Blir inte klok på Tinder, hjälp mig
Nutid skrev 2021-12-13 23:00:35 följande:
När man gör sina inställningar väljer man om man vill visas för kvinnor eller män eller alla. Väljer du då kvinnor så kommer du bara att se kvinnor och de kvinnor som valt att se alla eller bara kvinnor att se dig. Du har valt att kryssa i visa din sexuella läggning vilket jag tänker är bra för att undvika missförstånd. Att visa sin läggning är valfritt och jag tänker att den främsta anledningen till att inte visa sin läggning är man söker både män och kvinnor men tror att de ena eller andra skulle vara tveksam om visar att man är intresserad av det andra könet också. Om jag man skulle skriva att jag är bisexuell är jag övertygad om att en del kvinnor skulle välja bort mig.
Det fina med Tinder däremot är att det blir aldrig match om inte ni båda har likeat varandra. Så om någon kvinna ser din profil där du är tydlig med att du är lesbisk och likea dig. Så bör hon ju veta
Det enda som jag tänker kan vara en miss match är ju om du inte vill träffa en bisexuell kvinna (enligt min tes tidigare) samt att du naturligtvis inte ska likea kvinnor som söker en tredje person in i ett hetro-förhållande (eftersom du inte är intresserad av det).
Lycka till!
Vad har du att förlora?