Inlägg från: Ronga |Visa alla inlägg
  • Ronga

Ett lustigt, sjukt irriterande problem (oljud från något djur)

Hallå

Så till mitt lustiga, udda problem. Senaste 3-4 dagarna så har ett (eller flera? svårt att identifiera) djur låtit konstant. Och med konstant så menar jag i varenda sekund utan minsta lilla paus eller uppehåll. Bokstavligt talat, ljudet har gått på repeat i över 72 timmar utan en enda paus, inte ens i en minut.

Jag tror att det rör sig om någon/några fågelungar. Och ljudet påminner lite om ett spädbarnsgråt fast från något djur, gissar på någon slags fågel.

Har någon här någon som helst aning om vad i h-e det kan röra sig om? Jag är van med att höra djur/ljud utanför, men det här är på en heeeelt annan nivå. Värsta är att jag sover med fönstret öppen året om så detta ljud blir ju rena tortyren.

Nå gott folk, några förslag på vilka satans djur/fåglar detta kan röra sig om? Ljudet är i princip omöjlig att spåra dessutom. Låter som att det kommer från norr, sen kommer det från söder osv.

Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Svar på tråden Ett lustigt, sjukt irriterande problem (oljud från något djur)
  • Ronga
    Drottningen1970 skrev 2021-12-22 20:22:44 följande:

Its all in your head..

Ojojoj! intressant
  • Ronga

Tack för alla intressanta svar.
    Tinnitus är det inte då ljudet helt upphör när fönstret stängs, och när jag går ut så kan ljudet höras inom en 1-2 km radie sen försvinner ljudet. Min syrra som bor i samma område som mig kunde också höra ljudet fast hon tyckte att ljudet påminde om "skrikande ankor".

När  jag gick ut med hunden igår så tänkte jag att jag försöker lokalisera ljudet...men det var typ omöjligt. Går jag norrut så kommer ljudet från söder, går jag söder ut så kommer ljudet från norr. De ganska öppet här så de kan eka från alla möjliga håll.

• Ronga
    Lönnsirap skrev 2021-12-23 10:56:23 följande:

Gissar också på råttskrämmare, eller någon annan typ av ljudgörare. Jag är 41 och hör fortfarande sådana och de stör mig ofantligt.

De har också ofta lite olika program som gör att ljudet varierar så att råttorna ej ska vänja sig.

Första gången jag la märke till ljudet så gick det i en speciell rytm där det var ljud, 3 sekunders paus, ljud, 3 sekunders paus osv. Men senaste 3-4 dagarna så har ljudet i princip varit konstant utan 1 sekunds paus.
  • Ronga
    Jag är bara jag skrev 2021-12-23 14:51:42 följande:

Har de möjligen smällt upp ett vindkraftverk nånstans? Det ljudet är fruktansvärt! Värmepump var ett bra förslag. Musskrämmare hörs bara på nära håll tycker jag- också oerhört irriterande ljud.

Jag tror inte det. Igår när jag gick cirka 1 km bort från min bostad så kunde ljudet fortfarande höras, när jag fortsatte lite till så upphörde ljudet.Värmepump? Kanske, men ljudet låter till 99% som ett djur, men vet jag inte hur värmepumpar kan och inte kan låta.
Svar på tråden Ett lustigt, sjukt irriterande problem (oljud från något djur)