Jag känner mig inte omtyckt av mina vänner
Jag har letat och letat efter just sådana här människor. Där det inte är så mycket alkohol inblandat m.m.
Jag är med i en kristen sammanhang och tror dessvärre att jag blivit rejäl missförstod som idioten i gänget.
Jag tycker jag blir utskickat och man bara ser mig som allmänt dum. Jag får konstant den känslan av att gänget ser mig som idiot och att jag inte duger till.
Mitt stora problem är att jag är ny kristen och mina vänner är födda in i kristendomen. Dessutom har jag avslutat kontakten med min familj, med andra ord har jag haft det svår barndom och tonårsliv som var oerhörd begränsad frihet, i kombination med fysisk och psykiskt våld.
Det var till och med en kompis som sa: ''Jag såg dig som ointelligent förut''. Det var efter att jag pratade öga mot öga med personen som handlande om helt något annat än om kristendomen och jag har känt att jag alltid varit bättre på att prata med människor när man är ensam med en människa.
Mitt problem är (vad jag känner) att jag blir missförstod om och om igen. Men det är inget hjälp, just för att många i gruppen ser mig säkert som knasig. Jag mår otroligt dåligt och varje gång jag stöter på dessa. Så mår jag egentligen dåligt p.g.a hur dessa ser mig. Jag tycker inte vänskapen är särskilt nära. Jag vill gärna att vänskapen skall bli närmare. Jag tycker verkligen om denna grupp, just för att alkoholen är inte inblandad. Det är en otrolig lugn grupp, där jag äntligen känner att vi kan roa oss utan alkohol. Ta snack om mina tankar, ger ingen nytta. Allt känns bara tungt.
Jag vill bara skriva av mig. Jag kan försöka gå in mer på detalj senare.