feliscatus skrev 2022-01-14 07:18:33 följande:
Slutar man någonsin oroa sig?
Fick ju bruna flytningar för tre, fyra dagar sen... ringde bm som sa att om det var missfall skulle blödningen komma igång ordentligt inom ett par dagar och strecket på teststickan bli tydligt svagare efter några dagar till en vecka. So far so good, jag har inte börjat blöda ordentligt än, så det behöver ju inte vara någon fara.
Men!! Nu är jag istället rädd för att det ska vara ett utomvedshavandeskap?! Går in i vecka 7 idag (6+0) och visst känns brösten lite ömma, men i övrigt har jag liksom inga typiska graviditetssymptom. Däremot känner jag ett jävla tryck (?) runt livmodern... känns typ som att den vill trilla ur kroppen, särskilt när jag gör någonting som kräver att jag tar i lite. Ugh... om det är utomkveds vill jag ju inte behöva vänta tills det spricker och jag får skitont - men så länge jag inte får skitont vill de inte kolla någonting heller.
Hej. Har du ensidig smärta och inte bara kring livmodern tycker jag du ska stå på dig eller åka till akuten. Men de är ?snåla? med att göra vul om det är så att man har ont vid livmodern och inte blöder mycket.
Jag hade ensidig smärta i tre dygn (nu i söndags till onsdag) och i onsdags orkade jag inte mer så åkte till akuten och fick komma in och göra massa tester plus vul.
De kan inte utesluta utomkvedshavandeskap på mig så jag är fortsatt under bevakning. Under torsdagkvällen började jag blöda färskt blod istället för bruna flytningar och idag har även slem och klumpar kommit ut. Förhoppningsvis så har kroppen lyckats lösa missfallet själv. Mitt hcg va väldigt lågt när jag kom in, var då i 5+2 men hade hcg på 35. Idag låg det på 11 men måste dit igen så det sjunker till 0 så inget sitter kvar på fel ställe.
Mina symtom var iallafall ensidig smärta, alla gravid symtom avtog förutom lite ömma bröst, bruna flytningar som kom och gick, ont i ryggen.
Testa att ta en graviditetstest om några dagar och se om det är starkare kanske?
Lycka till <3