Separera eller vänta?
Detta är så sorgligt. I oktober fick vi vårt nya hus, som min nya sambo har totalrenoverat och vi har lagt ner så bortklemande och patetisk med dem så jag spyr. Jag inser hur hemskt det här låter. Jag känner att detta daltande går ut över mina barn. Hans 6-åring är som en 3-åring och blir buren, gullad med och har inga som helst krav. Står vid pappans ben och gnäller. Svarar knappt på tilltal. Gnäller om allt och blir påklädd och får allt han vill. Mina tvillingar är ju lika gamla och märker såklart detta. De är väldigt självständiga och framåt. Mina äldre barn tycker också det är jobbigt.
Har tagit det här med min sambo upprepade gånger men det blir bara storbråk och han menar på att det inte är något problem och inget fel. Att det är jag som har problem.
Jag inser att jag inte kommer flytta tillbaka till vårt gamla hus men i praktiken skulle vi ju kunna sälja huset och hitta ett nytt i närheten av där vi bodde förut.
Eller ska jag bara stå ut och ge det tid?? Förstår ju att man borde stötta varandra i sånt här men det hade varit en annan sak om vi var överens i det.
Jag älskar den här mannen och han hjälper mig mycket med allt. Vi har det bra de veckor hans barn inte är här. Mina är här på heltid.