Inlägg från: Anonym (Andra hand) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andra hand)

Avslöja otroheten?

Är sedan 6 månader tillbaka i ett förhållande med en gift man. Visste ej att han va gift förrens senare.

Vi har försökt göra slut flera gånger, men vi älskar varandra för mycket.

Hans fru sedan 15 år bor i ett annat land, giftermålet är enligt honom en överenskommelse mellan familjerna. Han vågar inte skilja sig pga familjens åsikter.

Är trött på spelet. Jag vill att han tar ställning och står för sina känslor. Hans vänner och familj vet om mig.

Vad göra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avslöja otroheten?
  • Anonym (Andra hand)

Turkiet.

Brukar kvinnan välja att stanna av heder, sed och bekvämlighet eller skiljer dom sig som en annan normal människa hade gjort?

• Anonym (Andra hand)
    Anonym (sådär) skrev 2021-12-14 17:19:02 följande:

1) Det är väl klart att han inte kommer välja så länge han kan äta kakan och ha den kvar

2) Nej ni älskar inte varandra, möjligen älskar du honom men det enda han älskar med dig är det du har mellan benen

3) Nej anledningen till att han inte lämnar frun är inte "familjen". Det är att frun är någon han kan tänka sig leva med och bilda familj med medan du bara är en brud som är kul att ligga med för du ställer inga krav men absolut inte fru eller mamma material

4) Nej, givetvis kommer han inte säga det till dig för då är det ju slutknullat och han måste skaffa sig någon ny lättlurad brud som går med på att ligga med en upptagen snubbe och tuta i henne allt han lyckas tuta i dig

5) Ja du är lättlurad för givetvis är en snubbe som bara råkar missa att berätta att han har en fru ingen du kan lita på

6) Ja du är lika omoralisk som han för det de borde gjort är dragit så fort du fick reda på att han var upptagen. Men istället gick du med på att fortsätta delta bedra hans fru så du kunde få ditt

Dom har ett barn på 14 år.

Han bor här sedan 12 år och åker bara hem korta perioder. Så ett vardagsliv har dom typ aldrig haft.

Här umgås han med mig, mina barn och min familj helt öppet. Han är likgiltig inför situationen om vi skulle avslöjas.
  • Anonym (Andra hand)
    Anonym (sådär) skrev 2021-12-14 17:22:56 följande:

Hon kan väl ansöka om skilsmässa även när han är utomlands?

Hur vet du vad frun kommer reagera på och göra av informationen?

Det kan lika väl vara så att hon fattar att han är otrogen och skiljer sig men utan att ha någon information alls så har hon ju inte det valet öht.

Jag har ingen aning om hur hon kommer reagera. Vilja skiljas? Eller kanske ser mellan fingrarna för att fortsätta bli försörjd. Bekvämt att få pengar varje månad...
Svar på tråden Avslöja otroheten?