Inlägg från: Anonym (Gilla läget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gilla läget)

Fel information från mäklare

Eveline87 skrev 2021-12-21 17:18:44 följande:
    Alltså det är 4000:- skillnad per år. Och nu ser jag att vi har fått fel information angående tomträtts avgiften också. Och det är 3000:- skillnad per år där också.

Det står tydligen på informationen att det är det beloppet per år. Jag har pratat med föreningen som uppgett att dessa priser har de haft i flera år och inget som ändrats de senaste 17 åren. Kan man anmäla mäklaren?
    Klart ni kan anmäla men det kommer ändå inte leda till nånting. Med så där små summor årligen är det inte ens en axelryckning i sammanhanget. Hade ni låtit bli att flytta dit om ni vetat sanningen...? Isf är det antagligen ett felköp i vilket fall.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (S) skrev 2021-12-21 19:21:36 följande:
    Hur mkt skiljer det? Kan det vara så att mäklaren har angett kostnaden per månad och ni fått fakturan för ett kvartal?
    Ts skrev högre upp att det handlar om totalt 7000:- per år, så nästan 600:- per månad.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Jur) skrev 2021-12-22 07:06:21 följande:
    Ett så pass tydligt och dokumenterat fel finns det möjlighet att driva och få ersättning. Den felaktiga uppgiften förorsakar er ekonomisk skada.
    Kräva ersättning för några tusen mer om året....? Är det "ekonomisk skada" det? 
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Mäklarskit) skrev 2021-12-22 08:33:09 följande:
    Varför skulle man inte kräva ersättning? Mäklaren har gjort tydligt fel. Varför ska hen bara komma undan med sin flathet?
    För att det handlar om småpotatis, och dessutom kommer det inte leda till nånting. Mäklaren kommer inte få någon varning ens. Ts kommer inte få någon ekonomisk ersättning heller. Ska ts vilja upphäva köpet pga en sån småsak kommer hen också få svårt att få igenom det. Några tusen om året är verkligen ingenting, även om jag förstår att det känns i plånboken.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Mäklarskit) skrev 2021-12-22 08:33:09 följande:
    Varför skulle man inte kräva ersättning? Mäklaren har gjort tydligt fel. Varför ska hen bara komma undan med sin flathet?
    Men, du svarade inte på min fråga. Är 7000:- om året att räkna som "ekonomisk skada".....?
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Mäklarskit) skrev 2021-12-22 08:43:21 följande:
    Jag har inte sagt att det är ekonomisk skada, men det är ändå ganska mycket pengar som tillkommer. Självklart ska man försöka få ersättning för detta. Allt annat är bara dumt.
    Sant, det var jag som blandade ihop dig med den andra, som jag hade förväntat mig svar ifrån. 7000:- är ingenting i de här sammanhangen tyvärr.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Jur) skrev 2021-12-22 08:54:53 följande:
    Ja, det är eknomisk skada
    Haha ja lycka till för ts att hävda det :) Ska de ta det till tingsrätt kostar det bra mycket mer än vad det är värt, och det är långt från säkert att de skulle få igenom det.
Svar på tråden Fel information från mäklare