• AleKas

Svalt intresse efter sex på andra dejten

Förstår att du som befinner dig mitt i detta är förvirrad, men för mig som ser det utifrån är det solklart att han inte är intresserad.
    Han har ju t o m svarat att han tror ni har olika förväntningar och att ni bör fortsätta dejta på varsitt håll?

Tänk så här: Är man intresserad så finns ett naturligt driv, en naturlig "motor", att hålla kontakten, bestämma ny grejer, vara tillgänglig,  ses igen...
    Fundera lite på det, om du vill något så tar du initiativ, är mån om att visa att du är intresserad, hör a dig osv. Så som du gjort nu.
    Killen du dejtar däremot hör inte av sig, vill inte bestämma något nytt, föreslår inget nytt datum, tycker att ni ska dejta vidare på varsitt håll. Solklara tecken på ointresse. Tydligare kan det liksom inte bli

För att en kontakt ska utvecklas måste BÅDA ha drivet, det funkar ALDRIG om bara en ska driva, föreslå, höra av sig.  Det måste finnas en ömsesidig lust att ses, sånt ska man inte behöva tjata eller tvinga sig till.

Tråkigt, men så blir det ibland. Bättre lycka med nästa dejt!

• AleKas
    Notle23 skrev 2021-12-15 18:08:09 följande:

Jag bara gråter just nu. Blir så himla ledsen. Har varit genom hjärta och smärta förr men detta känns värre. Han var liksom så fin bara en stund innan vi skiljdes åt. Sen var det lite stelt när vi skulle skiljas åt men vi är ju nya för varandra. Känner mig helt tafatt då jag ångrar att jag var reserverad men det fanns ju en anledning till det. Han har varit mest drivande att träffas innan.

Kära du, gråt och var ledsen för att en längtan gick i kras, men sitt INTE och ifrågasätt dig själv om du skulle gjort ditten eller datten annorlunda. Jag tror inte att du gjort något fel! Men ibland klickar det inte ömsesidigt trots att det kändes så bra. 
    Belasta inte dig själv med att du borde varit mindre reserverad, jag vågar nästan lova dig att det inte har med det att göra.
    Det finns tyvärr många killar som är supergulliga i början, men som efter sexet tappar allt intresse. Jag tror det handlar om att de inte var så genuint intresserade från start, helt enkelt.
    Men du, försök att inte ta det personligt. Jag vet det låter knäppt, men nu som 40plus har jag lärt mig separera olika tankar och inte låta någon annan bestämma mitt värde, huruvida jag duger eller inte.
    Ni känner knappt varandra, har ingen historik ihop, har ingen aning om vad som ligger i bagaget eller hur den andres behov eller agenda ser ut. Så hur skulle han kunna dissa dig som person?? Även om ni haft ytlig kontakt ett tag så är ni blanka blad för varandra.

Många gånger blir det som i ditt fall, man står som ett frågetecken och fattar inte hur den gullige killen helt plötsligt blev så ointresserad. Det fanns helt enkelt ingen nyfikenhet kvar efter sexet. Det är verkligen skittrist att många killar är så tomma och känslomässigt frånkopplade. För jag tror verkligen inte det handlar om "dåligt sex" utan om att killen helt enkelt aldrig var särskilt intresserad av något seriöst och därför inte mottaglig för något djupare heller.
  • AleKas
    Notle23 skrev 2021-12-15 18:40:20 följande:
    Tack för fina ord! Jag är ju också 40 plus ????

Behövde nog höra detta.
    Förlåt mig, trodde du var yngre. Fel av mig!

Jag tycker du ska tillåta dig att vara ledsen för att en förhoppning och en längtan dog, men sitt inte och sörj honom som person!!! 
    Det blev fel den här gången, men var snäll mot sig själv och deppa inte för länge.
    Ta hand om dig!
Svar på tråden Svalt intresse efter sex på andra dejten