant i 20 veckor så behövde dropp, senaste mådde jag inte illa alls och nu är det lite mitt emellan så jag skulle säga att det inte behöver betyda något negativt alls så som du känner :). Symtom har också varierat från vecka till vecka och ibland från dag till dag!